speer of pijlpunt?
-
- Junior Lid
speer of pijlpunt?
Hallo,
Ik heb dit stuk bot of gewei tussen Scheveningen en Wassenaar gevonden en ik heb ondertussen heel wat botten die in een soort puntvorm afgebroken zijn, maar bij deze lijkt het opzettelijk zo gemaakt. Kan het een speer of pijlpunt zijn?
Ik heb dit stuk bot of gewei tussen Scheveningen en Wassenaar gevonden en ik heb ondertussen heel wat botten die in een soort puntvorm afgebroken zijn, maar bij deze lijkt het opzettelijk zo gemaakt. Kan het een speer of pijlpunt zijn?
-
Re: speer of pijlpunt?
Bij een artefact zie je altijd menselijke bewerking zoals schuurlijntjes enz. op de foto's zie ik ze helaas niet, het lijkt mij een natuurlijk gevormd stukje bot, wellicht zijn ze er wel hoor, kijk er nog eens goed naar ook met strijklicht
groet
groet
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 363 times
- Contacteer:
Het lijkt wel zo, maar het lijkt mij toch een natuurlijke breuk.
Groet,
Niels
Niels
-
- Junior Lid
Dank voor de reacties!
Blijf het vreemd vinden omdat de randen mooi glad en symmetrisch onder dezelfde hoek zijn, maar zie geen duidelijke sporen van schuren o.i.d.
Blijf het vreemd vinden omdat de randen mooi glad en symmetrisch onder dezelfde hoek zijn, maar zie geen duidelijke sporen van schuren o.i.d.
-
- Senior Lid
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 224 times
De natuur kan rare dingen doen!lebondirtsa schreef: ↑20 feb 2022, 18:10 Dank voor de reacties!
altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max