Botfragment
- Spongebob
- Has thanked: 418 times
- Been thanked: 637 times
Re: Botfragment
Hij komt bij mij uit de bottenla inderdaad. Maar zoals Oliver aangeeft lijkt de structuur ook erg op hout; met groeiringen en mergstralen.
Het opgezogen materiaal komt wel via een erg lange (500 m?) transportbuis naar de zeefinstallatie. Onderweg is het daardoor misschien afgeslepen/gepolijst. Ook is het mogelijk dat het ooit in de Oer-Rijn/Ijssel/Vecht is 'bewerkt'.sjaak schreef: ↑08 jan 2020, 13:47 Op foto 1 zie je zowel onder als boven botstructuur. Die typische botstructuur zie je vooral goed in de close up. Wat precies die dwarse structuur, loodrecht op de verticale in de close up is, weet ik niet. Misschien heeft het bot ergens tegenaan geschuurd of is het toch natuurlijk. Zoveel weet ik er ook niet van. Maar als je goed kijkt zie je dat de verticale structuur gewoon doorloopt.
Toch grappig dat zo'n matig fossiel zoveel kan losmaken. I.i.g. allen erg bedankt voor het meedenken en Niels voor de heldere uitleg.
Mocht iemand geïnteresseerd zijn in het stukje bot, dan wil ik hem wel meenemen naar de beurs in Harderwijk.
Gratis natuurlijk

Time fades away (Neil Young)
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Re: Botfragment
Structuur lijkt inderdaad een beetje op elkaar. Ik vraag mij soms wel eens af in hoeverre bot en hout in het diepe verleden aan elkaar verwant zijn.
Misschien is het een leuk stukje om te polijsten om de structuur naar voren te brengen.
Ik heb dat ooit bij een dinosaurusbot gedaan. Moet nog op dit forum staan. Ik zal eens kijken of ik daar een linkje van heb.
Misschien is het een leuk stukje om te polijsten om de structuur naar voren te brengen.
Ik heb dat ooit bij een dinosaurusbot gedaan. Moet nog op dit forum staan. Ik zal eens kijken of ik daar een linkje van heb.
Groet,
Niels
Niels
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer: