Teenkootje en haaientand

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Ibe
Been thanked: 2 times
Teenkootje en haaientand

Bericht door Ibe » 17 sep 2019, 13:26

Afbeelding

Afbeelding

Het is inmiddels weer even geleden dat ik online ben geweest, vooral heel druk gewerkt aan mijn eigen website. En natuurlijk ook genoeg gezocht.

Zo ben ik afgelopen zaterdag richting de tweede Maasvlakte geweest en heb zelf het teenkootje gevonden. Hier zou ik graag wat hulp bij hebben, want hij wijkt af van wat ik op het internet bij de determinatie hulpen kan vinden, kan ook aan mij liggen al gaat de gedachte richting paard. Op het langste punt zo'n 8 cm en zo'n 3.8 cm breed op het breedste punt.

De tweede is een apart geval voor de 2e maaslvakte in ieder geval. Het was een vondst van mijn oom toen we net tien minuten op het strand stonden. Ik ga er zelf nog even naar kijken wat betreft determinatie maar wou hem in ieder geval vast even posten.

P.s. ook nog wat andere vondsten hier moet ik eerst even naar kijken binnenkort meer.

Mvg ibe,

Fossielen mineralen en meer.
https:/www.mineralen-fossielen.nl/fossielen/

sjaak
Has thanked: 370 times
Been thanked: 362 times
Contacteer:
Antw: Teenkootje en haaientand

Bericht door sjaak » 17 sep 2019, 18:40

Kootje is van hert of rundachtige (waarschijnlijk rund want hert is wat ranker). Scharniert met middenvoets/hands - been.

Ps
Prachtige foto’s trouwens !

[Bewerkt door sjaak op 17-09-2019 om 17:49 NL]

Groet,

Niels

Ibe
Been thanked: 2 times

Bericht door Ibe » 17 sep 2019, 19:01

Bedankt voor de reactie

Ik heb even snel wat gegoogled om hert en rund te vergelijken, zo ver ik kan zien is hert gemiddeld iets kleiner en vooral veel smaller aangezien dit een hele brede koot is zal het wel een rundachtige zijn.

Bedankt voor de hulp!

Fossielen mineralen en meer.
https:/www.mineralen-fossielen.nl/fossielen/

Schouwenburg
Been thanked: 45 times

Bericht door Schouwenburg » 17 sep 2019, 20:02

Ik ga ook uit bvan runderachtige en zo'n brede komt normaal gesproken uit de voorpoot.

Charlie

Plaats reactie