Aanschaf luchtdrukbeitel.

Vragen of informatie over prepareren, technieken en materiaal.
Gebruikersavatar
Cedric
Berichten: 262
Lid geworden op: 09 dec 2018, 13:11
Locatie: Almere
Been thanked: 35 times
Re: Aanschaf luchtdrukbeitel.

Bericht door Cedric » 22 nov 2023, 19:53

redmilksnake schreef: 21 nov 2023, 09:48
Cedric schreef: 17 nov 2023, 17:31 Heel erg bedankt voor uw reactie.
Ik wil vooral Jura materiaal van aulbachtal, trias van Winterswijk, Devoon van resteigne, harde krijt gesteente, zwerffossielen van de mv2, en nog andere fossielen.
Dus heel divers zacht gesteente en het harde Devoon en Jura gesteente.
Dus het zou mooi zijn als de pen verschillende hardheid van gesteente.
Ik had zelf de HAUFWERK persluchtgraver (komt overeen met Krantz W224) op haufwerk op gezocht dat zag er wel interessant uit.
En de luchtdrukbeitel van bodemschat klinkt ook interessant ook omdat die verschillen beitels heeft en allround is.
Kan die pen van bodemschat ook het harde gesteente aan?
Want ik merk dat die fijnere pennen soms het harde gesteente niet makkelijk aankunnen.
Is de pen van bodemschat een beetje vergelijkbaar met de HW10 want die vindt ik mooi prepareren.

De compressor ben ik aan het opzoeken een stille olievrije compressor ik heb al een paar gevonden die er interessant uitzien.

Een microscoop ben ik aan het opzoeken maar ik denk dat je die het beste eerst kan uittesten ergens want volgens mij zit daar veel verschil in.

Cèdric
Hallo Cèdric,

De meeste luchtdrukpennen zijn ook geschikt voor het harde gesteende, zelfs de hele fijne, maar dan moet je meer geduld hebben. De HW10 moet je mee oppassen, is een veelgebruikt apparaat maar na intensief gebruik gaat daarvan vaak de behuizing iets los zitten, waardoor de naald een 'wobble' krijgt.
Succes met kiezen!
Heel erg bedankt voor de reactie.

Cèdric




Plaats reactie