Registreren haaientanden collectie

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plaats reactie
Cook
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jun 2019, 08:47
Has thanked: 6 times
Registreren haaientanden collectie

Bericht door Cook » 18 mei 2023, 19:02

Hallo allemaal, ik heb een beginnersvraag over het registreren / labelen van de verzameling. Ik ben pas sinds kort wat fossiele haaientanden aan het verzamelen (Kaloot / Ritthem) en kom nu op het punt om de bescheiden collectie wat meer te organiseren. Nu vroeg ik me af wat zoal gebruikelijk is bij grotere hoeveelheden kleine tandjes (tot 1cm), welke allen op dezelfde dag en plek gevonden zijn. Alsnog proberen per tandje een nummer toe te wijzen? Of meerdere tandjes groeperen onder 1 nummer? Of worden meestal alleen de interessantere stukken in de collectie van een nummer voorzien?

Bedankt, Eddy



 
Gebruikersavatar
alberto shark
Berichten: 349
Lid geworden op: 17 jun 2015, 13:12
Locatie: Helmond (Nederland)
Has thanked: 22 times
Been thanked: 55 times
Re: Registreren haaientanden collectie

Bericht door alberto shark » 18 mei 2023, 19:24

ik zou het per soort registeren als dat mogelijk is want dan zou je de soorten ook moeten determineren en dat is soms heel moeilijk en zal je hiervoor literatuur moeten raadplegen bv op internet of op de vindplaatsen informatie op deze website. Werk aan de winkel dus :)



Gebruikersavatar
perfectjumpz
Berichten: 149
Lid geworden op: 25 sep 2018, 12:03
Has thanked: 16 times
Been thanked: 58 times
Re: Registreren haaientanden collectie

Bericht door perfectjumpz » 21 mei 2023, 20:45

Beste Eddy,

Ik zou zelf jouw gevonden fossielen per fossiel nummeren. Belangrijk is dat hier aan ook de datum en locatie is gekoppeld. Zelf werk ik ook nog met de exacte locatie (lat lon, deze screenshot ik via Google Maps) maar dat is niet perse nodig.

Je kan zoveel mogelijk informatie koppelen aan je fossiel zoveel je wilt: ik koppel bijvoorbeeld ook de waterstand e.d.

Succes!

Jelle



Cook
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jun 2019, 08:47
Has thanked: 6 times
Re: Registreren haaientanden collectie

Bericht door Cook » 22 mei 2023, 20:48

Bedankt beide!
Ik ga er binnenkort maar eens even voor zitten :)

Groet, Eddy




Plaats reactie