Vondst en preparatie van een Campanile giganteum

Vragen of informatie over prepareren, technieken en materiaal.
Gebruikersavatar
Masterofearth
Berichten: 445
Lid geworden op: 13 okt 2015, 15:36
Been thanked: 1 time
Antw: Vondst en preparatie van een Campanile giganteum

Bericht door Masterofearth » 30 mar 2018, 13:13

Heel erg gaaf! mooie vondst.



 
Gebruikersavatar
PachyWhatnotOdon
Beheerder
Berichten: 435
Lid geworden op: 08 jun 2015, 21:00
Locatie: Nederland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 75 times
Antw: Vondst en preparatie van een Campanile giganteum

Bericht door PachyWhatnotOdon » 03 apr 2018, 10:08

Hallo Johan,

Net als vele anderen hier ben ik onder de indruk van het tunnelwerk dat erin is gaan zitten deze schat boven water te krijgen. Zeker met het aanleggen van zo'n schacht lijkt me het buiten het risico op instorting (dat jullie ter plekke natuurlijk beter hebben kunnen inschatten dan wij dat hier kunnen) een behoorlijke toevalstreffer om zo'n enorme schelp te ontdekken. Maar zeker ook met de manier waarop je het geprepareerd hebt is dit zonder twijfel een pronkstuk! En zoals Elbert ook al schreef: geweldig leuk verslag!

Met vriendelijke groeten,
Alexander.


'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett

Gebruikersavatar
hansenco
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jan 2013, 19:27
Antw: Vondst en preparatie van een Campanile giganteum

Bericht door hansenco » 07 apr 2018, 19:42

Hoi Johan,
wat een prachtige vondst! Een droom van menig fossielzoeker lijkt ons! En erg leuk dat je er zo'n uitgebreid verslag van hebt gemaakt met die mooie foto's. Wij zijn erg onder de indruk!
Groetjes van Hans en Coriëlle


Hansenco

Gebruikersavatar
Spongebob
Berichten: 4358
Lid geworden op: 22 dec 2007, 22:41
Has thanked: 282 times
Been thanked: 361 times
Antw: Vondst en preparatie van een Campanile giganteum

Bericht door Spongebob » 07 apr 2018, 21:17

Zo'n 30 jaar geleden ben ik ook bij Damery wezen zoeken. Natuurlijk in de hoop ook zo'n mooi slakkenhuis te vinden. Overal waren er holen gegraven in de wand en ik was te schijterig om hierin verder te graven en bang dat ik voor de ogen van mijn vriendin (nu vrouw) begraven zou worden. Respect voor je moed en je schitterende vondst Johan, maar ik doe het je niet na......http://lutetienlibere.free.fr/ even naar beneden scrollen......


Time fades away (Neil Young)


Plaats reactie