ontwikkelen database
Antw: Antw: ontwikkelen database
isis schreef:
Is het ook mogelijk om een directe link naar een pdf file te maken? Relevantie literatuur als PDF kun je dan eenvoudig aanklikken.
Goed initiatief!
Let wel op eventuele copyright regelementen, veel artikelen in PDF vorm zijn beschermd door copyright en mogen niet zomaar geredistribueerd worden (helaas...). Daarnaast is het misschien een idee om voor de vertebraten fossielen een veld \'deel van het beest\' te maken, zoals bv. schedel, opperarm, phalange, kies?
\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin
Antw: ontwikkelen database
mij lijkt het volgende wel wat:
dat je zelf velden toe zou kunnen voegen/ weg kunt halen uit de standaard-layout, of d.m.v. drag&drop kunt verslepen naar een andere plaats. dat je kunt kiezen welk type veld het wordt (text checkbox dropdown schuifregelaar etc.). dropdowns zullen natuurlijk handmatig gevld moeten kunnen worden, en eventueel gekopeld aan packages met daarin de benodigde opties (een csv-bestand, of misschien voor gecompliceerder lijsten de data in xml-formaat)... zou het veel leuker maken!
en natuurlijk een fade in/out-effectje voor de foto\'s hè
oh en een tool om je gegevensblad te exporteren naar csv/xml/html/doc/pdf etc.
maar was Ziepe niet al met een database bezig?
dat je zelf velden toe zou kunnen voegen/ weg kunt halen uit de standaard-layout, of d.m.v. drag&drop kunt verslepen naar een andere plaats. dat je kunt kiezen welk type veld het wordt (text checkbox dropdown schuifregelaar etc.). dropdowns zullen natuurlijk handmatig gevld moeten kunnen worden, en eventueel gekopeld aan packages met daarin de benodigde opties (een csv-bestand, of misschien voor gecompliceerder lijsten de data in xml-formaat)... zou het veel leuker maken!
en natuurlijk een fade in/out-effectje voor de foto\'s hè

oh en een tool om je gegevensblad te exporteren naar csv/xml/html/doc/pdf etc.

maar was Ziepe niet al met een database bezig?
Post mortem we sort 'em!
Casper,
de meeste velden worden dropdownboxen waaruit je kunt kiezen en die je zelf kunt vullen. Voor het weglaten van velden kan ik wel een functie toevoegen, alleen verplaatsen dat wordt een probleem met drag en drop, die functie in access? Dat moet ik eens op het net zoeken.
Export naar allerlei formaten geen probleem, alleen dat fadein/fade out, daarvoot moet je zijn bij een flash presentatie en mac/linux port, dat zal ook niet lukken.
Volgende week begin ik.
de meeste velden worden dropdownboxen waaruit je kunt kiezen en die je zelf kunt vullen. Voor het weglaten van velden kan ik wel een functie toevoegen, alleen verplaatsen dat wordt een probleem met drag en drop, die functie in access? Dat moet ik eens op het net zoeken.
Export naar allerlei formaten geen probleem, alleen dat fadein/fade out, daarvoot moet je zijn bij een flash presentatie en mac/linux port, dat zal ook niet lukken.
Volgende week begin ik.
Pedro Janssen
Venray
"Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary". DEAD POETS SOCIETY
- Frisian-old-age
Jeetje.............
Dit gaat duidelijk boven mijn pet.
[Bewerkt door Frisian-old-age op 20-10-2006 om 19:28 NL]
Dit gaat duidelijk boven mijn pet.

[Bewerkt door Frisian-old-age op 20-10-2006 om 19:28 NL]
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
pedro schreef:
Casper,
Volgende week begin ik.
oh je maakt in acces... ik weet niet of ik dat zou doen zo. fade in/out moet natuurlijk mogelijk zijn om zelf te coden (ik denk aan ingewikkelde dingen met hex kleurcodes enzo...) maargoed het moet natuurlijk niet te moeilijk worden (want het is natuurlijk niet zo nuttig hoewel ik het graaaag zie

velden toevoegen wel mogelijk?
nogmaals, ik heb geen verstand van acces en het visual basic ?) dat erbij hoort, maar je zou natuurlijk een apart blad kunnen maken waar de lay-out in staat, en aan elk invoerveld een aantal events kunnen binden (linker muisknop ingedrukt, muis verplaatsen, linker muisknop weer omhoog), die dynamisch de positie van de elementen op laten slaan in een bestand, en bij de volgende keer laden van je programma weer inlezen (en a.d.h. daarvan je lay-out genereren).
Post mortem we sort 'em!
Misschien eerder boven je helmfrisian-old-age schreef:
Jeetje.............
Dit gaat duidelijk boven mijn pet.![]()

Pedro Janssen
Venray
"Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary". DEAD POETS SOCIETY
Ik zie het nut nog niet zo zeer, om als gebruiker zelf de velden te kunnen verplaatsen.
Eventueel kan ik een database maken die niet zelf aan te passen is (mde versie) en de versie waar zelf aanpassingen mogelijk zijn.
Trouwens waarom schrijf je: \"oh je maakt in acces... ik weet niet of ik dat zou doen zo\".
Eventueel kan ik een database maken die niet zelf aan te passen is (mde versie) en de versie waar zelf aanpassingen mogelijk zijn.
Trouwens waarom schrijf je: \"oh je maakt in acces... ik weet niet of ik dat zou doen zo\".
Pedro Janssen
Venray
ik weet niet, omdat ik geen ervaring heb met acces. ikzelf zou het denk ik niet doen, want ik vind microsoft programmas over het algemeen buggy en incompatible (ze hebben daar nogal eens de neiging om hun eigen standaarden te creeren).
ik zou het liefst zoiets in python programmeren, maar omdat deze beperkte interface-mogelijkheden heeft (en heden ten dage nog niet tot een overal uitvoerbare executable gecompileerd kan worden) valt die af. java of c++ een optie? ik ken ze beiden niet dus ik weet niet. een on-line database gecode in php/javascript/ajax/mysql lijkt me wel wat. je mogelijkheden zijn eindeloos dan.
ik zou het liefst zoiets in python programmeren, maar omdat deze beperkte interface-mogelijkheden heeft (en heden ten dage nog niet tot een overal uitvoerbare executable gecompileerd kan worden) valt die af. java of c++ een optie? ik ken ze beiden niet dus ik weet niet. een on-line database gecode in php/javascript/ajax/mysql lijkt me wel wat. je mogelijkheden zijn eindeloos dan.
Post mortem we sort 'em!
Er wordt vaak wat minderwaardig gedaan over microsoft producten, deels terecht, deels onterecht. Access is een databaseprogramma, dat je moet gebruiken waarvoor het moet dienen. Niet voor industrieele toepassingen met vele multi-users en grote hoeveelheid data. (alhoewel ik voor dit soort toepassingen ook programma\'s in access heb geschreven). Echter voor een makkelijk te bedienen database, met data toepassingen in formulieren, foto\'s en import en exportfuncties naar andere officeprogramma\'s. Dan is access precies op zijn/haar plaats.
Pedro Janssen
Venray