Hoek van Holland
Hoek van Holland
Zoals ik wel meer doe, even op een moment tussen door,een frisse neus halen en tegelijkertijd een beetje op de strandjes rondkijken.
Ook nu weer geen haaietanden kunnen vinden.
En dat brengt mij op de reden van dit item:
Op basis van welke vondsten is deze vindplaats opgenomen in de mogelijke vindplaatsen van haaietanden en andere vondsten?
Ik vind dat het verschil maakt om een plek tot een vindplaats te bestempelen op basis van een enkele\'toevals\'vondst of dat er sprake is van een een zekere regelmatigheid in het doen van vondsten.
Zijn er forumleden die hier licht op kunnen schijnen?
Alvast bedankt,
Horst.
[Bewerkt door hovaderm op 27-12-2006 om 21:06 NL]
[Bewerkt door hovaderm op 27-12-2006 om 21:08 NL]
Ook nu weer geen haaietanden kunnen vinden.
En dat brengt mij op de reden van dit item:
Op basis van welke vondsten is deze vindplaats opgenomen in de mogelijke vindplaatsen van haaietanden en andere vondsten?
Ik vind dat het verschil maakt om een plek tot een vindplaats te bestempelen op basis van een enkele\'toevals\'vondst of dat er sprake is van een een zekere regelmatigheid in het doen van vondsten.
Zijn er forumleden die hier licht op kunnen schijnen?
Alvast bedankt,
Horst.
[Bewerkt door hovaderm op 27-12-2006 om 21:06 NL]
[Bewerkt door hovaderm op 27-12-2006 om 21:08 NL]
- Frisian-old-age
Antw: Hoek van Holland
zie even hier naar:http://www.fossiel.net/vindplaatsen/vin ... %20Holland
Plus het feit dat wanneer meerdere mensen daar frisse neus proberen te halen , vooral na de voldane kerstmaaltijd of bij een warme zomer daar vertier zoeken lijkt me vanzelfsprekend dat fossielen daar zéér zelden meer voorkomen.
[Bewerkt door Frisian-old-age op 27-12-2006 om 21:22 NL]
Plus het feit dat wanneer meerdere mensen daar frisse neus proberen te halen , vooral na de voldane kerstmaaltijd of bij een warme zomer daar vertier zoeken lijkt me vanzelfsprekend dat fossielen daar zéér zelden meer voorkomen.
[Bewerkt door Frisian-old-age op 27-12-2006 om 21:22 NL]
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
- Frisian-old-age
Nah , als je zo begint, zou je vele vindplaatsen weg kunnen strepen omdat er momenteel niets te vinden is of gezocht mogen worden.
Trouwens de beheerders beslissen daarover of er te ja of te nee een vindplaats weg van de lijst dient worden afgestreept.
[Bewerkt door Frisian-old-age op 27-12-2006 om 21:27 NL]
Trouwens de beheerders beslissen daarover of er te ja of te nee een vindplaats weg van de lijst dient worden afgestreept.
[Bewerkt door Frisian-old-age op 27-12-2006 om 21:27 NL]
Ja,Age die ken ik natuurlijk, maar daar wordt toch niet duidelijk of deze vindplaats iets meer is als een \'toevallige\' vindplaats.
Er moeten toch in het verleden vondsten gedaan zijn die de status als vindplaats rechtvaardigen.
gr. Horst
Er moeten toch in het verleden vondsten gedaan zijn die de status als vindplaats rechtvaardigen.
gr. Horst
- Frisian-old-age
Antw: Antw: Hoek van Holland
Pffff dat heeft het inderdaad.hovaderm schreef:
Ja,Age die ken ik natuurlijk, maar daar wordt toch niet duidelijk of deze vindplaats iets meer is als een \'toevallige\' vindplaats.
gr. Horst
Daarom staat er tegenwoordig ook \" kunnen\" ipv kan.
trouwens vele vondsten in het verleden wil per definitie niet zeggen dat voor tegenwoordig ook geldt.
[Bewerkt door Frisian-old-age op 27-12-2006 om 21:30 NL]
Dat snap ik.
Maar dat neemt toch niet weg dat, als je een vindplaats tot zodanig bestempeld, dat toch gebaseerd moet zijn op vondsten die op een zeker moment in het verleden gedaan zijn.
Mijn vraag is de volgende:
Op grond van welke concrete vondsten of info over vondsten is er besloten om HvH tot vindplaats uit te roepen?
Bij de weg: Het is niet mijn vraag/suggestie of bedoeling om HvH van de lijst van vindplaatsen af te voeren.
Ik ben slechts benieuwd naar de achtergrond van het \'vindplaats\' zijn van HvH.
Ik begrijp ook wel dat resultaten uit het verleden geen garantie tot een vondst van vandaag zijn.
Gr. Horst
Maar dat neemt toch niet weg dat, als je een vindplaats tot zodanig bestempeld, dat toch gebaseerd moet zijn op vondsten die op een zeker moment in het verleden gedaan zijn.
Mijn vraag is de volgende:
Op grond van welke concrete vondsten of info over vondsten is er besloten om HvH tot vindplaats uit te roepen?
Bij de weg: Het is niet mijn vraag/suggestie of bedoeling om HvH van de lijst van vindplaatsen af te voeren.
Ik ben slechts benieuwd naar de achtergrond van het \'vindplaats\' zijn van HvH.
Ik begrijp ook wel dat resultaten uit het verleden geen garantie tot een vondst van vandaag zijn.
Gr. Horst
Rustig rustig.
Onderaan de beschrijving staat de persoon die deze heeft geschreven. Dus zal je vooral bij hem eens moeten horen.
Als ik lees over wat voor een plek dit gaat, en vergelijk met wat langs de Schelde/haven van Antwerpen kan worden gevonden, zullen vondsten zeer onregelmatig zijn. Veelal niets, héél soms wel. Langs de Schelde worden soms mammoetresten gevonden, maar slechts héél af en toe.
Onderaan de beschrijving staat de persoon die deze heeft geschreven. Dus zal je vooral bij hem eens moeten horen.
Als ik lees over wat voor een plek dit gaat, en vergelijk met wat langs de Schelde/haven van Antwerpen kan worden gevonden, zullen vondsten zeer onregelmatig zijn. Veelal niets, héél soms wel. Langs de Schelde worden soms mammoetresten gevonden, maar slechts héél af en toe.
- Galeocerdo

Het merendeel van het zand van de Noord- en Zuid Hollanse kust is afkomstig van zandsupplementies. Hiermee komt vaak Pleistoceen en Plioceen materiaal mee. Omdat een seizoen winterstormen het nodige zand wegspoelen, kunnen de vondstmogelijkheden sterk wisselen.
Eigenlijk kan je langs de gehele kust fossielen vinden, je moet alleen een beetje mazzel hebben.
Heb in mijn eigen collectie een C. carcharias welke afkomstig is van het stand tussen Kijkduin en Ter Heyden. Tevens zijn mij haaientanden bekend van het strand van Bergen aan Zee en Zandvoort.
[Bewerkt door Galeocerdo op 28-12-2006 om 15:55 NL]
Gr. Taco