Bye-bye!

Updates, mededelingen en suggesties voor deze website.
Plaats reactie
hubertus68
Has thanked: 47 times
Been thanked: 305 times
Bye-bye!

Bericht door hubertus68 » 12 jul 2024, 13:07

Beste medeleden en beheerders,

ik heb besloten het forum te verlaten. De belangrijkste reden is dat het forum (waarschijnlijk sinds de naamsverandering van Fossiel.net naar Paleontica) niet veel meerwaarde meer biedt en de belangrijkste voordelen en functies niet meer werken en er lijkt geen interesse te zijn bij de admins en informatici om dit te veranderen en de problemen op te lossen. Het feit dat duizenden interessante verslagen niet meer worden getoond door een probleem met de zoekfunctie is een ramp voor een forum!

Omdat ik zelf tientallen jaren vrijwilligerswerk doe, weet ik dat vrijwilligerswerk ondankbaar is en dat het dagelijks leven soms belangrijkere dingen van je eist. Toch geloof ik dat je een goed doel draaiende moet houden. En als je zelf geen tijd hebt om eraan te werken, moet je op zoek gaan naar opvolgers die gepassioneerd zijn over de zaak. Dit is blijkbaar niet gebeurd of er zijn geen nakomelingen gevonden.

Waarom neem IK de winkel dan niet over? Omdat ik van mening ben dat er al heel lang geen winkel meer is, die op een zinvolle manier kan worden overgenomen. De prachtige threads van de laatste tijd (bijvoorbeeld van Tim en Tom) laten zien dat er nog steeds mensen zijn die het forum levend willen houden. Ik wil hen in de eerste plaats bedanken voor hun inzet. Jullie verslagen waren altijd boeiend en interessant. Het enige wat ontbreekt is een publiek dat zich in deze verslagen verdiept en hun eigen ervaringen en kennis inbrengt.
Paleontica (ik vond de naam trouwens altijd al vreemd) is een temporaire identificatieautomaat geworden waar je kunt binnenwippen en je vondsten kunt laten identificeren zonder enige verplichting of verbintenis van jouw kant. Er is gewoon een gebrek aan kennis en input omdat de meeste professionals het forum allang hebben verlaten.

Maar ik kan natuurlijk niet weggaan zonder de oprichters en beheerders te bedanken voor hun jarenlange fantastische werk, dat vele fossielfreaks lange tijd een goed platform heeft geboden voor het uitwisselen van kennis en contacten.

Ik blijf natuurlijk nog even op het forum zodat ik kan reageren op eventuele reacties op dit bericht.

Beste groeten,
Oliver

Spongebob
Has thanked: 324 times
Been thanked: 541 times
Re: Bye-bye!

Bericht door Spongebob » 12 jul 2024, 20:32

Schade Oliver! :(
Ofschoon ik je niet persoonlijk ken, heb ik het gevoel dat ik een goede vriend verlies.
Hopelijk komen we elkaar nog eens ergens tegen.
Allerbeste groeten, Tom

Time fades away (Neil Young)

hubertus68

Bericht door hubertus68 » 12 jul 2024, 22:44

Bedankt voor de mooie woorden Tom! Ik hoop ook dat we elkaar eens ergens ontmoeten.
We hebben jaren geleden kort met elkaar gepraat dacht ik. Dat was op dat Krijt symposium in Utrecht.
Ik heb in ieder geval jouw contactgegevens...

Beste groeten,
Oliver

Martin
Has thanked: 49 times
Been thanked: 58 times

Bericht door Martin » 13 jul 2024, 14:49

Ontzettend jammer Oliver, ik wens nog veel plezier toe met onze prachtige hobby!

