Botten gevonden

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Ayarae
Botten gevonden

Bericht door Ayarae » 09 okt 2018, 01:04

Beste allemaal,

Bij het opgraven in de tuin kwamen wij een hele hoop puin tegen, plastic, glas, steen, 2 kinderlaarsjes, staalbeton, een schepje en nog wat zooi. Voor de grap zei ik nog "oef als we maar geen enge dingen aantreffen zoals een skelet".

Vandaag doorgegaan met werkzaamheden, en het begon met een schijf wat lijkt op een schouderblad/ heupbot. En nog een, en nog wat ruggewervels (ik hoop staartwervels...).

Waarschijnlijk is het niets, maar ik maak mij toch wel zorgen. Mijn moeder was er niet blij mee want onze huisdieren zijn begraven in de tuin (dit was het enige plekje wat nog niet aangeraakt was en wat helemaal vol rotzooi lag), en die is bang als het daadwerkelijk wel wat blijkt te zijn onze hele tuin omgegooid zal worden.

In ieder geval, ik heb zo goed mogelijk foto's gemaakt, hieronder alle foto's op een rijtje:

https://imgur.com/a/2MjaQsT

Alvast vriendelijk bedankt :).

sjaak
Has thanked: 373 times
Been thanked: 364 times
Contacteer:
Antw: Botten gevonden

Bericht door sjaak » 09 okt 2018, 12:48

Het is slachtafval, de zaagsporen zijn duidelijk te zien. Het grote bot is een stuk bekken. Ik kan niet direct zien wat voor dier maar je kunt vergelijken met varken of schaap via de site van Naturalis.

Groet,

Niels

Ayarae
Antw: Botten gevonden

Bericht door Ayarae » 09 okt 2018, 15:38

Hey Sjaak,

Bedankt voor uw antwoord.

We zijn vandaag naar de politie gegaan (de dierenarts had helaas geen tijd gister). Deze hebben het direct naar het forensisch instituut gebracht - met name vanwege de rotzooi die er omheen gevonden was wel raar was.

De huizen staan er sinds '67. Er ligt een Roosvicee fles van de jaren 80. Dus het is sowieso pas daarna er in gegooid. Ik heb wat skeletten vergeleken maar ik kon geen vergelijkbaar iets vinden.

Vandaag moest ik zelf naar het ziekenhuis en heb een foto laten zien aan een verpleegkundige en het verhaal voorgelegd. Die gaf meteen aan dat het inderdaad een stel bekken is. (ik dacht zelf schouderblad en/ of bekken dus zat er niet ver vanaf).

Ik krijg hopelijk vandaag nog te horen of het dierlijk of menselijk is en post hier ook een update :).

Plaats reactie