Diversen vondsten Maasvlakte

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Hidde
Been thanked: 100 times
Contacteer:
Antw: Diversen vondsten Maasvlakte

Bericht door Hidde » 13 aug 2019, 15:52

Afbeelding

Onlangs heb ik nog een artikel met Bram geschreven over het belang van voorzichtigheid bij het determineren vanaf foto's. Voelt toch een beetje als carma dat ik hier zelf de mist in ga.
Hierbij een vergelijkend plaatje dat ook mij vanaf foto's redelijk overtuigd. Twee zuilen en een lage "buitenkorst" zijn vrij typische voor nijlpaard kiezen.

Excuus Ilana, ik had je bijschrift niet gelezen.

Marine mammals, dolphinately awesome

Ilana
Been thanked: 2 times

Bericht door Ilana » 15 aug 2019, 19:40

Hoi Hidde,

Sorry voor de late reactie, ik ben de afgelopen dagen druk bezig geweest met inlezen en informatie verzamelen.

Ten eerste ontzettend bedankt voor je uitgebreide reactie, zowel je eerste als de latere reacties.

Omdat ik echt aan het begin sta van mijn kennis, is het voor mij erg prettig te zien hoe een determinatie ongeveer tot stand komt, welke parameters zijn belangrijk, daarom zal ik altijd vragen waarom iemand tot een bepaalde conclusie komt als ik iets niet begrijp of als meerdere mensen iets anders zeggen. Zodat ik kan begrijpen hoe een conclusie tot stand is gekomen.

Ik heb enige ervaring met determinatie van reptielen, dus het is zeer leerzaam te zien dat dit bij fossielen echt duidelijk anders verloopt.

Ten tweede wat een fijne illustratie heb je gegeven voor de onderbouwing van de eigenschappen van een nijlpaard kies.

Dus alsjeblieft geen excuses, je reacties zijn uitgebreid en leerzaam en dat is het belangrijkste :)

Maar bedankt!

Schouwenburg
Been thanked: 45 times

Bericht door Schouwenburg » 29 aug 2019, 11:12

In het Universiteit Museum in Utrecht staat een nijlpaard skelet opgesteld en het is niet afgeschermd met een ruit. Je kan de kiezen gedeeltelijk zien.

Charlie

Plaats reactie