Determinatie van botten en fragmenten uit de Noordzee(1/2)
-
- Junior Lid
- Been thanked: 1 time
Determinatie van botten en fragmenten uit de Noordzee(1/2)
Hi,
hier zijn een paar foto's van botten en fragmenten met fotos van de voor- en achterkant en mogelijk zijanzicht, die ik de afgelopen dagen en weken hier in Zandvoort en omgeving op het strand heb gevonden. De meeste zijn recent, denk ik, maar ik kan het niet met zekerheid zeggen.
Dit is het eerste van twee delen. De foto's zoals beschreven en van boven naar beneden genummerd.
Sommige foto's worden verkeerd om weergegeven, maar veranderen als je erop klikt (vergrote afbeelding) .
1. Wervel van vissen? Aan de linkerkant is een klein stukje van de lichtere, grotere wervel afgebroken.
2. Bot van een vis? . Relatief zwaar, dikhuidig, hard en hol met een klein gaatje aan het onderste, dunnere uiteinde
3. Stukje bot. De bovenkant van de voorkant is zwarter dan de andere lagen.
4. Stukje bot. Relatief licht en licht gebogen, waarschijnlijk niet meer te bepalen.
hier zijn een paar foto's van botten en fragmenten met fotos van de voor- en achterkant en mogelijk zijanzicht, die ik de afgelopen dagen en weken hier in Zandvoort en omgeving op het strand heb gevonden. De meeste zijn recent, denk ik, maar ik kan het niet met zekerheid zeggen.
Dit is het eerste van twee delen. De foto's zoals beschreven en van boven naar beneden genummerd.
Sommige foto's worden verkeerd om weergegeven, maar veranderen als je erop klikt (vergrote afbeelding) .
1. Wervel van vissen? Aan de linkerkant is een klein stukje van de lichtere, grotere wervel afgebroken.
2. Bot van een vis? . Relatief zwaar, dikhuidig, hard en hol met een klein gaatje aan het onderste, dunnere uiteinde
3. Stukje bot. De bovenkant van de voorkant is zwarter dan de andere lagen.
4. Stukje bot. Relatief licht en licht gebogen, waarschijnlijk niet meer te bepalen.
- Bijlagen
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Re: Determinatie van botten en fragmenten uit de Noordzee(1/2)
Foto 4 is geen bot maar een steentje. Voor de rest ben ik het eens.
Groet,
Niels
Niels
-
- Senior Lid
- Has thanked: 324 times
- Been thanked: 224 times
foto 1 de bruine wervel lijkt me van een kabeljauw(achtige).
groetjes max
groetjes max
altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
-
- Senior Lid
- Has thanked: 324 times
- Been thanked: 224 times
heb nog eens verder gekeken en ben uitgekomen op een caudale wervel van een kabeljauw-achtige.Max pijpelink schreef: ↑01 nov 2020, 21:01 foto 1 de bruine wervel lijkt me van een kabeljauw(achtige).
groetjes max
altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.