vissen schedel cbn
- sjaak
- Has thanked: 357 times
- Been thanked: 345 times
- Contacteer:
Re: vissen schedel cbn
Ik weet niet of je op Facebook zit, wil of mag maar er is een groep Cap Blanc Nez Fossielen en Mineralen waar onlangs iemand aankondigde een boek te willen schrijven over haaien, roggen en vissen tanden van CBN. Misschien kan je die eens benaderen.
Groet,
Niels
Niels
-
- Senior Lid
- Has thanked: 322 times
- Been thanked: 218 times
Ik kan ze wel benaderen voor je, ik heb ze ook al aangegeven sommige visresten beschikbaar te stellen.
altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max
-
- Senior Lid
- Has thanked: 212 times
- Been thanked: 80 times
Re: Eindelijk een determinatie van de fossiele vis uit cap blanc nez
het is een late reactie maar ik heb een vraagje je ziet bij de schedelresten nergens de oogkassen zien hoe zit dit?Jelte. schreef: ↑11 apr 2024, 07:54 Beste forumleden dit topic bestaat al bijna 2 jaar? En dan nu heb ik eindelijk een mogelijke determinatie hij is gedetermineerd door Sander van Deurne van Naturalis als mogelijk Apateodus striatus wat denken jullie van determinatie en heeft iemand wat literiatuur en mogelijk ook fotomateriaal van deze soort? Hier nog wat bijgevoegde foto’s
gr jelte
-
- Senior Lid
Re: Eindelijk een determinatie van de fossiele vis uit cap blanc nez
Hier is al twee maanden niet meer op gereageerd maar toch wil ik het nog even delen de determinatie is nog niet helemaal zeker dus als iemand nog suggesties heeft? ik heb het overigens nog niet op het franse fossiel forum gezetJelte. schreef: ↑11 apr 2024, 07:54 Beste forumleden dit topic bestaat al bijna 2 jaar? En dan nu heb ik eindelijk een mogelijke determinatie hij is gedetermineerd door Sander van Deurne van Naturalis als mogelijk Apateodus striatus wat denken jullie van determinatie en heeft iemand wat literiatuur en mogelijk ook fotomateriaal van deze soort? Hier nog wat bijgevoegde foto’s
- sjaak
- Has thanked: 357 times
- Been thanked: 345 times
- Contacteer:
Dit soort vondsten zijn ook bijna niet te determineren. Er zijn miljoenen vissen soorten geweest en niemand die dat allemaal per locatie heeft bestudeerd en gepubliceerd. Zelfs bij botten van zeereptielen, waar toch meer over gepubliceerd is, is een precieze determinatie vaak lastig.
Groet,
Niels
Niels
-
- Senior Lid
ah ja dat klopt maar ik geef nog niet op vond laats wel in mijn collectie een slecht bewaard kaakje gelabeld als visresten in de zelfde instorting als de vis gevonden
-
- Senior Lid
Het is al een beetje erg lang geleden dat hier voor het laatst iets in gepost is maar ik wil het toch even delen het kaakje wat ik hier eerder plaatste heb ik inmiddels gefotografeerd en ik vind het erg veel lijken op de andere kaak in de fossiele vis ik ben benieuwd wat jullie hier van denken en het mogelijk kunnen determineren? maar dat word wel erg moeilijk
gr Jelte