Gezocht: Foto's van vindplaatsen voor tentoonstelling

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plaats reactie
redmilksnake
Berichten: 271
Lid geworden op: 23 aug 2011, 16:16
Has thanked: 3 times
Been thanked: 42 times
Gezocht: Foto's van vindplaatsen voor tentoonstelling

Bericht door redmilksnake » 14 mar 2022, 13:00

Hallo allemaal,

Momenteel zijn we in het Oertijdmuseum druk bezig met de aankleding van onze nieuwe tentoonstellingen, waarvan er één is die gericht is op de belangrijkste vindplaatsen in Nederland. Voor deze aankleding willen we onze bezoekers een beeld geven van de vindplaatsen met daarbij de fossielen die daar gevonden zijn. Hiervoor ben ik op zoek naar foto's van vindplaatsen en dan vooral overzichtsfoto's van de verschillende groeves. Te denken valt aan:

De diverse groeves in het Limburgse Krijt,
De steenstorten Hendrik en Laura uit het Limburgse Carboon
De Steengroeve uit Winterswijk
De Kuilen uit Mill-Langenboom
De vindplaats in Liessel
De vindplaatsen langs de kust (Cadzand, 2e Maasvlakte etc.)
Het Onder krijt uit Losser.

De foto's hiervan het liefst in een zo hoog mogelijke kwaliteit zodat wij ze ook uitvergroot in de tentoonstelling kunnen plaatsen. Als we de foto's gebruiken staan daar uiteraard wat vrijkaartjes tegenover!

Foto's mogen naar mij, curator -at- oertijdmuseum.nl, voor grotere bestanden kan het makkelijkst wetransfer.com gebruikt worden.

Met vriendelijke groet,
Jonathan



 
Max pijpelink
Senior Lid
Berichten: 1016
Lid geworden op: 07 okt 2020, 15:16
Locatie: Zeeuws-vlaanderen
Has thanked: 306 times
Been thanked: 194 times
Re: Gezocht: Foto's van vindplaatsen voor tentoonstelling

Bericht door Max pijpelink » 14 mar 2022, 13:13

Ik zal wat foto’s opsturen! Ik heb meerdere van Zeeuwse stranden en ook nog een paar van Winterswijk dacht ik.


altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.

instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max

Max pijpelink
Senior Lid
Berichten: 1016
Lid geworden op: 07 okt 2020, 15:16
Locatie: Zeeuws-vlaanderen
Has thanked: 306 times
Been thanked: 194 times
Re: Gezocht: Foto's van vindplaatsen voor tentoonstelling

Bericht door Max pijpelink » 14 mar 2022, 13:36

Mochten er trouwens nog vondsten van verschillende locaties gezocht worden, ik wil best wel wat fossielen voor de tentoonstelling afstaan in bruikleen. Ik heb bijvoorbeeld ook fossiele kwallen uit Winterswijk die misschien interessant ervoor zijn. Ik had het ook al via mail voor andere contactgegevens erbij gezet.


altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.

instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max

Gebruikersavatar
alberto shark
Berichten: 349
Lid geworden op: 17 jun 2015, 13:12
Locatie: Helmond (Nederland)
Has thanked: 22 times
Been thanked: 55 times
Re: Gezocht: Foto's van vindplaatsen voor tentoonstelling

Bericht door alberto shark » 14 mar 2022, 18:45

redmilksnake schreef: 14 mar 2022, 13:00 Hallo allemaal,

Momenteel zijn we in het Oertijdmuseum druk bezig met de aankleding van onze nieuwe tentoonstellingen, waarvan er één is die gericht is op de belangrijkste vindplaatsen in Nederland. Voor deze aankleding willen we onze bezoekers een beeld geven van de vindplaatsen met daarbij de fossielen die daar gevonden zijn. Hiervoor ben ik op zoek naar foto's van vindplaatsen en dan vooral overzichtsfoto's van de verschillende groeves. Te denken valt aan:

De diverse groeves in het Limburgse Krijt,
De steenstorten Hendrik en Laura uit het Limburgse Carboon
De Steengroeve uit Winterswijk
De Kuilen uit Mill-Langenboom
De vindplaats in Liessel
De vindplaatsen langs de kust (Cadzand, 2e Maasvlakte etc.)
Het Onder krijt uit Losser.

De foto's hiervan het liefst in een zo hoog mogelijke kwaliteit zodat wij ze ook uitvergroot in de tentoonstelling kunnen plaatsen. Als we de foto's gebruiken staan daar uiteraard wat vrijkaartjes tegenover!

