Trilo (stukje)?
-
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 95 times
Trilo (stukje)?

Vanochtend gevonden in Schwirzheim. Tijdelijke ontsluiting waar een huis gebouwd wordt. Op foto 1 is, denk ik, een oog zichtbaar? Foto's 2 en 3 zijn boven- en onderaanzicht.
Groeten, Jeroen
[Bewerkt door jkeijzer op 24-08-2018 om 13:02 NL]
Antw: Trilo (stukje)?
inderdaad een cephalon van een Phacopide trilobiet. Het aantal oogjes zal vertellen welk genus het is.
mvg Stijn
mvg Stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
-
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 95 times
Thanks. Bij het verwijderen van wat klei kwam ik ook het andere, zo te zien, beschadigde oog tegen. Blij om eindelijk is een stukje gevonden te hebben. Illustere beestjes!
Jeroen
Jeroen
Hi Jeroen,
try to clean the left eye with a sharp needle. It seems not to be that sticky than on the right one. Be careful not to destroy the shell of the trilobite. Perhaps put the cephalon (the head) of the trilobite first into water for one day. Maybe you can get away the clay. Then you see the large number of eyelenses of the phacopid. Perhaps it is a Pedinopariops. They have more than 7 lenses vertical.
All the best
Ben
try to clean the left eye with a sharp needle. It seems not to be that sticky than on the right one. Be careful not to destroy the shell of the trilobite. Perhaps put the cephalon (the head) of the trilobite first into water for one day. Maybe you can get away the clay. Then you see the large number of eyelenses of the phacopid. Perhaps it is a Pedinopariops. They have more than 7 lenses vertical.
All the best
Ben
there are no byte than trilobites
Inderdaad een stuk cephalon. Volgens mij ben je blij dat je eindelijk een stukje hebt gevonden van een trilobiet.
Ik kom heel vaak stukjes tegen en neem het vaak niet eens meer mee. Het gebied waar je deze hebt gevonden zal je er zeker meer vinden.
Groet,
Cora
Ik kom heel vaak stukjes tegen en neem het vaak niet eens meer mee. Het gebied waar je deze hebt gevonden zal je er zeker meer vinden.
Groet,
Cora