Nieuwe forumregels

Updates, mededelingen en suggesties voor deze website.
Vincko
Been thanked: 1 time
Antw: Antw: Antw: Nieuwe forumregels

Bericht door Vincko » 27 nov 2006, 13:24

koen schreef:

dt-fouten behoren wel degelijk tot het incorrect gebruik van de Nederlandse taal!

Ik rust, ik hoop en ik zal waken! ;)
Waar ben jij nu mee bezig met je dt fouten?
Ik heb me al de vorig keer behoorlijk lopen irriteren aan de manier hoe je mijn vorige topic http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... picID=3236 hebt veranderd in een totaal ander onderwerp.

Mijn onderwerp ging over een fout die mensen maken door in het bericht van een ander te schrijven. Gevolg: je kan niet meer zien wie wat geschreven heeft.

Ik leg daarbij netjes uit hoe dit kan voorkomen worden. Daarbij geef ik ook nog een hint hoe mensen effectief kunnen \'spelen\' met <QUOTE> en </QUOTE>.
Kortom naar mijn inziens, zeer positief opbouwende kritiek.

Wat doe jij nu....pats er doorheen met je ge**** over dt fouten e.d. De topic wordt uiteindelijk helemaal om zeep geholpen en notabene ben jij dan degene die vraagt om de topic te sluiten????

Nu heb ik zelf ook problemen met, inderdaad het dt gebruik. Maar wat heeft dit te maken met het niet meer kunnen begrijpen van een topic? Of ben jij zo iemand die zich zo zwaar irriteerd aan het verkeerd dt gebruik dat je hersens helemaal op hol slaan en dat jezelf het onderwerp niet meer kan volgen?
Irriteer je aan het dt gebruik reageer je dan af op een andere manier. Neem een hap uit een van je ammonieten of zoiets.

Begrijp je dat je hiermee mensen persoonlijk aanvalt? Ook dat sommige mensen nu gewoonweg met angst een bericht posten omdat er een of andere **** constant op de dt fouten zit te hameren?

Het gaat over fossielen, het vinden, het discussieren, het determineren en zeer belangrijk het plezier wat je hieraan hebt.

Dus laat mensen in hun waarde en discussier over de topics maar kap in godsnaam met dat ge**** over dt fouten!

Ik heb geen kort lontje hoor en ik heb nog nooit met iemand hier ruzie gehad en altijd hele leuke contacten via de forums en persooonlijke maar nu ben ik echt razend over het feit dat je nu hier weer je gram wilt halen!! :x
René

[Bewerkt door Vincko op 27-11-2006 om 14:07 NL]

Verba volant, fossilis manent

webmaster
Senior Lid
Contacteer:
Antw: Nieuwe forumregels

Bericht door webmaster » 27 nov 2006, 13:45

Inderdaad heeft Vincko gelijk dat er onderwerpen zijn \'gekaapt\' in de andere discussie, het is zelfs een perfect voorbeeld. Het is heus niet verboden om mensen op te roepen om correct te schrijven, maar dat kan dan beter in een aparte discussie. Het kapen van onderwerpen kan soms irritaties oproepen.

Verder over de spelfouten: Soms wordt een tekst zo onleesbaar door de fouten dat het onleesbaar wordt. Daar ligt denk ik de grens. Een enkele keer een spelfout zullen de meesten niet over vallen denk ik. Daar doelen de forumregels dan ook niet op.

Ieders mening is denk ik wel duidelijk. Laten we een beetje respect tonen voor een and zijn meningen. Iedereen een beetje op de spelling blijven letten, en Koen kan proberen over de fouten heen te lezen en voor nieuwe onderwerpen een nieuwe discussie starten. Alle eventuele verdere discussies over DT fouten graag in een nieuwe topic.

Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

Koen
Antw: Antw: Antw: Antw: Nieuwe forumregels

Bericht door Koen » 27 nov 2006, 14:12

vincko schreef:

Ik heb me al de vorig keer behoorlijk lopen irriteren aan de manier hoe je mijn vorige topic http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... picID=3236 hebt veranderd in een totaal ander onderwerp.
Sorry, dat was niet mijn bedoeling. Mijn excuses! Hier heb je 100% gelijk in.

Ik begrijp wel niet dat je zo razend reageert. Die laatste opmerking hierboven is meer als een grapje bedoeld. Spijtig. Ik besef dat ik blijkbaar weer eens te ongenuanceerd ben geweest. Blijkbaar bezit ik niet de sociale internetvaardigheden. Bij deze sluit ik de deur achter mij.

Groeten,
Koen

[Bewerkt door Koen op 27-11-2006 om 14:46 NL]

Jim

Bericht door Jim » 27 nov 2006, 21:21

Ik heb ze gelezen en begrepen.maar ik ga nu wel even iets zeggen( een eigen mening).ik kom uit antwerpen en daardoor schrijf ik ook een beetje \"dialect\".ook is het voor mij moeilijk om net te schrijven.daardoor mijn vele fouten.
sotry.
jim

Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!

