Fossiel of ijzer uit het industrie?
-
- Junior Lid
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Fossiel of ijzer uit het industrie?
Goedemorgen,
Bij mijn strand wandeling op de kaloot kwam ik dit opvallende object tegen. Ik vraag me af of het een hele oude steen is of misschien wel een fossiel ( denk dat de kans dat het een fossiel is, klein is) of dat het iets van ijzer/metaal is vanuit de haven/industrie. Ik heb ook iemand horen roepen gevaarlijke munitie. Toch maar even voor de zekerheid hier plaatsen of iemand weet wat het is.
Bij mijn strand wandeling op de kaloot kwam ik dit opvallende object tegen. Ik vraag me af of het een hele oude steen is of misschien wel een fossiel ( denk dat de kans dat het een fossiel is, klein is) of dat het iets van ijzer/metaal is vanuit de haven/industrie. Ik heb ook iemand horen roepen gevaarlijke munitie. Toch maar even voor de zekerheid hier plaatsen of iemand weet wat het is.
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Re: Fossiel of ijzer uit het industrie?
Dit een roestig stuk ijzer. Ik weet niet wat er onder de korst met roest zit maar wees er maar voorzichtig mee.
Groet,
Niels
Niels
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Nooit van gehoord maar heb het opgezocht en het lijkt er veel op. Weer wat geleerd! Al blijft het lastig van de foto want de beide uiteinden deden op het eerste gezicht kunstmatig aan.
Groet,
Niels
Niels
-
- Junior Lid
Bedankt voor de reacties.
Ik vond het er ook kunstmatig ijzer achtig uitzien.
Ik heb Tasselia ordamensis opgezocht en het lijkt er inderdaad wel heel erg op! Denk wel dat dat het is
weer wat geleerd! Zo leer ik steeds een beetje bij over wat er te vinden is.
Ik vond het er ook kunstmatig ijzer achtig uitzien.
Ik heb Tasselia ordamensis opgezocht en het lijkt er inderdaad wel heel erg op! Denk wel dat dat het is

Hier is nog een leuk artikel uit Afzettingen (tijdschrift van de WTKG) over Tasselia ordamensis: https://natuurtijdschriften.nl/pub/1002 ... 041001.pdf
Groetjes,
Bram
Groetjes,
Bram
-
- Junior Lid