Isurolamna gracilis? oligoceen. Uit de zwingeul, Nederlandse gedeelte. Haaientand.

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dino15
Berichten: 1635
Lid geworden op: 11 dec 2010, 15:30
Locatie: Eindhoven, nederland.
Has thanked: 62 times
Been thanked: 184 times
Isurolamna gracilis? oligoceen. Uit de zwingeul, Nederlandse gedeelte. Haaientand.

Bericht door Dino15 » 15 jan 2021, 16:30

Of moet ik hier toch gaan voor een eocene isurolamna affinis? Ik denk gracilis omdat de bewaring erg goed is voor een eocene tand en de v-vormige gleuf tussen de kroon en wortel is niet aanwezig volgens mij, wat brachycarcharias lerichei al wat onwaarschijnlijker maakt. En het is gewoon een keertje leuk om een nieuwe oligocene soort te vinden, daar heb ik er niet zo veel van. Zo, wat denken jullie er over?

Alvast bedankt.

Nick.
Bijlagen
Wortel
Wortel
Punt
Punt
Mesiale zijde
Mesiale zijde
Labiale zijde
Labiale zijde
Linguale zijde
Linguale zijde


Trying to find a great white for years now,
still no succes.:(

 
Gebruikersavatar
FossilDude
Administrator
Berichten: 2362
Lid geworden op: 24 nov 2007, 22:23
Locatie: Leuven, België
Has thanked: 322 times
Been thanked: 304 times
Contacteer:
Re: Isurolamna gracilis? oligoceen. Uit de zwingeul, Nederlandse gedeelte. Haaientand.

Bericht door FossilDude » 16 jan 2021, 13:06

Prachtig tandje. Ik vind die Isurolamna's altijd verschrikkelijk moeilijk. Ik snap je punt wat betreft bewaring. Ik denk dat ik met je redenatie mee zou gaan. Maar zoals gezegd: ik vind deze groep niet makkelijk, en durf niks stelligs te zeggen.


Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

Gebruikersavatar
Dino15
Berichten: 1635
Lid geworden op: 11 dec 2010, 15:30
Locatie: Eindhoven, nederland.
Has thanked: 62 times
Been thanked: 184 times
Re: Isurolamna gracilis? oligoceen. Uit de zwingeul, Nederlandse gedeelte. Haaientand.

Bericht door Dino15 » 16 jan 2021, 13:41

Dan zal ik het wel een keer naar paleotime nl/be meenemen wanneer het virus achter de rug is en we weer massaal evenementen kunnen organiseren, maar hartelijk bedankt voor de tijd die je hebt vrijgemaakt om een reactie te schrijven. ;) ben ik mee eens dat het een prachtig bewaard tandje is! Voorlopig zal ik hem determineren als isurolamna sp.

Mvg.

Nick.


Trying to find a great white for years now,
still no succes.:(


Plaats reactie