Ik denk niet dat een "tijdelijk" probleem met de zoekfunctie de oorzaak is van de achteruitgang van het forum. Ook zie ik persoonlijk geen relatie met de naam Paleontica. Een gebrek aan interesse bij de beheerders zie ik ook niet. Zelf denk ik dat het een trend is die veel forums doormaken. Ik.heb het gezien bij andere forums rondom mijn interesses. Velen zijn gesloten en daarmee is een schat aan informatie verloren gegaan. Allemaal gaan ze kapot aan een verplaatsing van leden met kennis naar Facebook, Instagram of zelfs WhatsApp groepen. Zonde want naar mijn mening is alleen een forum instaat informatie goed te bewaren en dit enigsinds goed te ordenen. Op lange termijn informatie zoeken op bijvoorbeeld Facebook is een ramp. De "Sociale media" drukken een forum als deze de afgrond in, dat valt niemand te verwijten. Dat de leden met kennis op Sociale media hun informatie blijven delen is ook niet waar. Daarmee is deze trend voor het blijven delen en in contact staan met elkaar dodelijk. Ik ben bang dat het een onomkeerbaar is helaas.

Carboon
Has thanked: 346 times
Been thanked: 413 times

Bericht door Carboon » 13 jul 2024, 21:28

Hoi Oliver,

Een aantal van je observaties is mij ook opgevallen. Ik begrijp daarom ergens wel dat je animo om hier te blijven posten langzaam is weggezakt. Toch is het zeer spijtig om te lezen dat je afscheid neemt van dit forum. Zal je bijdragen hier zeker gaan missen.

Groeten,

Tim

Op zoek naar groen in het zwart.

sjaak
Has thanked: 328 times
Been thanked: 324 times
Contacteer:

Bericht door sjaak » 13 jul 2024, 22:39

Veel oude leden zijn inderdaad verhuisd naar de sociale media. Het is helaas niet anders. Maar de sociale media zijn nog veel meer dan hier een "temporaire identificatieautomaat" of "showcase" van mooie vondsten. De vraag is of je elders gaat vinden wat je hier mist.

Groet,

Niels

hubertus68

Bericht door hubertus68 » 14 jul 2024, 14:02

sjaak schreef: 13 jul 2024, 22:39 Veel oude leden zijn inderdaad verhuisd naar de sociale media. Het is helaas niet anders. Maar de sociale media zijn nog veel meer dan hier een "temporaire identificatieautomaat" of "showcase" van mooie vondsten. De vraag is of je elders gaat vinden wat je hier mist.
Hoi Niels,

ik heb niets met sociale media te maken. Daar zul je mij niet vinden.

Beste groeten,
Oliver

Felicia Carina
Senior Lid
Has thanked: 702 times
Been thanked: 184 times
Contacteer:

Bericht door Felicia Carina » 14 jul 2024, 21:24

Hallo Oliver

Spijtig dat je weggaat.
Ik heb veel genoten van de mooie Bryozoa en je schitterende uitleg. Bedankt voor je inbreng en misschien tot nog eens!

Groetjes,
Felicia

masterinfineartsflits

Max pijpelink
Senior Lid
Has thanked: 318 times
Been thanked: 213 times

Bericht door Max pijpelink » 15 jul 2024, 09:14

Ik vind het ook erg jammer, zeker jou kennis over de Bryozoa gaat gemist worden. Inderdaad word de taak van forums zoals deze overgenomen door Facebook. Het bestuur van Paleontica is nog steeds erg betrokken maar sinds het afscheid van Ante hebben we een hele tijd zonder IT’er gezeten die verder de bugs etc kan verhelpen. We proberen zo goed als mogelijk de boel draaiende te kunnen houden.

altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.

instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max

Tommie
Has thanked: 6 times
Been thanked: 40 times

Bericht door Tommie » 15 jul 2024, 19:33

Ik ben niet heel actief in het plaatsen van berichten op forum vanwege mijn beperkte kennis. Maar ik lees graag posts van anderen over wat ze vinden en doen. Helaas ben jij 1 van de velen die vertrekt of vertrokken is. Heel jammer. Veel plezier met zoeken en dat je nog vele mooie dingen mag vinden.

Plaats reactie