Foto's mogen naar mij, curator -at- oertijdmuseum.nl, voor grotere bestanden kan het makkelijkst wetransfer.com gebruikt worden.

Met vriendelijke groet,
Jonathan
Hallo Jonathan,
ik neem aan dat je het Oertijdmuseum in Boxtel bedoelt?
Ik zal ook eens kijken in mijn fotoarchief van vindplaatsen in Nederland. Voor De Kuilen en Liessel zal lid Stiek wel wat materiaal hebben en hopelijk kan hij dat aanleveren, eventueel met mijn hulp. Groeves in Limburg mogelijk met materiaal uit NHM in Maastricht? Ik kan een JPG-plaatje van de Curfsgroeve uit een publicatie die ik heb over diverse haaientanden vondsten uit het Krijt in Limburg hierbij toevoegen maar hoe moet dat ook alweer?
Groet,
Albert



Gebruikersavatar
Felicia Carina
Senior Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:16
Locatie: Houthalen-Helchteren
Has thanked: 581 times
Been thanked: 161 times
Contacteer:
Re: Gezocht: Foto's van vindplaatsen voor tentoonstelling

Bericht door Felicia Carina » 14 mar 2022, 21:49

Hallo Albert

Je gaat naar het zwarte vlakje met plaats reactie, onderaan. Dan bijlagen en bestanden toevoegen.

Felicia


masterinfineartsflits

redmilksnake
Berichten: 271
Lid geworden op: 23 aug 2011, 16:16
Has thanked: 3 times
Been thanked: 42 times
Re: Gezocht: Foto's van vindplaatsen voor tentoonstelling

Bericht door redmilksnake » 15 mar 2022, 09:34

alberto shark schreef: 14 mar 2022, 18:45
Hallo Jonathan,
ik neem aan dat je het Oertijdmuseum in Boxtel bedoelt?
Ik zal ook eens kijken in mijn fotoarchief van vindplaatsen in Nederland. Voor De Kuilen en Liessel zal lid Stiek wel wat materiaal hebben en hopelijk kan hij dat aanleveren, eventueel met mijn hulp. Groeves in Limburg mogelijk met materiaal uit NHM in Maastricht? Ik kan een JPG-plaatje van de Curfsgroeve uit een publicatie die ik heb over diverse haaientanden vondsten uit het Krijt in Limburg hierbij toevoegen maar hoe moet dat ook alweer?
Groet,
Albert
Hallo Alberto,

Jazeker, het gaat over het Oertijdmuseum in Boxtel.
Afbeeldingen/foto's uit publicaties hebben we niet nodig, naast het feit dat we die al hebben, is daarvan de kwaliteit veel te laag en in verband met de rechten mogen we die ook meestal niet zomaar gebruiken. Vandaar dat we op zoek zijn naar zelfgemaakte foto's.

We zijn al heel gelukkig met alle reacties die we al binnen hebben, dank daarvoor!

Met vriendelijke groet,
Jonathan



Gebruikersavatar
Antoinette:-)
Berichten: 80
Lid geworden op: 31 mar 2019, 13:00
Has thanked: 1 time
Been thanked: 26 times
Re: Gezocht: Foto's van vindplaatsen voor tentoonstelling

Bericht door Antoinette:-) » 25 mar 2022, 19:39

Ik wat foto's gemaild. Hopelijk heb je er wat aan. Groetjes Antoinette


het gepuzzel "wat is het?" is net zo leuk als het vinden, mits er ook een antwoord is...

redmilksnake
Berichten: 271
Lid geworden op: 23 aug 2011, 16:16
Has thanked: 3 times
Been thanked: 42 times
Re: Gezocht: Foto's van vindplaatsen voor tentoonstelling

Bericht door redmilksnake » 04 apr 2022, 09:54

Hallo iedereen,

Ik wil een ieder al hartelijke danken voor de response, we hebben al een heel groot aantal foto's binnen gekregen. We zoeken nog een aantal foto's van de volgende vindplaatsen:
Trias van Winterswijk
Onderkrijt van Losser,
en Liessel,

Mochten jullie foto's hebben, die wij mogen gebruiken voor de tentoonstelling in het oertijdmuseum, dan mogen ze naar Curator - at - oertijdmuseum.nl

De foto's hiervan het liefst in een zo hoog mogelijke kwaliteit zodat wij ze ook uitvergroot in de tentoonstelling kunnen plaatsen. Als we de foto's gebruiken staan daar uiteraard wat vrijkaartjes tegenover!

Met vriendelijke groet,
Jonathan




Plaats reactie