Microjack

Vragen of informatie over prepareren, technieken en materiaal.
Plaats reactie
redmilksnake
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 aug 2011, 16:16
Has thanked: 3 times
Been thanked: 43 times
Microjack

Bericht door redmilksnake » 07 sep 2018, 12:19

Hallo allen,

Ik heb besloten om mijn preperatieset wat uit te bereiden en wil daar graag een Microjack 2 van paleotools aanschaffen. Mijn keuze is hierop gevallen omdat ik er recentelijk mee gewerkt heb, en hij erg prettig werkt, erg gedetailleerd en daarom een goede toevoeging is op wat ik al heb. Nu is het natuurlijk een stevige investering, maar het naar mijn mening meer dan waard. Nu loop ik echter ook tegen de verzendkosten (een 120 dollar) aan via paleotools zelf. Nu vroeg ik mij af, is er misschien een bedrijf in europa die ze importeert waarbij de verzendkosten dan lager liggen? Of misschien iemand die er ook over denkt om er 1 aan te schaffen, zodat we gezamenlijk kunnen bestellen en zo de verzendkosten kunnen delen?

Met vriendelijke groet,
Jonathan



 
Gebruikersavatar
Frederik
Administrator
Berichten: 8668
Lid geworden op: 28 sep 2003, 20:33
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Microjack

Bericht door Frederik » 08 sep 2018, 00:47

120 dollar verzendkosten is krankzinnig. De laatste jaren heb ik niet de indruk dat Paleotools nog bezig is met de verbetering van hun arsenaal. Ik heb m'n Microjack destijds moeten laten ombouwen omdat hij niet nauwkeurig genoeg was, terwijl men ginder in de US vond dat er zich helemaal geen probleem voordeed (hebben ze trouwens wèl gedaan, met succes, én de verzendkosten op zich genomen).
Kijk eens naar de HW 322 of HW 10 van Hardy Winkler.
Betere tools, europese makelij. Als je meer info wilt, of je wil meer weten over de problemen met de originele Micro Jack, stuur me gerust een mailtje.



Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

redmilksnake
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 aug 2011, 16:16
Has thanked: 3 times
Been thanked: 43 times
Antw: Microjack

Bericht door redmilksnake » 08 sep 2018, 16:52

Je hebt mail!

Als anderen nog gedachten over preperatienaalden hebben, dan hoor ik dat ook graag!

Met vriendelijke groet,



suffeleersT
Berichten: 931
Lid geworden op: 09 aug 2015, 08:54
Antw: Microjack

Bericht door suffeleersT » 08 sep 2018, 16:56

Ik denk dat Fred u alles kan vertellen wat je ooit wilt weten.
Je bent in goede handen.



Gebruikersavatar
Everhardus
Berichten: 1283
Lid geworden op: 28 sep 2007, 02:28
Antw: Microjack

Bericht door Everhardus » 10 sep 2018, 01:51

Ik ben zeer tevreden met mijn HW-70. Ik sluit me aan bij hetgeen Frederik al schreef. Half Steinkern prepareerd met deze tools, dat zegt mij genoeg, gezien de resultaten. En nee, helaas zijn ook deze pennen niet echt goedkoop......



Gebruikersavatar
Jip en Janneke
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2006, 19:12
Locatie: Dalerveen
Has thanked: 1 time
Been thanked: 16 times
Antw: Microjack

Bericht door Jip en Janneke » 10 sep 2018, 11:04

Ik prepareer ook het liefste met het gereedschap van Hardy Winkler en ik heb diverse soorten van hem. Service is ook altijd perfect en hij kan ook de naalden weer aanscherpen.

Zelf heb ik ook de Paleotool Microjack, maar ik denk dat ik dezelfde problemen hebt als Frederik.


De speurneuzen

redmilksnake
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 aug 2011, 16:16
Has thanked: 3 times
Been thanked: 43 times
Antw: Microjack

Bericht door redmilksnake » 10 sep 2018, 12:13

Oké, ik ga me verder verdiepen dan in de HW-tools. Wat is het verschil tussen de HW-10 en de HW322, buiten het verschil in luchtdruk/verbruik?



suffeleersT
Berichten: 931
Lid geworden op: 09 aug 2015, 08:54
Antw: Microjack

Bericht door suffeleersT » 10 sep 2018, 12:34

Neem contact op met Fred. ;)



redmilksnake
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 aug 2011, 16:16
Has thanked: 3 times
Been thanked: 43 times
Antw: Microjack

Bericht door redmilksnake » 10 sep 2018, 14:39

Heb ik uiteraard al gedaan ;). Maar toch zullen er ook anderen zijn die hier een mening over hebben. Vooral omdat wat ik er over tegen kom, vaak afhankelijk is van persoonlijke voorkeuren. Dus vandaar dat ik er naar vraag!

Groet,



Gebruikersavatar
Frederik
Administrator
Berichten: 8668
Lid geworden op: 28 sep 2003, 20:33
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Microjack

Bericht door Frederik » 10 sep 2018, 15:42

Je hebt in ieder geval al een mailtje terug. Je baseert je best niet alleen op de mening van één persoon, helemaal mee eens ;)


Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)


Plaats reactie