Tentoonstelling “Beestig tof Krijt”
- Felicia Carina
- Senior Lid
- Has thanked: 767 times
- Been thanked: 197 times
- Contacteer:
Tentoonstelling “Beestig tof Krijt”
Hallo allemaal
Ik breng jullie op de hoogte van de tentoonstelling “Beestig tof Krijt, die doorgaat van 16/11 tot 1/12, in Tongeren, georganiseerd door de “Werkgroep Krijt & Vuursteen en Leefmilieu Tongeren.
Er wordt ook een geleide wandeling georganiseerd op zondag 17/11.
Voor meer info klik op onderstaande link:
http://www.leefmilieutongeren.be/Map-si ... KRIJT.html
Groetjes,
Felicia
Ik breng jullie op de hoogte van de tentoonstelling “Beestig tof Krijt, die doorgaat van 16/11 tot 1/12, in Tongeren, georganiseerd door de “Werkgroep Krijt & Vuursteen en Leefmilieu Tongeren.
Er wordt ook een geleide wandeling georganiseerd op zondag 17/11.
Voor meer info klik op onderstaande link:
http://www.leefmilieutongeren.be/Map-si ... KRIJT.html
Groetjes,
Felicia
masterinfineartsflits
- pachy-pleuro-whatnot-odon
- Beheerder
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 102 times
Re: Tentoonstelling “Beestig tof Krijt”
Bedankt voor het plaatsen, Felicia! Helaas is het voor mij net te ver om de tentoonstelling te bezoeken. Maar ik heb van @Captainziggycardon wat foto's gezien, en de tentoonstelling ziet er zeker de moeite waard uit!
'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett
- Felicia Carina
- Senior Lid
- Contacteer:
Ondertussen is vorige zondag de wandeling doorgegaan. Een flinke groep trotseerde 3 uur lang wind, regen en zelfs hagel om de speciale hoekjes en kantjes van Tongeren te ontdekken. Dit alles onder leiding van de bekwame gids Paul Denis.
Prachtige gebouwen in zandsteen en verschillende muren die uit vuursteen werden gebouwd. Ook de stadsomwalling bestond volledig uit vuursteen, maar werd later bijgewerkt met zandsteen.
Verder vele muren die uit een mengeling van gesteenten zijn opgebouwd, hierbij werd elke steensoort ook uitgelegd.
Ik zal enkele foto’s tonen van wat meer fossiel gerelateerde onderwerpen.
De tentoonstelling is nog geopend tot 1 december.
Zelf ga ik nog eens terug om de tentoonstelling met een gids te bekijken. Ik zal zeker ook enkele foto’s maken dan.
Groetjes,
Felicia
En natuurlijk kwamen we deze ook nog tegen!
Prachtige gebouwen in zandsteen en verschillende muren die uit vuursteen werden gebouwd. Ook de stadsomwalling bestond volledig uit vuursteen, maar werd later bijgewerkt met zandsteen.
Verder vele muren die uit een mengeling van gesteenten zijn opgebouwd, hierbij werd elke steensoort ook uitgelegd.
Ik zal enkele foto’s tonen van wat meer fossiel gerelateerde onderwerpen.
De tentoonstelling is nog geopend tot 1 december.
Zelf ga ik nog eens terug om de tentoonstelling met een gids te bekijken. Ik zal zeker ook enkele foto’s maken dan.
Groetjes,
Felicia
En natuurlijk kwamen we deze ook nog tegen!
masterinfineartsflits
- Captainziggycardon
- Gewoon Lid
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 22 times
Prachtige tentoonstelling inderdaad, onvoorstelbaar om te zien wat er de laatste 40 jaar verzamelend is in wat bij wijze van spreken mijn achtertuin is.
Ik ga zaterdag nog eens een tweede bezoekje brengen.
@Felicia Carina Paul Denis is mijn aardrijkskunde leerkracht nog geweest toen ik op het middelbaar zat, geweldige man met een enorme kennis en een super verteller.
Op het internationale forum heb ik inderdaad een foto-topic gemaakt om de tentoonstelling te tonen, voor wie nog meer overtuiging nodig heeft om te gaan:
https://www.thefossilforum.com/topic/14 ... ent-152472
Ik ga zaterdag nog eens een tweede bezoekje brengen.
@Felicia Carina Paul Denis is mijn aardrijkskunde leerkracht nog geweest toen ik op het middelbaar zat, geweldige man met een enorme kennis en een super verteller.
Op het internationale forum heb ik inderdaad een foto-topic gemaakt om de tentoonstelling te tonen, voor wie nog meer overtuiging nodig heeft om te gaan:
https://www.thefossilforum.com/topic/14 ... ent-152472
Geïnteresseerd in alles wat te maken heeft met Natuurhistorie, paleontologie, zoölogie, geologie en evolutie.
"A mind need books as a sword needs a whetstone, if it is to keep its edge." - Tyrion Lannister
"A mind need books as a sword needs a whetstone, if it is to keep its edge." - Tyrion Lannister
-
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 8 times
- Contacteer:
Inderdaad een machtig prachtige tentoonstelling!
Wij waren zondag nét niet de duizendste bezoekers..
@ziggycardon Bedankt voor alle foto's! Een mooie aanvulling op diegene die ik getrokken heb!
Zelf woon ik ook niet zo erg ver van Tongeren en ik heb al vaker gedacht om te beginnen graven in de tuin, misschien moet ik het gewoon toch maar eens doen..
groetjes,
Dominique
Wij waren zondag nét niet de duizendste bezoekers..
@ziggycardon Bedankt voor alle foto's! Een mooie aanvulling op diegene die ik getrokken heb!
Zelf woon ik ook niet zo erg ver van Tongeren en ik heb al vaker gedacht om te beginnen graven in de tuin, misschien moet ik het gewoon toch maar eens doen..
groetjes,
Dominique
Dominique
- Felicia Carina
- Senior Lid
- Contacteer:
Nu de tentoonstelling voorbij is zal ik hier ook nog enkele foto’s plaatsen.
Proficiat aan de “Werkgroep Krijt & Vuursteen” en “Leefmilieu Tongeren”.
Groetjes,
Felicia
Proficiat aan de “Werkgroep Krijt & Vuursteen” en “Leefmilieu Tongeren”.
Groetjes,
Felicia
masterinfineartsflits
- Felicia Carina
- Senior Lid
- Contacteer:
- Felicia Carina
- Senior Lid
- Contacteer:
Ludo Indeherberge, de bezieler van de expositie, vond resten van een nieuwe soort fossiele vis. De vis werd dan ook naar hem vernoemd: Apuliadercetis indeherbergei sp.
Ook vond Ludo een nieuwe soort zeester, wat dan weer resulteerde in de naam: Aldebarania taberna sp.
masterinfineartsflits