Keichosaurus (Hij is er!!) 10:00 30/11/2006

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
fossilmadman
Contacteer:
Antw: Antw: Nep

Bericht door fossilmadman » 26 nov 2006, 20:19

Frederik schreef:
fossilmadman schreef:

bedankt Frederick voor het opkomen voor het \"foutief\" schrijven van mijn bijnaam, eigenlijk vind ik het wel grappig,
In die context vind ik het hilarisch dat je mijn naam foutief weet te schrijven. :D
nee heh, ha ha ha ha , sorrie sorrie sorrie (Henk)

(Henk)

MarkW
Antw: Nep

Bericht door MarkW » 26 nov 2006, 20:25

fossilmadman schreef:
omringringende gesteente, geen versteend bot dus, het omliggende gesteente is een diepzee afzetting wat wil zeggen een zeer fijnkorrelige afzetting bijna gelijkend op die van klei, maar dan in kristallijne vorm, afzettingen van dit materiaal vinden plaats op grote diepte onder hoge druk

Klei klinkt best zacht, volgens de verkoper is dit fossiel juist gevonden in harder, zwaarder gesteente dan de regelmatige Keichosaurussen.

Hierbij ook delen van het bijgevoegde bericht van de verkoper

\"Why is this Keichousaur priced so high?
It\'s because:

It\'s bones are all 100% original.
Only few scrapes were made in it\'s bones,when its matrix was cleaved.I
It was this way when they found it
It is very very rare to find this kind of Keichosaur even in the quarries.
I also just have only one.
Local peasants in fossilsite call it \"prepping by nature\".

Normally Keichosaurs in cyan plates (Ja, een ander materiaal, daar gaan we!) are always very hard,so peasants in fossilsite always have to prep them by electrica grinding tools,but electrica grinding tools alway cut bones and leave many scrapes and misshape the bones.\"

Dit taalgebruik wel even opgepoetst aangezien de meesten waarschijnlijk niet uit zijn Engels op kunnen maken wat hij bedoelt..

fossilmadman schreef:
bedankt Frederick
Ôh Madman nu doe je het zelf ook! (-c)

Owja en ik zeg \"Keichosaurus\" omdat de naam Keichosaurus van de Chinese provincie Guizhou komt (eigenlijk dus Guizhousaurus zou moeten zijn als we er even op gaan letten, ook is Keichousaurus nauwelijks uit te spreken in het Nederlands, hoe wil je dat doen...)

-Kei-tsjoe-saurus?
-Kei-goe(d)-saurus? (Ja die\'s wel mooi.)
-Kei-gauw-saurus?
-Kei-tsjauw-saurus?

-Mark

MarkW
Antw: Keichosaurus

Bericht door MarkW » 26 nov 2006, 20:38

Afbeelding

Henk: is dit ook uitgekerft?

Ik hou het erbij, zoals ook door de verkoper is gezegd, dat hij gewoon stoffig was, ik zie het wel, hij komt in de loop van de week aan.

-Mark.

[Bewerkt door MarkW op 26-11-2006 om 20:39 NL]

fossilmadman
Contacteer:

Bericht door fossilmadman » 26 nov 2006, 22:01

Hallo Mark, ik denk dat het beter is even te wachten met wat voor commentaar dan ook, ik begrijp dus dat je het fossiel nog niet thuis hebt? lijkt mij overigens wel voorbarig om iets dergelijks op het forum te voeren als je het nog niet in je handen hebt gehad, (Henk)

(Henk)

Koen

Bericht door Koen » 26 nov 2006, 22:14

Kijk, het is inderdaad wat voorbarig om nu al het vel van de beer te verkopen. Als je het fossiel in handen hebt, kan je meer vertellen. Tracht eens wat verder prepareerwerk te doen, dan zal wel blijken of het fossiel echt of vals of bijgewerkt is. Ik zou afgaand op de foto het fossiel niet kopen, maar ik hoop van harte dat het een mooi (en 100% echt) stuk is.

Groeten
Koen

MarkW

Bericht door MarkW » 26 nov 2006, 22:30

Ik ben hem niet aan het verkopen, dit was niet eens de bedoeling, ik liet hem zien, en stelde er een vraag bij... Kijk maar naar de eerste post ^_^

-Ik wil trouwens de anderen in mijn verzameling die ik hier wel al heb laten zien, als iemand dat leuk zou vinden?

-Mark

[Bewerkt door MarkW op 26-11-2006 om 22:31 NL]

Pedro

Bericht door Pedro » 26 nov 2006, 22:42

Mark,

ik ben zeer benieuwd!!

Pedro Janssen
Venray

Fossielenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:
Antw: Antw: Keichosaurus

Bericht door Fossielenzoeker » 27 nov 2006, 00:33

Frederik schreef:
@ Fossielenzoeker: Probeer bij het gebruik van de \'quote\'-functie de vierkante haakjes met rust te laten ;)
Oké.
Even niet goed opgelet.:D

[Bewerkt door Fossielenzoeker op 27-11-2006 om 00:35 NL]

Robert Mensink

Koen
Antw: Antw: Keichosaurus

Bericht door Koen » 27 nov 2006, 09:15

MarkW schreef:
Ik ben hem niet aan het verkopen, dit was niet eens de bedoeling, ik liet hem zien, en stelde er een vraag bij.
Mark,

Dat is mij 100% duidelijk. Je geeft aan dat je het fossiel gekocht hebt via internet en dat het nog niet is aangekomen. Ik heb daarbij mijn bemerking dat ik afgaand op de foto\'s niet overtuigd ben van de echtheid (ik twijfel, ik ben niet zeker) en moest ik zulk een fossiel aangeboden krijgen (hypothetische situatie)
,dan zou ik het niet kopen.
Ook de bemerking dat zolang je het niet in handen hebt gehad je eigenlijk geen uitspraak mag doen over de al of niet echtheid.

Hopelijk ben ik nu duidelijker.
Koen

MarkW

Bericht door MarkW » 27 nov 2006, 10:38

Het is in een pakket gekocht van meerdere Keichosaurussen (Een aantal voor een Duitser + deze voor mijzelf.), ik heb het risisco bij deze genomen omdat de details in vergelijking met de meeste Keichosaurussen zo extreem duidelijk zichtbaar zijn dat het voor mij zelf de gok waard was,
de argumenten voor wegen op tegen de argumenten tegen voor mij persoonlijk.

Ik vind het het nu al waard om zo\'n discussie erover te hebben,
dat het zulke reacties opwekt,
inclusief de negatieve,
vind ik een positief iets.

Of het is de voor mij mooiste/gedetailleerste (of hoe je het schrijft) of hij is nep, als hij nep is, is het de beste neppe Keichosaurus die ik ooit heb gezien, en ben ik trots op het staaltje unieke vakmansschap dat ik dan in mijn verzameling heb, want hij ziet er nog beter uit dan sommige die wel echt zijn...

-Mark

Gesloten