Hieronymus
Contacteer:
Antw: Antw: Nieuwe forumregels

Bericht door Hieronymus » 27 nov 2006, 22:21

jimmeke schreef:
Ik heb ze gelezen en begrepen.maar ik ga nu wel even iets zeggen( een eigen mening).ik kom uit antwerpen en daardoor schrijf ik ook een beetje \"dialect\".ook is het voor mij moeilijk om net te schrijven.daardoor mijn vele fouten.
sotry.
jim
ik heb slechts 1 kleine opmerking: als je na de punten die je plaats een spatie zet en dan verder gaat met de volgende zin maakt dat het al een stukje leesbaarder.
Zeg nu zelf: \"ik woon in belgië.het is hier leuk.momenteel regent het hier wel.\" leest minder makkelijk als \"Ik woon in België. Het is hier leuk. Momenteel regent het hier wel\" (dit gewoon als voorbeeld)

greetz
Jeroen

Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 28 nov 2006, 08:50

jimmeke schreef:
ook is het voor mij moeilijk om net te schrijven.
Net schrijven leer je op school, foutjes kun je achteraf verbeteren. Alles opgelost. ;)

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

MarkW

Bericht door MarkW » 28 nov 2006, 17:10

Als mensen om een discussie hierom al weg gaan, waarom lock je een topic als deze niet?

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik me zo begrijpelijk mogelijk probeer te maken voor andere mensen, en ik soms bewust wat laks met omgangsvormen omga, maar weet hoe ver ik kan gaan, het is al jammer dat er regels nodig zijn.

En tot slot helemaal jammer dat er dus mensen om weg moeten gaan, iedereen doet zijn best.

Dit word toch niet de \"Spellings Test Benelux 2006\"?

Al met al wel een goed pak regels, maar een discussie hierover is zinloos.

Respect their authority!

[Bewerkt door MarkW op 28-11-2006 om 17:10 NL]

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 28 nov 2006, 17:25

Welja.

ik zie geen reden om bij het instellen van nieuwe regels geen feedback-topic te voorzien. Als mensen kiezen om weg te gaan, om welke reden ook, is dat hun goed recht. Gesprekken over zo\'n zaken verhuizen vaak naar \'achter de schermen\', dat is ook nu het geval.

Ik denk niet dat iemand hier kan beweren dat we op fossiel.net te autoritair optreden als de regels eens overtreden worden. \"common sense\" is hierin voor ons een goede raadgever.
Het gehamer (want het is en blijft gehamer) op spelling is in de eerste plaats voortgekomen uit het \'probleem\' dat de jongere generatie hier met een erg onduidelijk chat-taaltje is komen binnenvallen.
Als ik posts van deze kinders elke maanden geleden vergelijk met die van nu, kan ik gerust stellen dat er beterschap is. :D

Mijn motivatie om de regels eens te herschrijven was in de eerste plaats om duidelijker te stellen wat de norm is hier. Een duidelijk set regels geeft mij een middel om te zeggen: \"even opletten, bekijk eens de forumregels, je gaat te ver\", zonder dat ik elke keer moet uitleggen waarom precies, that\'s all.

Eigenlijk zouden gebruikers dit forum moeten beschouwen als een \'praatkamer\' in Hermans huis. De deur staat open, iedereen mag binnen, maar er gelden wel wat huisregels.

Al bij al heb ik enorm veel plezier in dit forum. Een persoonlijk hoogtepunt is natuurlijk de vele contacten, de wetenschap dat vele forumleden elkaar hebben leren kennen via dit medium (ook door bv het trilobietenweekend en de eerste forumuitstap), en zelfs goede vrienden zijn geworden.
Af en toe is de sfeer wat meer gespannen, maar dat hoort er ook bij (maar toch liefst zo min mogelijk).

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

SebastiaanVR
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Nieuwe forumregels

Bericht door SebastiaanVR » 28 nov 2006, 17:26

koen schreef:

Bij deze sluit ik de deur achter mij.

Groeten,
Koen

[Bewerkt door Koen op 27-11-2006 om 14:46 NL]
Sorry dat ik zo binnen kom vallen in deze topic, maar het is toch een beetje raar dat iemand van het forum gaat hierdoor? Het was als een grapje bedoelt, ook al lijkt het er niet op, en dan nog. Het is volgens mij wel een beetje overdreven dat er zo wordt gereageerd op een berichtje.
Ok, er worden dan wel topics gekaapt, ook door mij gebeurt helaas (sorry daarvoor trouwens), maar dan hoeft er niet zo te worden gereageerd.
Niets persoonlijks hoor dat ik dit schrijf. Vat het echt niet verkeerd op.

Dus Koen, kom gewoon terug op het forum, bied je excuses aan en alles komt weer goed. Ik was ook even van het forum, maar alles is weer goedgekomen.:)

gr, Sebas

[Bewerkt door fossielenheerser op 28-11-2006 om 17:27 NL]

Patrick

Bericht door Patrick » 28 nov 2006, 18:39

Frederik schreef:
Al bij al heb ik enorm veel plezier in dit forum. Een persoonlijk hoogtepunt is natuurlijk de vele contacten, de wetenschap dat vele forumleden elkaar hebben leren kennen via dit medium (ook door bv het trilobietenweekend en de eerste forumuitstap), en zelfs goede vrienden zijn geworden.
Af en toe is de sfeer wat meer gespannen, maar dat hoort er ook bij (maar toch liefst zo min mogelijk).
Zeer zeker waar!! en bij mijn grootmoeder
thuis hing er een bordje: \"Vrienden mogen kijven maar moeten vrienden blijven\"

wie het kleine niet begeerd is het
grote niet weerd!!

Gesloten