encyclopedie(ontwerp)

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
fossilmadman
Contacteer:
encyclopedie(ontwerp)

Bericht door fossilmadman » 04 nov 2006, 14:27

Als we nu het rommelige even overboord gooien en misschien gewend raken dat iemand een encyclopedie \'hoopt\' te maken, (en elkaar beter leren kennen), hoop ik dat in dit gedeelte mensen met ideëen voor een ontwerp en invulling een bijdrage kunnen / willen leveren(Henk)

(Henk)

ziepe
Been thanked: 4 times
Antw: encyclopedie(ontwerp)

Bericht door ziepe » 04 nov 2006, 16:20

Een vraagje, wie gaat het dan reviseren ? Ik wil maar zeggen dat hetgeen men schrijft wel degelijk correct moet zijn... en met het internet (algemeen) en ook wikipedia heb je nog altijd geen zekerheid dat iets correct/wetenschappelijk juist is... just a thought...

Z.

The earth has music for those who listen.

fossilmadman
Contacteer:
Antw: Antw: encyclopedie(ontwerp)

Bericht door fossilmadman » 04 nov 2006, 16:41

ziepe schreef:
Een vraagje, wie gaat het dan reviseren ? Ik wil maar zeggen dat hetgeen men schrijft wel degelijk correct moet zijn... en met het internet (algemeen) en ook wikipedia heb je nog altijd geen zekerheid dat iets correct/wetenschappelijk juist is... just a thought...

Z.
correct, als ik er niet meer uit kom zit er altijd nog een Doctor geoloog in ons bestuur, die weet natuurlijk ook niet alles, daarnaast zijn twijfelachtige zaken altijd snel genoeg te verifiëren via email (TNOdelft of Utrecht)(Henk)

(Henk)

fossilmadman
Contacteer:

Bericht door fossilmadman » 05 nov 2006, 18:06

Momenteel ben ik de groep der fossiele planten aan het inventariseren, ik hoop zo snel mogelijk wat voorbeelden te kunnen laten zien, (Henk)

(Henk)

ziepe
Antw: Antw: encyclopedie(ontwerp)

Bericht door ziepe » 05 nov 2006, 19:26

fossilmadman schreef:
Momenteel ben ik de groep der fossiele planten aan het inventariseren, ik hoop zo snel mogelijk wat voorbeelden te kunnen laten zien, (Henk)
Fossiele planten over de gehele tijdslijn of enkel 1 (sub)periode ?

Z.

fossilmadman
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: encyclopedie(ontwerp)

Bericht door fossilmadman » 05 nov 2006, 20:25

ziepe schreef:
fossilmadman schreef:
Fossiele planten over de gehele tijdslijn of enkel 1 (sub)periode ?

Z.
uiteindelijk de gehele tijdslijn inclusief de zgn levende fossielen (denk aan varens en de Ginkgo), te beginnen met het Carboon, (heb we het meeste van), (Henk)

(Henk)

fossilmadman
Contacteer:
oproep / rondvraag

Bericht door fossilmadman » 05 nov 2006, 20:28

Ivm. inventarisatie;
Als er foto `s beschikbaar zijn van plantfossielen, met name het Carboon, die ik mag gebruiken voor een hoofdstuk: Fossiele planten (Geopedia), dan hoor ik dit graag.(Henk)

(Henk)

ziepe
Antw: Antw: Antw: Antw: encyclopedie(ontwerp)

Bericht door ziepe » 06 nov 2006, 14:04

Waarom begin je niet in het Siluur; bij mijn weten verschenen toen de eerste landplaten, weliswaar klein en heel primitief, maar toch. En de opmars van de landplanten tijdens het Devoon ?

Again, just a thought...

Z.

[Bewerkt door ziepe op 06-11-2006 om 14:05 NL]

pearl
Been thanked: 1 time

Bericht door pearl » 06 nov 2006, 19:06

Er is momenteel in Natura Docet te Denekamp een kleine expositie over de ontwikkeling van planten. Met prachtige fossielen van Hans Steur erbij. Die overigens ook een mooie site heeft over dit soort fossielen.

gr

pearl

Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)

Marjolein

Bericht door Marjolein » 06 nov 2006, 22:28

Inderdaad, een mooie tentoonstelling. Er ligt trouwens ook een mooie schorpioen ;)

De erg mooie varen van Hans Steur op de \"mijn verzameling\" site van fossilmadman is ook te bewonderen.

Gesloten