Fossiel Hout Topic!
- Carboon
- Has thanked: 420 times
- Been thanked: 499 times
Re: Fossiel Hout Topic!
L.S.,
De koningsvarens (Osmundaceae) vormen een van de oudste families "echte varens". Onderstaand fossiel toont een doorsnede van Palaeosmunda met twee steles uit het Perm van Australië, een van de vroegste representanten.
De koningsvarens (Osmundaceae) vormen een van de oudste families "echte varens". Onderstaand fossiel toont een doorsnede van Palaeosmunda met twee steles uit het Perm van Australië, een van de vroegste representanten.
Op zoek naar groen in het zwart.
- Caveman
- Has thanked: 260 times
- Been thanked: 297 times
- Contacteer:
Om nog even verder te gaan met de mooiste stukjes uit Indonesië uit mn collectie.
To share or not to share, that's the question!
- Caveman
- Contacteer:
Nog n tiental stukken, waaronder 4 stukjes geopaliseerd hout. De stukjes houtopaal in de micromount doosjes zijn in water gefotografeerd!
- Caveman
- Contacteer:
En de laatste 10 stukken, t blijft prachtspul......
- Carboon
Zeer fraaie collectie, Mart! Heb helaas geen Indonesisch materiaal in mijn verzameling om aan deze draad toe te voegen...
- Caveman
- Contacteer:
Goede gelegenheid om wat prachtige dennenappels uit het Jura van Patagonië / Argentinië te laten kijken.
Dit zijn allemaal Araucaria variëteiten, waanzinnig mooie fossielen naar mijn mening..
Dit zijn allemaal Araucaria variëteiten, waanzinnig mooie fossielen naar mijn mening..
Laatst gewijzigd door Caveman op 06 mar 2025, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Carboon
Prachtig, Mart! Zeer mooie collectie, met goede representatie van verschillende soorten ook.
Hierbij mijn bescheiden bijdrage, met een schijf versteend hout, een juveniele kegel op steel, en een doorgezaagde volwassen kegel van Araucaria mirabilis (Spegazzini) Calder 1953, afkomstig uit het midden Jura van de La Matilde Formatie (Bahía Laura Groep) van de Santa Cruz provincie in Patagonië, Argentinië.
Hierbij mijn bescheiden bijdrage, met een schijf versteend hout, een juveniele kegel op steel, en een doorgezaagde volwassen kegel van Araucaria mirabilis (Spegazzini) Calder 1953, afkomstig uit het midden Jura van de La Matilde Formatie (Bahía Laura Groep) van de Santa Cruz provincie in Patagonië, Argentinië.
- sjaak
- Has thanked: 367 times
- Been thanked: 348 times
- Contacteer:
Ik ben ook wat aan het slijpen en polijsten geslagen. Een stuk hout uit het Kimmeridgien van Schotland. Ik denk een soort conifeer. Helaas geen hele mooie kleuren, maar de groeiringen en de met calciet gevulde barsten zijn goed zichtbaar.
Groet,
Niels
Niels
- Carboon
Dat eerste stuk heeft ook een mooie vertakking!