Hoe begon jullie interesse in paleontologie?

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plaats reactie
Mattuurlijk
Junior Lid
Has thanked: 15 times
Been thanked: 8 times
Hoe begon jullie interesse in paleontologie?

Bericht door Mattuurlijk » Gisteren, 14:23

Misschien wijkt dit wat af van de reguliere determinatie en discussie posts over recente vondsten op die forum.
Maar ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe iedereen begon met de interesse in fossielen, uitgestorven leven, geologie noem maar op!

Dus hierbij drie leuke vragen:
1. Begon je interesse al als kind of ontstond deze later?
2. Wat waren de eerste fossielen die jullie vroeger zelf hebben gevonden?
3. Wat is je mooiste fossielen ervaring tot nu toe geweest?

jkeijzer
Has thanked: 62 times
Been thanked: 120 times
Re: Hoe begon jullie interesse in paleontologie?

Bericht door jkeijzer » Vandaag, 18:38

Zal ik de kop afbijten? Ik herinner me dat ik als klein jochie op vakantie in Frankrijk al stenen om liep te draaien langs de Drôme en afdrukken van ammonieten vond. De verslaving begon pas heel veel later toen ik met vrouw en kinderen een korte vakantie had in Rosans, in zuidelijk Frankrijk en met een vriend op pad ging die plekken wist waar belemnieten en ammonieten gevonden kunnen worden. Sindsdien probeer ik meerdere keren per jaar een paar dagen op strooptocht te gaan. Eerst was Wallonië favoriet, dat verschoof naar de Eifel en nu kom ik graag aan de opaalkust. Het gaat niet alleen om de (potentiële) vondsten maar ook om natuurschoon, rust, etc. Ik kan vrijwel geen betere dagbesteding verzinnen dan op rustig tempo de Berlingerbach te volgen en onder het genot van het vinden van crinoiden, koralen, etc de vogels in het bos te horen fluiten. Wanneer mag ik weer?

Groeten, Jeroen

Plaats reactie