Aantal "non-plant"-fossielen te ruil aangeboden

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Gebruikersavatar
Carboon
Berichten: 1391
Lid geworden op: 02 sep 2008, 19:10
Locatie: Haarlem
Has thanked: 262 times
Been thanked: 353 times
Aantal "non-plant"-fossielen te ruil aangeboden

Bericht door Carboon » 04 feb 2020, 13:23

L.S.,

Zoals sommigen van jullie hier wellicht weten ben ik als verzamelaar voornamelijk geinteresseerd in plantfossielen. Momenteel ben ik bezig met het uitzoeken van de "non-planten", om zo wat meer ruimte te creëren voor de hoofdcollectie. Mijn doel is om de dierfossielen te beperken tot associatie-faunas en enkele stukken met nostalgische waarde. Voor de rest ben ik op zoek naar geïnteresseerden. Vaak gaat het om fossielen die ik "in mijn vroege jaren" heb gekocht, gevonden of gekregen; hierdoor is de bijhorende informatie helaas niet altijd even compleet. Mocht iemand plantfossielen ervoor te ruil hebben dan zou dit helemaal top zijn (verder ben ik bezig met een soortenoverzicht voor de Piesberg, dus identificeerbaar materiaal van die locatie is extra welkom).

Hierbij alvast een eerste lichting. Onderstaande stukken zijn niet door de selectie gekomen en op zoek naar een nieuw baasje. Mocht je geïnteresseerd zijn dan hoor ik het graag.

Groeten,

Tim

A.jpg
Craspedites subdites ammoniet uit het Tithoniaan (Jura) van Iwanowo-Wolga, Rusland

B.jpg
ongeïdentificeerde ammoniet uit het Toarciaan (Jura) van Mende, Truc-de-Balduc, Frankrijk

C.jpg
ongeïdentificeerde ammoniet uit het Jura van Lyme Regis, Groot Brittannië

D.jpg
aantal kleine fossieltjes uit Lyme Regis en zuidkust van Engeland, Groot Brittannië

E.jpg
ongeïdentificeerde bivalven van onbekende ouderdom uit Capresti, Moldavië (ongebruikelijke vindplaats)

G.jpg
Gryphaea arcuata oesterachtige uit het Lias (Jura) van Glouchester, Groot Brittannië

H.jpg
ongeïdentificeerde zeeëgel uit het Krijt (?) van Ales, Frankrijk

I.jpg
proetide trilobiet uit het Devoon van Marokko

J.jpg
ongeïdentificeerde trilobiet van onbekende ouderdom uit onbekende vindplaats (uitstekende info, ik weet het...)


Op zoek naar groen in het zwart.

 
Gebruikersavatar
Carboon
Berichten: 1391
Lid geworden op: 02 sep 2008, 19:10
Locatie: Haarlem
Has thanked: 262 times
Been thanked: 353 times
Re: Aantal "non-plant"-fossielen te ruil aangeboden

Bericht door Carboon » 04 feb 2020, 13:31

Tweede lichting:

K.jpg
set kleine fossielen (zeeëgel, nummuliet, schelpje) uit het Eoceen en Krijt van Zuid Limburg, Nederland

L.jpg
Raja clavata en Myliobatis sp. uit het Mioceen van Cadzand, Nederland

M.jpg
set kleine fossielen (gastropoden en bivalven) van onbekende ouderdom uit Alden Biesen, België

N.jpg
set kleine fossielen (ammonieten, brachiopoden, etc.) uit het Devoon tot Cenozoicum van Escalle, Frankrijk

O.jpg
set kleine brachiopoden uit het late Trias van West Duitsland

P.jpg
Schelp uit het Plioceen van Llano de Don Antonio, Spanje

Q.jpg
Sismondia sp. and Proescutella marqinalis zeeëgels uit het Eoceen van Medoc, Frankrijk


Op zoek naar groen in het zwart.

Gebruikersavatar
FossilDude
Administrator
Berichten: 2362
Lid geworden op: 24 nov 2007, 22:23
Locatie: Leuven, België
Has thanked: 322 times
Been thanked: 304 times
Contacteer:
Re: Aantal "non-plant"-fossielen te ruil aangeboden

Bericht door FossilDude » 04 feb 2020, 14:25

Hoi Tim,

Interessant spul. Kan je iets meer vertellen over de Conus slak op de 4e foto? Ik heb daar wel interesse in, evenals het materiaal uit Alden Biesen en die eerste ammoniet (uit Iwanowo-Wolga), die is leuk voor de educatieve collectie hier.

Ik heb nog wel wat materiaal uit de Piesberg liggen, maar dan moet ik wel even spitten in een doos die ergens in mijn ouderlijk huis staat.

groet,
Johan


Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

Gebruikersavatar
Carboon
Berichten: 1391
Lid geworden op: 02 sep 2008, 19:10
Locatie: Haarlem
Has thanked: 262 times
Been thanked: 353 times
Re: Aantal "non-plant"-fossielen te ruil aangeboden

Bericht door Carboon » 05 feb 2020, 10:42

FossilDude schreef: 04 feb 2020, 14:25 Kan je iets meer vertellen over de Conus slak op de 4e foto?
Deze is afkomstig uit het Jura van Lyme Regis, Groot Brittannië. Komt uit een gekregen collectie. Meer kan ik er (op dit moment) niet over vertellen, helaas. Kan zijn dat er nog een specifiekere determinatie op het kaartje staat, maar het stuk ligt inmiddels opgeslagen in de berging.


