Wie weet wat ik heb gevonden?
-
- Junior Lid
- Has thanked: 2 times
Wie weet wat ik heb gevonden?
Ik ben voor het eerst naar één van de locaties van deze website geweest: het strandje tussen Muiden en Diemen aan het IJmeer. Ik heb hier iets gevonden waarvan ik denk dat het misschien een kies is. Echter weet ik het niet zeker, ik ben nog een leek wat betreft fossielen dus ik vind het moeilijk om in te schatten hoe oud de kies is. Wie heeft er wat meer informatie voor mij?
Alvast heel erg bedankt!
Vela Soeterbroek
Alvast heel erg bedankt!
Vela Soeterbroek
Re: Wie weet wat ik heb gevonden?
Dit is inderdaad een kies en dan van de onderkaak. Ik krijg het idee dat het van een jong dier is geweest. Er ontbreken wat delen waardoor ik het lastig vind om er vanaf foto's een soort aan te plakken, maar misschien kan iemand anders dat wel. In ieder geval een evenhoevige. Zou best Pleistoceen kunnen zijn, maar ook uit het Holoceen.
Vilmar D
-
- Junior Lid
- Has thanked: 2 times
Re: Wie weet wat ik heb gevonden?
Vilmar schreef: ↑18 jul 2024, 07:51 Dit is inderdaad een kies en dan van de onderkaak. Ik krijg het idee dat het van een jong dier is geweest. Er ontbreken wat delen waardoor ik het lastig vind om er vanaf foto's een soort aan te plakken, maar misschien kan iemand anders dat wel. In ieder geval een evenhoevige. Zou best Pleistoceen kunnen zijn, maar ook uit het Holoceen.
Super bedankt voor de info Vilmar!