Ribben Kaloot

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
nifrec
Senior Lid
Has thanked: 86 times
Been thanked: 44 times
Ribben Kaloot

Bericht door nifrec » 15 feb 2021, 21:40

Afgelopen zomer en herfst deze twee ribben gevonden op Kaloot. Ik vermoed van een redelijk grote Pleistocene zoogdieren, maar veel verder dan dat kom ik niet :?. Heeft iemand misschien enig idee van welke dieren ze zouden zijn, of in welke richting ik moet zoeken?
Vrij groot en erg plat bot. Moet een groot dier geweest zijn, ik vermoed qua afmeting in de richting van een hert of rund.
Vrij groot en erg plat bot. Moet een groot dier geweest zijn, ik vermoed qua afmeting in de richting van een hert of rund.
Enigzinds buisvormig bot, die aan een kant een soort platte vleugel naast het holle gedeelte heeft. Ik vermoed iets in de richting van een schaap, geit of zwijn.
Enigzinds buisvormig bot, die aan een kant een soort platte vleugel naast het holle gedeelte heeft. Ik vermoed iets in de richting van een schaap, geit of zwijn.

Roel van R
Junior Lid
Been thanked: 5 times
Re: Ribben Kaloot

Bericht door Roel van R » 16 feb 2021, 19:13

ribben zijn een van de lastigste te determineren botten / fragmenten. Met / bij een goede vergelijkingscollectie zou je verder kunnen komen. Denk dat je voor nu goed zit met een denkrichting 'een zoogdier ter grootte van... '

Plaats reactie