Vondsten uit Aurora NC, USA
Vondsten uit Aurora NC, USA
Bijgaand twee sets foto's van vondsten die ik enige jaren geleden heb gedaan in het fosfaat van de Lee Creek mine in Aurora, North Carolina.
De eerste is een tand met een sterk afwijkende wortel t.o.v. normale haaientanden. Ik heb geen flauw idee van welke soort deze komt.
De tweede foto serie toont korte stukjes steenachtig (koud en relatief zwaar) aanvoelende botfragmentjes. Qua vorm lijkt het op rib fragmenten.
Graag jullie hulp,
René
De eerste is een tand met een sterk afwijkende wortel t.o.v. normale haaientanden. Ik heb geen flauw idee van welke soort deze komt.
De tweede foto serie toont korte stukjes steenachtig (koud en relatief zwaar) aanvoelende botfragmentjes. Qua vorm lijkt het op rib fragmenten.
Graag jullie hulp,
René
- Dino15
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 184 times
Re: Vondsten uit Aurora NC, USA
Volgens mij is de haaientand een onderkaakse hemipristis serra. Het bot zou ik ook als rib determineren.
Mvg.
Nick.
Mvg.
Nick.
Trying to find a great white for years now,
still no succes.
still no succes.

Beste Nick,
Dank voor je snelle reactie. Je suggestie is een hele goede en als ik op internet foto's check dan komen die goed overeen. Verder heb ik destijds ook meerdere boventanden van de Hempritis Serra gevonden. Dat klopt dus allemaal met elkaar.
Heb je enig idee van welk dier de ribfragmenten afkomstig kunnen zijn?
Groeten
René
Dank voor je snelle reactie. Je suggestie is een hele goede en als ik op internet foto's check dan komen die goed overeen. Verder heb ik destijds ook meerdere boventanden van de Hempritis Serra gevonden. Dat klopt dus allemaal met elkaar.
Heb je enig idee van welk dier de ribfragmenten afkomstig kunnen zijn?
Groeten
René
- Dino15
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 184 times
Rib is niet soort specifiek en dus heel lastig om op soort niveau te determineren, sorry.
Mvg.
Nick.
Mvg.
Nick.
Trying to find a great white for years now,
still no succes.
still no succes.