Piesberg

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Ibe
Been thanked: 2 times
Piesberg

Bericht door Ibe » 27 mei 2018, 21:44

Hallo,

Vandaag een excursie piesberg achter de rug. Een hoop leuke plantenfossielen gevonden
Reeds is alles uitgepakt en weer bekeken en de nodige sites geraadpleegd ter identificatie. Echter op de sphenophyllum en Calamites na kan ik niets tot op zekerheid op genus determineren.

Wel gezien dat er vooral naar de vorm en de vaatstructuur word gekeken bij plantenidentificatie.
Er komen op verschillende sites een hoop genera aan bod, die telkens weer (gedeeltelijk) verschillen van andere sites op die manier is het lastig om een redelijk overzicht te maken van wat er allemaal voor komt/kwam. Omdat ik mij focus op het dierenrijk is mijn basiskennis van planten al vreselijk ( ;

Ik zoek dus eigenlijk een +/- compleet literatuurlijstje over deze locatie waar de verschillen per genera zijn uitgelegd. zodat identificatie mogelijk word.

Ik weet dat er een aantal plantenkenners op het forum zitten hopelijk kunnen die " of anderen " mij hierin verder helpen.

Alvast bedankt.

Fossielen mineralen en meer.
https:/www.mineralen-fossielen.nl/fossielen/

Plaats reactie