Vreemd object, laatste vondst juli / terril
- Felicia Carina
- Senior Lid
- Has thanked: 840 times
- Been thanked: 234 times
- Contacteer:
Vreemd object, laatste vondst juli / terril
Hallo allemaal!
Hier komt het laatste vreemde object van juli op de terril. Het is vrij zwaar.
Ik zou echt niet weten wat dit zou zijn.
Ik ben zeer benieuwd wat er gaat komen...
Bedankt,
Felicia
Hier komt het laatste vreemde object van juli op de terril. Het is vrij zwaar.
Ik zou echt niet weten wat dit zou zijn.
Ik ben zeer benieuwd wat er gaat komen...
Bedankt,
Felicia
masterinfineartsflits
- Felicia Carina
- Senior Lid
- Contacteer:
Re: Vreemd object, laatste vondst juli / terril
Bedankt Optimo! Ik heb er al heel wat over opgezocht!
Maar nu heb ik nog enkele vragen: hoe zie je het verschil tussen ijzeroer en een ijzerslak? Ik dacht misschien dat het verschil is dat ijzeroer gemengd is met ander materiaal als zand, klei,... en dat ijzerslak uit slechts 1 materiaal bestaat?
Als het ijzeroer is dan zouden bij dit exemplaar de zwarte delen ijzer zijn en de andere delen ander gesteente? Of is dat zwart misschien dat goethiet dat men vermeldt?
Er zit op sommige stukken ook een dun roodachtig laagje van iets. Op de 4de foto rechtsonder duidelijk te zien. (Een geoxideerd dun laagje ijzer?)
Die slangachtige vorm erover lijkt in de doorsnede ook weer een heel ander gesteente. Wat zou dat kunnen zijn...
Het viel mij op dat de vorm van het steentje net op een hart met een aorta lijkt. Zie foto 5. Grappig!
Groetjes,
Felicia
Maar nu heb ik nog enkele vragen: hoe zie je het verschil tussen ijzeroer en een ijzerslak? Ik dacht misschien dat het verschil is dat ijzeroer gemengd is met ander materiaal als zand, klei,... en dat ijzerslak uit slechts 1 materiaal bestaat?
Als het ijzeroer is dan zouden bij dit exemplaar de zwarte delen ijzer zijn en de andere delen ander gesteente? Of is dat zwart misschien dat goethiet dat men vermeldt?
Er zit op sommige stukken ook een dun roodachtig laagje van iets. Op de 4de foto rechtsonder duidelijk te zien. (Een geoxideerd dun laagje ijzer?)
Die slangachtige vorm erover lijkt in de doorsnede ook weer een heel ander gesteente. Wat zou dat kunnen zijn...
Het viel mij op dat de vorm van het steentje net op een hart met een aorta lijkt. Zie foto 5. Grappig!
Groetjes,
Felicia
masterinfineartsflits
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Het bestaat inderdaad vaak uit klei ,ijzer .
aan de zuidhollandse kust en Maasvlakte wordt het ook vaak gevonden ,ook limoniet ,ook klei/ijzer met de vreemdste vormen ,soms op botje lijkend ,enz ,ook vaak geroerd en glad geworden door de elementen ,weer,regen zon vorst.
Dit is waarschijnlijk ook zo'n brok ,alleen wat groter .
aan de zuidhollandse kust en Maasvlakte wordt het ook vaak gevonden ,ook limoniet ,ook klei/ijzer met de vreemdste vormen ,soms op botje lijkend ,enz ,ook vaak geroerd en glad geworden door de elementen ,weer,regen zon vorst.
Dit is waarschijnlijk ook zo'n brok ,alleen wat groter .
- Felicia Carina
- Senior Lid
- Contacteer:
En zo hebben we weer wat bijgeleerd! Hoe zo’n vondst toch weer heel wat nieuwe kennis met zich meebrengt. En met dat op te zoeken ook weer andere dingen gevonden tussen die uitleggen allemaal. Het is een grote puzzel, waarbij je met elk gevonden stukje nieuwe verbanden ziet.
Bedankt voor je reactie Optimo!
Groetjes,
Felicia
Bedankt voor je reactie Optimo!
Groetjes,
Felicia
masterinfineartsflits