Iemand in 2007 naar vindplaats in NL of Belgi

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
SebastiaanVR
Antw: Iemand in 2007 naar vindplaats in NL of België?

Bericht door SebastiaanVR » 05 jan 2007, 23:21

@Age, je zou een goede leermeester zijn:D
En droogzeven, waar kun je zoeken en wat voor soorten kun je dan vinden? Wat voor soorten kun je eigenlijk sowieso vinden in Mill? En van welke grootte kun je ze vinden?

@Iedereen, gaan er nog meer mensen mee?

gr, S

Frisian-old-age

Bericht door Frisian-old-age » 05 jan 2007, 23:36

Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Antw: Iemand in 2007 naar vindplaats in NL of België?

Bericht door Frederik » 06 jan 2007, 00:04

@Iedereen, gaan er nog meer mensen mee?
Uw plaat blijft hangen. :)

Mwah, al geef ik toe dat moos scheppen onder een slijkspuwende straal wel een vette ervaring moet zijn, het is wel een eindje rijden voor mij. Als de vondsten nog eens goed zijn, het weer lekker warm, het gezelschap dik in orde, en ik tijd heb, kom ik wel eens af.
Eerder niet. :D

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

SebastiaanVR

Bericht door SebastiaanVR » 06 jan 2007, 00:48

@Age, bedankt voor de links, hier heb ik wel wat aan:)

@Frederik, ik woon aan de andere kant van Nederland, ook een aardig eindje rijden voor mij:D Maar ik heb er alles voor over om een keertje te gaan zoeken, dit is de perfecte kans.

Het gezelschap is in orde:) Het weer zal wel tegenvallen (tis nog in de winter) maar daar word je hard van:D Van de vondsten weet ik nog niets, maar dat zal ook wel knorr zitten;)

gr, S

Frisian-old-age

Bericht door Frisian-old-age » 06 jan 2007, 09:08

@ S. Vondsten? Ligt eraan als ze de goede laag
toucheren en wat nog belangrijker is, dat de zuiger daarbij langere tijd blijft \" hangen \".
Mijn grootste hoeveelheid gevonden tanden,met droogzeven, tijdens mijn \"leekperiode \" was hartje winter 175 stuks ( 11 januari 2003 ) Zomer 2003met natzeven ( 5 juni ) maar 10 stuks echter wel de Meg.
Nat zeven kent haar charme, echter je staat wel de hele dag gebukt met kniehoogte in snelstromend water, wat weer kans geeft op wegdrijvende zeven of scheppen.Qua zwaarte zou de Arbeidsinspectie dit niet echt waarderen.
Dusse,vondsten is een relatief begrip.Ga je alleen voor de tanden, moet je rekenen met 25-30 stuks heb je een redelijke goede dag.Ga je echter voor alles wat los of vast ligt, kun je met een behoorlijke diversiteit huiswaarts keren.
Wat m.i veel mooier is,geeft namelijk een overzicht van de fauna van de desbtreffende vindplaats.Hoe meer overzicht hoe \"waardevoller\" de verzameling.

groetjes,
[Bewerkt door Frisian-old-age op 06-01-2007 om 09:16 NL]

SebastiaanVR

Bericht door SebastiaanVR » 06 jan 2007, 13:29

Het liefste ga ik zoeken naar haaientanden, maar als er nog iets anders in ligt wat me wel wat lijkt, neem ik dat ook gewoon mee.

En 25-30 tanden is al een paradijs voor mij:D

Bedankt voor de informatie, dan weet ik wat ik kan verwachten.

gr, S

SebastiaanVR

Bericht door SebastiaanVR » 06 jan 2007, 17:49

Bad news, ik kan mijn zeef morgen pas maken.

Maar ik heb nog wel wat veranderd aan de zeef: door Sean\'s advies dat ik 2 gazen moest gebruiken, heb ik nu een andere zeef.

Eerst eentje met 1,3 cm gaas bovenop, die kan je met scharnieren openklappen zodat je bij het 2de gaas (6 mm) de kleinere tandjes eruit kunt halen.Je kunt het bovenste gaas vastzetten aan de onderste.

De vorm blijft hetzelfde, alleen zit er nu nog een extra zeef bovenop. Wat denken jullie hiervan?

gr, S

Frisian-old-age

Bericht door Frisian-old-age » 06 jan 2007, 19:23

pfffffffff wat maak je het jezelf weer moeilijk.
Een zeef van 13 mm.? Wat denk je daarmee te vinden? Kan je nog beter thuis blijven.
Die constructie waar je over spreekt lijkt me in de praktijk zéér onhandig cq onpraktisch.

Neem maar van een oude \"rot\" of leermeester aan: één zeef met 6-7 mm is ruim voldoende.

SebastiaanVR

Bericht door SebastiaanVR » 06 jan 2007, 22:20

Ai, probleempie, ik heb alles al gekocht:(

En het is helemaal niet moeilijk om te maken, en ik vind het zelf best een goed idee, want:

1: je heb de grote en kleine dingen gescheiden waardoor de kleinere dingen makkelijker te zien zijn.

2: het is veel overzichtelijker.

3: de kleinere dingen worden niet geplet (of gebroken) door de zwaardere dingen.

Het enigste dat wordt veranderd is dat er een zeef bovenop komt. Je kunt het gemakkelijk openklappen waardoor de bij de onderste zeef komt. Het materiaal gaat 2 keer door een zeef waardoor je wel meer kans hebt om iets te vinden. Of niet?

Natuurlijk is de onderste zeef een 6 mm, maar nog wel bedankt voor de tip, oude rot:D

gr, S

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 06 jan 2007, 22:31

De praktijk zal het uitwijzen...

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Gesloten