Op zoek naar groen in het zwart.

Gebruikersavatar
FossilDude
Administrator
Berichten: 2362
Lid geworden op: 24 nov 2007, 22:23
Locatie: Leuven, België
Has thanked: 322 times
Been thanked: 304 times
Contacteer:
Re: Aantal "non-plant"-fossielen te ruil aangeboden

Bericht door FossilDude » 05 feb 2020, 12:04

Carboon schreef: 05 feb 2020, 10:42
FossilDude schreef: 04 feb 2020, 14:25 Kan je iets meer vertellen over de Conus slak op de 4e foto?
Deze is afkomstig uit het Jura van Lyme Regis, Groot Brittannië. Komt uit een gekregen collectie. Meer kan ik er (op dit moment) niet over vertellen, helaas. Kan zijn dat er nog een specifiekere determinatie op het kaartje staat, maar het stuk ligt inmiddels opgeslagen in de berging.
Het lijkt mij eerder een Conus antediluvianus uit het Mioceen/Plioceen. In ieder geval sowieso geen Jura. Mocht er iets anders op het kaartje staan dan Lyme Regis, dan ben ik wel geïnteresseerd.


Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

Gebruikersavatar
Carboon
Berichten: 1391
Lid geworden op: 02 sep 2008, 19:10
Locatie: Haarlem
Has thanked: 262 times
Been thanked: 353 times
Re: Aantal "non-plant"-fossielen te ruil aangeboden

Bericht door Carboon » 05 feb 2020, 20:46

Geef het direct voor beter! Kan zijn dat ik me vergis (op aantal van de kaartjes stond specifiek Lyme Regis, op de rest stond zuidkust Engeland - mogelijk herinner ik me verkeerd wat voor dit ene kaartje het geval was). Of anders klopt de info op het kaartje helaas niet (uit een gekregen collectie). Nu niet in Nederland, maar zal van het weekend voor je kijken...

Als ik je met de andere zaken (ammoniet en spul uit Alden Biesen) blij kan maken, dan mag je ze hebben. Kom je nog wel eens in Utrecht?


Op zoek naar groen in het zwart.

Gebruikersavatar
FossilDude
Administrator
Berichten: 2362
Lid geworden op: 24 nov 2007, 22:23
Locatie: Leuven, België
Has thanked: 322 times
Been thanked: 304 times
Contacteer:
Re: Aantal "non-plant"-fossielen te ruil aangeboden

Bericht door FossilDude » 05 feb 2020, 21:11

Carboon schreef: 05 feb 2020, 20:46 Als ik je met de andere zaken (ammoniet en spul uit Alden Biesen) blij kan maken, dan mag je ze hebben. Kom je nog wel eens in Utrecht?
Top, ik zal kijken wat ik van Piesberg voor je heb liggen. Ik kom nog af en toe in de regio Utrecht. En volgende maand (14 maart) natuurlijk in Harderwijk! ben jij er dan ook?

Groet,
Johan


Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

Gebruikersavatar
kalootklooier
Berichten: 503
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:57
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times
Contacteer:
Re: Aantal "non-plant"-fossielen te ruil aangeboden

Bericht door kalootklooier » 05 feb 2020, 22:57

Dag Tim,

Ik heb ook nog wat Piesberg liggen en moet ook opruimen. Vindt vooral mijn vrouw. :D Ik heb pas nog wat weggegeven en verkocht. Ik wil graag kijken wat ik nog voor je heb. Ik heb wel interesse in de trilo’s en onderste egeltjes.

Ik wil ook wel even kijken naar je ammonietjes want de vindplaatsen kloppen hier niet altijd. Ik denk dat je ammoniet van Lyme Regis een Pleuroceras uit Buttenheim is bijvoorbeeld. Als hij wel uit Lyme Regis is heb ik ook daar in interesse. Ik zie veel Gault materiaal uit Escalles en wat spul uit Zuid Frankrijk.

Ik woon in Gouda en werk in Zeist dus kan gemakkelijk langskomen.

Groeten Walter


Als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg. A. Einstein

Gebruikersavatar
hubertus68
Berichten: 3216
Lid geworden op: 12 nov 2012, 10:24
Has thanked: 43 times
Been thanked: 287 times
Re: Aantal "non-plant"-fossielen te ruil aangeboden

Bericht door hubertus68 » 11 feb 2020, 18:01

Beste,

is die grote foram op foto 1 van de 2de lichting uit ZL? Misschien weet Johan hier meer over.
Ik ken deze vorm alleen in duidelijk kleiner formaat (zie foto).

Beste groeten,
Oliver
Bijlagen
2.4a1-120x.jpg



rekenen1953
Junior Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2020, 11:23
Re: Aantal "non-plant"-fossielen te ruil aangeboden

Bericht door rekenen1953 » 11 feb 2020, 23:09

ruil je alleen?




Plaats reactie