Vondsten van de rivierparelmossel Pseudunio auricularius
Vondsten van de rivierparelmossel Pseudunio auricularius
Samen met Wim Kuijper ben ik bezig met een overzichtsartikel over de pleistocene en holocene vondsten van de rivierparelmossel Pseudunio auricularius in België en Nederland. Voor zij die de soort niet kennen: in bijlage een voorbeeld. Deze zoetwatermossel komt momenteel nog levend voor op een aantal plaatsen in Zuidwest-Europa, maar is uitgestorven in de Lage Landen. We kennen wel Holoceen materiaal van enkele vindplaatsen in Rijn- en Schelde-afzettingen.
Mijn vraag aan jullie: heeft er iemand nog specimens van deze soort in zijn/haar collectie, waarvan de vindplaats gekend is? Ik besef dat het voor jullie niet echt ‘fossielen’ zijn maar misschien heeft er toch iemand vondsten van bewaard. Mocht dat het geval zijn, dan zou ik die graag fotograferen en opnemen in het artikel.
Vriendelijke groeten
Sofie Debruyne
Mijn vraag aan jullie: heeft er iemand nog specimens van deze soort in zijn/haar collectie, waarvan de vindplaats gekend is? Ik besef dat het voor jullie niet echt ‘fossielen’ zijn maar misschien heeft er toch iemand vondsten van bewaard. Mocht dat het geval zijn, dan zou ik die graag fotograferen en opnemen in het artikel.
Vriendelijke groeten
Sofie Debruyne