Versteende tand gevonden

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Kellyke
Antw: Versteende tand gevonden

Bericht door Kellyke » 30 dec 2006, 09:35

Deze mail kreeg ik terug van een prof van het museum natuurkunde:

Zo te zien is het een slagtand van een jonge wolharige mammoet. Het is een mooi exemplaar. De lengte inschattende (zo\'n vijftig centimeter?) zal het dier een jaar of acht à tien jaar zijn geweest. Het holle gedeelte van de slagtand (tot de bruine kring) zat vast in de schedel.

De wolharige mammoet leefde hier gedurende de laatste ijstijd (het Weichselien), zo\'n 125.000 tot 20.000 jaar geleden. Uit onderzoek is gebleken dat de mammoetbotten en -kiezen die in Nederland zijn gevonden vaak rond de 45.000 jaar oud zijn.

Jim

Bericht door Jim » 03 jan 2007, 11:10

kun je me aub me zijn adres mailen .ik heb over mijn eigen slagtand nog enkele vragen.jim

Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!

Kellyke

Bericht door Kellyke » 04 jan 2007, 14:04

Hey Jim,
Ik heb gewoon op google museum en natuur ingetypt en dan kreeg ik een reeks websites van museums voor natuurkunde, oa natuurmuseum rotterdam, brabant, nijmegen, koninklijk belgisch instituut voor natuurwetenschappen enz...
Heb een mailtje gestuurd naar al die mensen en heb paar reacties terug gekregen, waaronder die hierboven..

grtz

Gesloten