Slechts een idee
- Galeocerdo
Antw: Antw: Antw: Slechts een idee
Slotje:DFrederik schreef:Galeocerdo schreef:
Daar gaan we weer...... \"a new rookie\"!!!
Gr. Taco
Antw: Slechts een idee
Omdat we de laatste tijd wat \"tegenslagen\" hebben gehad met nieuwe (rookie) forumleden, wil niet zeggen dat alle \"rookies\" of ideeen daarvan, niet nuttig zouden kunnen zijn.
Forumleden die al lang actief zijn, hebben soms moeite met het doorbreken van dingen die voor hun vertrouwd zijn en \"dutten\" wel eens in. Verandering is soms zo gek nog niet. Dat heb ik meerdere keren in mijn eigen werkkring ondervonden.
Verder is het helemaal niet zo\'n slecht idee om op de één of andere manier iets te extra\'s te doen voor jeugdleden. Er is al vaker aangegeven dat het moeilijk is om deze bij alles te betrekken.
Forumleden die al lang actief zijn, hebben soms moeite met het doorbreken van dingen die voor hun vertrouwd zijn en \"dutten\" wel eens in. Verandering is soms zo gek nog niet. Dat heb ik meerdere keren in mijn eigen werkkring ondervonden.
Verder is het helemaal niet zo\'n slecht idee om op de één of andere manier iets te extra\'s te doen voor jeugdleden. Er is al vaker aangegeven dat het moeilijk is om deze bij alles te betrekken.
Pedro Janssen
Venray
"Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary". DEAD POETS SOCIETY
Antw: Antw: Slechts een idee
Galeocerdo schreef:
Dit is toch een forum en geen babbelbox!!! voor hen die willen chatten zijn er genoeg andere mogelijkheden lijkt me.
Met enige verbazing lees ik soms al zeer \"verhitte\" discussies op het forum. Met chatten wordt dit alleen maar erger en loopt het sneller uit de hand. (ervaring op school) Mij zul je daar net als fossielenzoeker niet snel vinden.
Jammer toch als mensen(+kennis)dan opgesplitst worden in chatgedeeltes en een forumgedeelte.
Terwijl de kracht van dit forum is dat iedere lid (fossielenliefhebber) hier aanwezig is.
gr
pearl
Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)
- Galeocerdo
Antw: Antw: Antw: Slechts een idee
pearl schreef:Dat laatste is wellicht nog belangrijker dan dat het uit de hand kan gaan lopen.Galeocerdo schreef:
Dit is toch een forum en geen babbelbox!!! voor hen die willen chatten zijn er genoeg andere mogelijkheden lijkt me.
Met enige verbazing lees ik soms al zeer \"verhitte\" discussies op het forum. Met chatten wordt dit alleen maar erger en loopt het sneller uit de hand. (ervaring op school) Mij zul je daar net als fossielenzoeker niet snel vinden.
Jammer toch als mensen(+kennis)dan opgesplitst worden in chatgedeeltes en een forumgedeelte.
Terwijl de kracht van dit forum is dat iedere lid (fossielenliefhebber) hier aanwezig is.
gr
pearl
Gr. Taco
Het begrijpen en bestuderen van het gevonden materiaal is toch ook een stap. Wat mij betreft de belangrijste. Een fossiel etaleren is mooi, er iets mee doen is nog iets anders.vincko schreef:
Naar mijn gevoel zijn er 4 tot 5 fases m.b.t. de hobby fossielen.
- Zoeken/vinden
- Prepareren
- Determineren
- Archiveren - database/techniek/advies
- Display - tentoonstellen
- Galeocerdo
Iedereen beleeft op zijn eigen manier plezier aan zijn hobby. Jij bent meer een wetenschapper (correct me if I\'m wrong) en is het begrijpen en bestuderen belangrijk (blijkens je participatie in bepaalde publicaties). Voor een ander is het verzamelen etc de hoofdmoot van de hobby.somniosus schreef:Het begrijpen en bestuderen van het gevonden materiaal is toch ook een stap. Wat mij betreft de belangrijste. Een fossiel etaleren is mooi, er iets mee doen is nog iets anders.vincko schreef:
Naar mijn gevoel zijn er 4 tot 5 fases m.b.t. de hobby fossielen.
- Zoeken/vinden
- Prepareren
- Determineren
- Archiveren - database/techniek/advies
- Display - tentoonstellen
Ik merk aan mezelf dat ik mij steeds meer in de achtergronden aan het verdiepen ben. Dat maakt het voor mij weer interessanter.
Gr. Taco
Ik ben een amateur, net als jullie, maar dit is één van de weinige takken van de wetenschap waar een amateur iets kan bijdragen (kijk maar bijvoorbeeld naar Rene zijn tandensets). Dankzij het internet en digitale fotografie kunnen mensen aan de andere kant van de wereld dat materiaal bestuderen. Dat is een enorme stap vooruit. Daarom vind ik het zonde van al die opgepotte fossielen zonder dat daar iets mee gedaan wordt. Gelukkig staan veel mensen open om hun collecties te laten zien. Deze hobby is zoveel boeiender...Palaeontologie is vooral begrijpen en begint pas wanneer het fossiel is geprepareerd.Galeocerdo schreef:
Iedereen beleeft op zijn eigen manier plezier aan zijn hobby. Jij bent meer een wetenschapper (correct me if I\'m wrong) en is het begrijpen en bestuderen belangrijk (blijkens je participatie in bepaalde publicaties). Voor een ander is het verzamelen etc de hoofdmoot van de hobby.
even op aanpikken:
paleontologie begint reeds in het veld, tijdens of zelfs voor het vinden van het fossiel, verzamelinfo is vaak veel belangrijker dan het fossiel zelf
maar ik vermoed dat ik jou weinig uitleg dien te verschaffen. Keep up the good work!!
niet professionelen kunnen in vele takken van de wetenschap bijdragen, mits enkele basisprincipes in acht te houden, bijv astronomie, weerkunde, biologie, etc etc
maar in paleontologie zeker, gezien het erg klein aantal betaalde paleontologen
uiteindelijk is elk van ons sterk geboeid door het vroegere leven en hoe dat er uit zag
mvg stijn
paleontologie begint reeds in het veld, tijdens of zelfs voor het vinden van het fossiel, verzamelinfo is vaak veel belangrijker dan het fossiel zelf
maar ik vermoed dat ik jou weinig uitleg dien te verschaffen. Keep up the good work!!
niet professionelen kunnen in vele takken van de wetenschap bijdragen, mits enkele basisprincipes in acht te houden, bijv astronomie, weerkunde, biologie, etc etc
maar in paleontologie zeker, gezien het erg klein aantal betaalde paleontologen
uiteindelijk is elk van ons sterk geboeid door het vroegere leven en hoe dat er uit zag
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
Begint inderdaad wat vroeger ja.Ammun Rah schreef:
paleontologie begint reeds in het veld, tijdens of zelfs voor het vinden van het fossiel
Die opmerking slaat wat mij betreft de plank mis.Galeocerdo schreef:
Daar gaan we weer...... \"a new rookie\"!!!
[Bewerkt door Galeocerdo op 14-11-2006 om 00:06 NL]
Ik ben beheerder van een forum met inmiddels 4100 leden. Ik weet dus het een en ander van hoe communities zich kunnen ontwikkelen en ook de problemen die dit met zich mee brengt.
Als de forumcultuur hier zo is dat er niet hardop nagedacht mag worden over verbeteringen laat me dat dan graag even weten.
Mark