Wervel
-
- Has thanked: 4 times
- Dino15
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 184 times
Re: Wervel
Ik zou het niet weten, maar waarom geef je zo weinig relevante informatie omtrend de vondst. Als bijvoorbeeld de locatie, dat is allemaal heel belangrijk omdat dan een ruwe schatting kan worden gemaakt van de ouderdom van de vondst. Bijvoorbeeld kunnen de vondsten als ze van de maasvlakte, oosterschelde of tegelen komen ouder (Vroeg-pleistoceen) zijn dan van bijvoorbeeld botten van katwijk aan zee (zijn vaak laat-pleistoceen vroeg-holoceen, zelfs recent slachtafval.) nu zie ik vaker dat bottenzoekers op het strand vaker de relevante vondst informatie op het forum neglecteren dan zeg de verzamelaars uit het limburgs krijt (die doen er altijd keurig hun relevante informatie op het forum zetten; datum, locatie ouderdom, eventueel formatie of member.) ik probeer dit ook altijd te doen, en sinds 2017 ben ik ook steeds beter mijn verzameling organiseren op locatie en eventueel soort en ouderdom. Dit valt mij een beetje op elke keer als een bottenzoeker een vondst ter determinatie stelt. Dus HEEL belangrijk geef in ieder geval de locatie weg.
Mvg.
Nick.
Mvg.
Nick.
Trying to find a great white for years now,
still no succes.
still no succes.

-
- Has thanked: 4 times
Hallo Nick,
Het stuk komt uit de Noordzee maar verder heb ik er ook geen informatie over. Normaal gesproken zou ik er wel een vindplaats bij vermelden, echter is dit stuk door een visser omhooggehaald. Vrijwel alle verdere stukken in mijn collectie komen van de Tweede Maasvlakte. Wat betreft verdere organisatie en documentatie van mijn stukken zit het wel goed. Ik heb een database met vondstnummer, vondstdatum, locatie, determinatie, etc.
Vriendelijke groeten,
Abe
Het stuk komt uit de Noordzee maar verder heb ik er ook geen informatie over. Normaal gesproken zou ik er wel een vindplaats bij vermelden, echter is dit stuk door een visser omhooggehaald. Vrijwel alle verdere stukken in mijn collectie komen van de Tweede Maasvlakte. Wat betreft verdere organisatie en documentatie van mijn stukken zit het wel goed. Ik heb een database met vondstnummer, vondstdatum, locatie, determinatie, etc.
Vriendelijke groeten,
Abe
- Dino15
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 184 times
Top, dan laat maar zitten en laten we proberen tot een determinatie te komen!
BTW weet je ook niet de locatie waar het is opgevist; bruine bank etc.?
Mvg.
Nick.

Mvg.
Nick.
Trying to find a great white for years now,
still no succes.
still no succes.

- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Het is een nekwervel aan de twee “gaatjes” te zien aan de zijkanten, en dan van een wat groter landzoogdier of misschien zeehond. Het is maar een fragment maar misschien dat, al je het echt wil weten, het met wat vergelijken aan de hand van de vorm en grote van de wervelboog te determineren valt. Ik weet het in elk geval niet.
Groet,
Niels
Niels
Halswervel zeehond zou kunnen. In ieder geval een carnivoor of omnivoor. Herbivoren hebben niet zulke korte wervels (uitzondering muskusos) en grote neurale bogen (muskusos heeft juist een kleine boog).
Vilmar D
-
- Senior Lid
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 224 times
altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max