CBN/Albiaan: Bijdraag van Phil gezocht!
Antw: CBN/Albiaan: Bijdraag van Phil gezocht!
Taxonomische kennis zit inderdaad over heel de wereld verspreid, en met enkel Belgen en Nederlanders kom je er niet aan uit.
Zelf heb ik nog te weinig kaas gegeten van het Albiaan. Er zijn gewoon teveel ammonieten, en te weinig taxonomen op dit moment, en nog zoveel rotzooi om op te lossen.
mvg Stijn
Zelf heb ik nog te weinig kaas gegeten van het Albiaan. Er zijn gewoon teveel ammonieten, en te weinig taxonomen op dit moment, en nog zoveel rotzooi om op te lossen.
mvg Stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
Antw: Antw: CBN/Albiaan: Bijdraag van Phil gezocht!
De revisie van F. Amedro lost de meeste rotzooi op, je moet het alleen begrijpen. De meeste soorten uit het albiaan hebben een zeer grote intraspecifieke variatie en de werkelijke verschillen zijn dikwijls minimaal en subtiel. Spath heeft in zijn tijd voor elke vorm een beschrijving met bijhorende naam gemaakt. Dit was toen gebruikelijk, Collignon deed net het zelfde. Nieuwe inzichten tonen aan dat veel van de soorten die Spath beschreef synoniemen zijn zoals bij Schloenbachia varians. Het klinkt dan eenvoudig maar het maakt het er niet gemakkekijker op. Ik voel dat ik nu op het juiste spoor zit. Het is zeker logisch : als soorten die seksueel compatibel samen leven zullen ze in korte tijd onderling kruisen tot er één soort overblijft.Stijn schreef:
Er zijn gewoon teveel ammonieten, en te weinig taxonomen op dit moment, en nog zoveel rotzooi om op te lossen.
mvg Stijn
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
ingenieur in de cephalopode huisvesting
Antw: CBN/Albiaan: Bijdraag van Phil gezocht!
Misschien heb je hier wat aan , Xenina
http://emmanuelle.puceat.free.fr/doc/BomouEtAl2016.pdf
[Bewerkt door ilse op 30-06-2018 om 13:48 NL]
http://emmanuelle.puceat.free.fr/doc/BomouEtAl2016.pdf
[Bewerkt door ilse op 30-06-2018 om 13:48 NL]
FOSSILS ARE FOR EVER!