ammoniet uit erfoud, marokko
ammoniet uit erfoud, marokko
hoi iedereen,
ik kocht 2 jaar geleden een ammoniet van 30 cm maar de verkoper wist de soort niet

Daarom vraag ik jullie hulp in.
Weet er iemand deze soort ammoniet?
alvast bedankt,
g.
ps:dit waren m\'n eersten foto\'s,als ze niet goed zijn zeg het even dan maak ik nieuwe.
[Bewerkt door mineraal0 op 01-11-2006 om 17:55 NL]
-
- Been thanked: 1 time
Antw: ammoniet uit erfoud, marokko
Hallo,
Ik heb ook zo´n ammoniet uit Marokko en hij was gedetermineerd als Acanthoceras sp.
Groetjes,
Piet.
Ik heb ook zo´n ammoniet uit Marokko en hij was gedetermineerd als Acanthoceras sp.
Groetjes,
Piet.
pieter
Wil je niet teleurstellen maar er zit heel veel marokaanse huisvlijt in.
M.a.w. de ammoniet, als het dat al is, is deze compleet vervalst of veel mooier gemaakt dan het in werkelijkheid is of was.
Bezint eer ge begint met het kopen van fossielen uit marokko.
Ben net terug van een beurs met 10-tallen handelaren uit marokko en er was er geen een met alleen echte fossielen ze hadden ALLEMAAL diverse of veel vervalsingen op hun stand.
Er zit ook veel echt spul tussen maar je moet pappenheimers goed kennen om die er allemaal eruit te kunnen halen.
[Bewerkt door The Stone op 04-11-2006 om 19:28 NL]
M.a.w. de ammoniet, als het dat al is, is deze compleet vervalst of veel mooier gemaakt dan het in werkelijkheid is of was.
Ben net terug van een beurs met 10-tallen handelaren uit marokko en er was er geen een met alleen echte fossielen ze hadden ALLEMAAL diverse of veel vervalsingen op hun stand.
Er zit ook veel echt spul tussen maar je moet pappenheimers goed kennen om die er allemaal eruit te kunnen halen.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Antw: Antw: ammoniet uit erfoud, marokko
Wel!! dit lijkt me wel interessant om weten, hoe herkent ge deze ammoniet als nep? voor mij lijkt hij ECHT héél ECHTThe Stone schreef:

groetjes
Patrick
wie het kleine niet begeerd is het
grote niet weerd!!
grote niet weerd!!
- SebastiaanVR
Is ie niet gewoon heel mooi geprepareerd? Ik heb ook zo een en die is precies hetzelfde, en die is echt. Waarom is deze dan ook niet echt??? Nou, niet helemaal precies hetzelfde, dan is het anders wel logisch dat ie nep is:)
gr, Sebas
PS: die van mij is gekocht in het beruchte winkeltje waar ik zo vaak ben genept:)
[Bewerkt door fossielenheerser op 04-11-2006 om 19:54 NL]
gr, Sebas
PS: die van mij is gekocht in het beruchte winkeltje waar ik zo vaak ben genept:)
[Bewerkt door fossielenheerser op 04-11-2006 om 19:54 NL]
-
- Been thanked: 1 time
Hoi,
Bij dit exemplaar lijken me de binnenwindingen bijgewerkt.Ook bij mijn exemplaar is dat het geval.Persoonlijk stoort het me dat niet zo.Verder kun je aan de achterkant mogelijk zien, of er meer aan gesleuteld is.
Groetjes,Piet
Bij dit exemplaar lijken me de binnenwindingen bijgewerkt.Ook bij mijn exemplaar is dat het geval.Persoonlijk stoort het me dat niet zo.Verder kun je aan de achterkant mogelijk zien, of er meer aan gesleuteld is.
Groetjes,Piet
pieter
The Stone schreef:
Ik ben het, hiermee misschien wel eens.
Had al zitten kijken op het internet of het kan dat de groeven niet allemaal naar het middelpunt wijzen. Vergelijk je ammoniet eens met plaatjes op het internet (zijn verschillende goede sites) en maak eens foto\'s van de andere kant + zijkant, dan weten we meer.
J
Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.
-j
-j

[...]de ammoniet, als het dat al is, is deze compleet vervalst of veel mooier gemaakt dan het in werkelijkheid is of was.[...]
dus dit is dan het bijgewerkte gedeelte, maar de rest is dan toch origineel? of vergis ik mij?
anders spreken we toch niet van een totaal vervalsing!!
[Bewerkt door Patrick op 04-11-2006 om 20:33 NL]
wie het kleine niet begeerd is het
grote niet weerd!!
grote niet weerd!!
Mensen kijk naar de kleur van deze \"Ammoniet\"
De ribbels zijn bruin de ruimte tussen de ribbels is wit kortom tussen elke ribbel is er bijgeslepen.
Ik heb vele van deze ammonieten gezien en ze zijn allemaal op eenzelfde manier bijgewerkt.
De ribbels zijn bruin de ruimte tussen de ribbels is wit kortom tussen elke ribbel is er bijgeslepen.
Ik heb vele van deze ammonieten gezien en ze zijn allemaal op eenzelfde manier bijgewerkt.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
- fossilmadman
- Contacteer:
The Stone schreef:
Mensen kijk naar de kleur van deze \"Ammoniet\"
(Henk)