Wat is dit precies
-
Wat is dit precies
Ik kocht deze ‘steen’ in een kringwinkel. Wat zou het precies zijn? En waar zou het vandaan komen?
Alvast bedankt voor de respons!
Alvast bedankt voor de respons!
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
-
- Anthonie
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 31 times
- Contacteer:
Antw: Wat is dit precies
Hey Annelies
Dit zijn Ammonieten die hoogstwaarschijnlijk afkomstig zijn uit de (ruime) omgeving rond Schlaifhausen (deelgemeente van Wiesenthau) in Beieren (Duitsland). De voornaamste ammonieten die we daar vinden behoren tot de soort: Dactylioceras athleticum, Simpson 1855, en stammen uit het Lias (Onder-Jura) ongeveer 205 tot 175 miljoen jaar geleden.
Je komt ze steevast tegen op fossielenbeurzen. Maar dus blijkbaar ook in kringloopwinkels ;-p van recyclage gesproken :p
Groeten
Anthonie
Dit zijn Ammonieten die hoogstwaarschijnlijk afkomstig zijn uit de (ruime) omgeving rond Schlaifhausen (deelgemeente van Wiesenthau) in Beieren (Duitsland). De voornaamste ammonieten die we daar vinden behoren tot de soort: Dactylioceras athleticum, Simpson 1855, en stammen uit het Lias (Onder-Jura) ongeveer 205 tot 175 miljoen jaar geleden.
Je komt ze steevast tegen op fossielenbeurzen. Maar dus blijkbaar ook in kringloopwinkels ;-p van recyclage gesproken :p
Groeten
Anthonie
* Scientia et Miratio *
-
Dag Antoine,
Hartelijk dank voor uw kundige uitleg!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik twijfelde of het geen namaak brouwsel was, ik ken er namelijk niets van ...
Groeten,
Annelies
Hartelijk dank voor uw kundige uitleg!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik twijfelde of het geen namaak brouwsel was, ik ken er namelijk niets van ...
Groeten,
Annelies
- Everhardus
Weinig twijfel over mogelijk Schaifhausen, prachtspul ! Kringloop is wel bizar, is geen fantastisch stuk, edoch probeer het maar te vinden....suc6