In Memoriam: Roland Meuris

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Caveman
Berichten: 1697
Lid geworden op: 18 mar 2007, 20:08
Has thanked: 188 times
Been thanked: 204 times
Contacteer:
In Memoriam: Roland Meuris

Bericht door Caveman » 13 mei 2021, 10:06

Op 11 mei is Roland Meuris op 82 jarige leeftijd overleden. De Enci gangers zullen zich Roland allemaal herinneren als de man in de blauwe overal met de rubberen laarzen. Roland was n hele fijne / lieve kundige man. Zijn hart lag in het vuursteen gebeuren. De prachtigste fossielen, werktuigen bevonden zich in zijn collectie. Hij had zelfs werktuigen met fossielen erin!
Ik wens Roland's nabestaanden heel veel sterkte de komende tijd!
Bijlagen
Roland.jpg
2014-10-15b.jpg


To share or not to share, that's the question!

 
Gebruikersavatar
hubertus68
Berichten: 3216
Lid geworden op: 12 nov 2012, 10:24
Has thanked: 43 times
Been thanked: 287 times
Re: In Memoriam: Roland Meuris

Bericht door hubertus68 » 13 mei 2021, 13:31

Roland was inderdaad een hele fijne man en een gepassioneerde en kundige verzamelaar. Het is heel verdrietig dat hij er niet meer bij is.
Ik wens de familie veel sterkte!

Oliver



Gebruikersavatar
Lugo
Berichten: 1681
Lid geworden op: 31 jan 2010, 13:03
Been thanked: 61 times
Re: In Memoriam: Roland Meuris

Bericht door Lugo » 13 mei 2021, 14:14

Toen ik in 2009 voor de eerste keer als nieuwkomer deelnam aan een excursie in de ENCI groeve, was het Roland die mij aansprak en de groeve leerde kennen.
Hij was dan ook tijdens de talrijke excursies in de Limburgse Krijtgroeves steeds bereid zijn kennis en ook vondsten met anderen te delen. Daarom zal hij altijd in mijn herinnering blijven als de immer behulpzame en vriendelijke collega.
Ik wens de familie veel sterkte bij dit verlies.

Luc


Panta rhei

Heraclites

Geo Geert
Junior Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2020, 23:00
Re: In Memoriam: Roland Meuris

Bericht door Geo Geert » 13 mei 2021, 23:09

Roland was een van de meest gulle en genereuze mensen die ik ken. Ik ben heel blij dat ik nog de kans gehad heb om met hem in de ENCI geweest te zijn. In de groeve in Maastricht stootte hij mijn dochter Fien aan om te tonen in welke richting ze moest kijken zodat ze er dan zelf een belemniet kon zien liggen. En met een knipoog naar mij kon ik zien hoe geweldig blij hij was om het geluk in Fien en mijn ogen te zien. En dan al de verhalen die hij wist te vertellen over zijn passie en wat hij daar allemaal in bereikt had. Echt waar hij is een absoluut voorbeeld voor mij hoe iemand zoveel kan geven, gelukkig zijn met wat hij heeft en anderen inspireert.
Veel sterkte aan zijn vrouw, zoon, familie en vrienden.




Plaats reactie