Cephalopode uit Houthalen
- Felicia Carina
- Senior Lid
- Has thanked: 840 times
- Been thanked: 233 times
- Contacteer:
Cephalopode uit Houthalen
Hallo allemaal
Een tijdje geleden heb ik deze gevonden, op de resten van de terril van Houthalen.
Toen een dun schijfje van de steen loskwam, kwam dit tevoorschijn.
Ik denk dat het een Cephalopode is. Het is allemaal heel erg plat, dus moeilijk om duidelijke foto’s te maken.
Wat denken jullie hiervan?
Enkele foto’s om een beeld te geven.
Groetjes,
Felicia
Een tijdje geleden heb ik deze gevonden, op de resten van de terril van Houthalen.
Toen een dun schijfje van de steen loskwam, kwam dit tevoorschijn.
Ik denk dat het een Cephalopode is. Het is allemaal heel erg plat, dus moeilijk om duidelijke foto’s te maken.
Wat denken jullie hiervan?
Enkele foto’s om een beeld te geven.
Groetjes,
Felicia
masterinfineartsflits
-
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 95 times
Re: Cephalopode uit Houthalen
Goedemorgen Felicia,
Het is lastig om te zien. op het eerste gezicht lijkt het een Cephalopode. Het zou ook nog een 'regulier' breukvlak kunnen zijn, ontstaan door bijvoorbeeld vorst.
Groeten Jeroen
Het is lastig om te zien. op het eerste gezicht lijkt het een Cephalopode. Het zou ook nog een 'regulier' breukvlak kunnen zijn, ontstaan door bijvoorbeeld vorst.
Groeten Jeroen
- Carboon
- Has thanked: 432 times
- Been thanked: 525 times
Inderdaad erg lastig te zien op de foto's, maar met een beetje goede wil valt er wel een cephalopode in te herkennen. En dat zou gaaf zijn! Vergelijk je vondst anders eens met Dorsman (1945) The Marine Fauna of the Carboniferous in the Netherlands, Mededelingen van de Geologische Stichting, Serie C-IV-3, No. 3.
Op zoek naar groen in het zwart.
- Felicia Carina
- Senior Lid
- Has thanked: 840 times
- Been thanked: 233 times
- Contacteer:
Bedankt voor de reactie, Jeroen en Tim.
Ik heb het ook al in het echt aan Miel Doumen laten zien en deze dacht ook dat het een Cephalopode KAN zijn. Niets is zeker.
Ik ga dat werk van Dorsman eens opzoeken en bekijken.
Tot nu had ik bij Carboniferous Cephalopods of Arkansas gekeken…. die van Nederland zal wel relevanter zijn….
Groetjes,
Felicia
Ik heb het ook al in het echt aan Miel Doumen laten zien en deze dacht ook dat het een Cephalopode KAN zijn. Niets is zeker.
Ik ga dat werk van Dorsman eens opzoeken en bekijken.
Tot nu had ik bij Carboniferous Cephalopods of Arkansas gekeken…. die van Nederland zal wel relevanter zijn….
Groetjes,
Felicia
masterinfineartsflits