Krabben en garnalen scharen uit de Dordogne
-
- Senior Lid
- Has thanked: 202 times
- Been thanked: 76 times
Krabben en garnalen scharen uit de Dordogne
Hoi allemaal afgelopen week heb ik bij het plaatsje Saint nathelene deze krabben en garnalen scharen gevonden. En een mogelijk lijfje sorry voor de niet al te beste foto’s maar ik heb even geen betere
- Jasper den Otter
- Has thanked: 105 times
- Been thanked: 128 times
- Contacteer:
Re: Krabben en garnalen scharen uit de Dordogne
Hallo Jelte,
Ik zie nergens een lichaam van dit beestje in, en als deze fossielen verwant zijn aan Mesostylus faujasi, zoals jij eerder beweerde en waar het opzich ook wel op lijkt, zal dat al helemaal onwaarschijinlijk zijn. De lichamen van die garnalen, zogenaamde "ghost shrimps", zijn niet erg verkalkt, waardoor deze ook niet bewaard bleven. Naar mijn weten is er in regio Limburg/Luik nooit een lichaam van een Mesostylus gevonden.
Heb je al gekeken welke ouderdom de sedimenten van regio Sainte-Nathalène hebben? Zulk soort informatie is namelijk wel handig om te vermelden.
Gr. Jasper
Ik zie nergens een lichaam van dit beestje in, en als deze fossielen verwant zijn aan Mesostylus faujasi, zoals jij eerder beweerde en waar het opzich ook wel op lijkt, zal dat al helemaal onwaarschijinlijk zijn. De lichamen van die garnalen, zogenaamde "ghost shrimps", zijn niet erg verkalkt, waardoor deze ook niet bewaard bleven. Naar mijn weten is er in regio Limburg/Luik nooit een lichaam van een Mesostylus gevonden.
Heb je al gekeken welke ouderdom de sedimenten van regio Sainte-Nathalène hebben? Zulk soort informatie is namelijk wel handig om te vermelden.
Gr. Jasper
Fossielenverslaafd
- Carboon
- Has thanked: 346 times
- Been thanked: 413 times
Hoi Jelte,
Hieronder een stuk van de 1:50000 geologische kaart (screenshot van BRGM plugin voor Google Earth) van omgeving Sainte Nathalène. De directe omgeving bestaat uit Krijt formaties (groentinten, aangeduid met C). Ten noordoosten van Sainte Nathalène komt ook formaties uit het Jura voor (lichtblauw, aangeduid met J). Geen idee waar je precies gezocht hebt, maar met de kaart kom je er vast wel uit.
Groeten,
Tim
Op zoek naar groen in het zwart.
-
- Senior Lid
Carboon schreef: ↑19 aug 2024, 09:33Hoi Jelte,
Hieronder een stuk van de 1:50000 geologische kaart (screenshot van BRGM plugin voor Google Earth) van omgeving Sainte Nathalène. De directe omgeving bestaat uit Krijt formaties (groentinten, aangeduid met C). Ten noordoosten van Sainte Nathalène komt ook formaties uit het Jura voor (lichtblauw, aangeduid met J). Geen idee waar je precies gezocht hebt, maar met de kaart kom je er vast wel uit.
Groeten,
Tim
Screenshot 2024-08-19 093028.jpg
Heel erg bedankt ik zie dat het hier om krijt gaat
Gr Jelte
-
- Senior Lid
Ik heb overigens veel van de vondsten geprepareerd en hiermee ben ik erachter gekomen dat veel incompleet was of niet wat ik dacht