CAP Nez Blanc

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
kimv
Junior Lid
Has thanked: 1 time
CAP Nez Blanc

Bericht door kimv » 14 sep 2024, 21:52

Kan iemand mij helpen met het determineren van deze foto’s van fossiekrn

Jasper den Otter
Has thanked: 111 times
Been thanked: 144 times
Contacteer:
Re: CAP Nez Blanc

Bericht door Jasper den Otter » 15 sep 2024, 13:31

Hallo Kim,

de fossielen op foto's nrs. 1,2,4,5, en 9 behoren tot de soort Inoceramus.

grt. Jasper

Fossielenverslaafd

kimv
Junior Lid
Has thanked: 1 time

Bericht door kimv » 15 sep 2024, 14:56

Dankjewel. Hebt u enig idee welke fossielen de andere foto’s zijn? Ze hebben op school weinig achtergrondinformatie gekregen.

Spongebob
Has thanked: 413 times
Been thanked: 636 times

Bericht door Spongebob » 15 sep 2024, 19:09

kimv schreef: 14 sep 2024, 21:46 Mijn dochter moet voor school een aantal fossielen determineren. Ze hebben niet de nodige achtergrond informatie gehad. Kan iemand ons hierbij helpen?
Misschien heeft die school dat heel goed gedaan en moet je dochter zelf op onderzoek wat dit voor fossielen zijn. Daar leert ze meer van dan even hier op het forum de makkelijke weg te vragen naar de antwoorden. In de fossielendatabase van deze website kan ze wijzer worden :roll:

Time fades away (Neil Young)

pachy-pleuro-whatnot-odon
Beheerder
Has thanked: 85 times
Been thanked: 112 times

Bericht door pachy-pleuro-whatnot-odon » 16 sep 2024, 14:51

Spongebob schreef: 15 sep 2024, 19:09
kimv schreef: 14 sep 2024, 21:46 Mijn dochter moet voor school een aantal fossielen determineren. Ze hebben niet de nodige achtergrond informatie gehad. Kan iemand ons hierbij helpen?
Misschien heeft die school dat heel goed gedaan en moet je dochter zelf op onderzoek wat dit voor fossielen zijn. Daar leert ze meer van dan even hier op het forum de makkelijke weg te vragen naar de antwoorden. In de fossielendatabase van deze website kan ze wijzer worden :roll:
Hoewel wat sterk verwoord, kan ik me goed voorstellen dat het inderdaad het idee van de school was om juist weinig achtergrond informatie te geven, zodat de kinderen dieper de materie in zouden duiken en zouden leren zelfstandig onderzoek uit te voeren. Tegelijkertijd hangt dit natuurlijk ook van de leeftijd van je dochter af, alsook de instelling van de school. Daarbij is het de verantwoordelijkheid van de school er rekening mee te houden dat niet iedereen even makkelijk deze materie in duikt. Ook lijkt me het altijd mogelijk om bij de leerkracht na te vragen wat precies het doel van een opdracht is, of om het probleem met de gebrekkige achtergrondinformatie aan te kaarten.

Tegelijkertijd denk ik niet dat het onze plaats is te bepalen hoe de opdracht geïnterpreteerd dient te worden, net zoals niet van ons kan worden verwacht dat we alle antwoorden paraat hebben, dan wel bereid zijn hier tijd in te steken. Eigen onderzoek blijft daarmee bij determinaties toch ook altijd nog een belangrijk onderdeel van het proces, waarbij onze fossielendatabase zeker kan helpen!

'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett

Plaats reactie