Bryozoa uit Aurora NC

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Rene31
Junior Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 aug 2020, 13:44
Been thanked: 13 times
Bryozoa uit Aurora NC

Bericht door Rene31 » 20 aug 2023, 16:00

Naast de tanden uit mijn vorige onderwerp heb ik in Aurora ook een Bryozoa gevonden die er opvallend uit ziet. In het museum van de site kon men alleen bevestigen dat het een bryozoa was, maar geen verdere determinatie geven. Kan iemand van dit forum er meer over zeggen? Zie bijgaande foto's

Alvast bedankt

René
Bijlagen
Bryozoa Lee creek [3].jpg
Bryozoa Lee creek [2].jpg
Bryozoa Lee Creek [1].jpg



 
Gebruikersavatar
hubertus68
Berichten: 3223
Lid geworden op: 12 nov 2012, 10:24
Has thanked: 44 times
Been thanked: 298 times
Re: Bryozoa uit Aurora NC

Bericht door hubertus68 » 21 aug 2023, 07:41

Beste René,

kun je misschien een beetje meer over de vindplaats vertellen? Uit welke periode komen de fossielen, die jij in Aurora gevonden hebt?

Groeten,
Oliver



Rene31
Junior Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 aug 2020, 13:44
Been thanked: 13 times
Re: Bryozoa uit Aurora NC

Bericht door Rene31 » 21 aug 2023, 19:25

Hoi Oliver,
Deze fossielen komen allemaal uit de Lee Creek mijn. Het fosfaat uit die mijn stamt grotendeels uit het mioceen en deels uit Plioceen/Pleistoceen.
Fosfaat uit de Lee Creek mijn wordt bij het museum van Aurora beschikbaar gesteld voor fossielen zoekers. Ik kan dus niet nauwkeurig zeggen uit welke formatie het materiaal stamt, maar eigenlijk zijn er maar twee relevante formaties nl Pungo River en York Town. De ouderdom van de fossielen uit de mijn wordt in het algemeen aangeven met tussen 5 en 23 miljoen jaar oud.

René



Gebruikersavatar
hubertus68
Berichten: 3223
Lid geworden op: 12 nov 2012, 10:24
Has thanked: 44 times
Been thanked: 298 times
Re: Bryozoa uit Aurora NC

Bericht door hubertus68 » 21 aug 2023, 23:50

Bedankt, René.
Ik heb een uurtje gerecherceerd, maar ik heb geen publicaties gevonden over de bryozoa-fauna van de Lee Creek Mine.
Dit maakt het relatief moeijlijk, om deze kolonies te determineren. Wat men zeggen kan is dat deze tot de orde Cyclostomata
en tot de vormengroep Cerioporidae behoren. Waarschijnlijk gaat het hier om Tholopora sp.. De jongste vertegenwoordiger
van dit geslacht werd 1983 door Vavra uit het Mioceen van het Bekken van Mainz beschreven (T. neufferi).


Beste groeten,
Oliver



Rene31
Junior Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 aug 2020, 13:44
Been thanked: 13 times
Re: Bryozoa uit Aurora NC

Bericht door Rene31 » 22 aug 2023, 18:44

Oliver,

Super bedankt voor de moeite en de informatie.

René




Plaats reactie