Ammoniet Luxemburg
Ammoniet Luxemburg
Deze steenkern van een ammoniet vond ik in Luxemburg, tijdperk w.s. Jura. Wie weet er meer te vertellen over deze ammoniet? Hij heeft een diameter van 5 cm.
wim
Antw: Ammoniet Luxemburg
Kom op fossilianen, weet niemand iets van ammonieten af? De foto lijkt me duidelijk genoeg....
wim
Antw: Antw: Ammoniet Luxemburg
Hangt ervan af. Over welk jura hebben we het hier? Heb je dit gevonden in Rumelange? (Het gesteente lijkt er enorm op, vandaar mijn vraag) Bovendien kan je er best ook iets over de grootte van de ammoniet bijzetten. Dit beestje lijkt me helemaal niet zo groot of vergis ik me?wimenkids schreef:
Kom op fossilianen, weet niemand iets van ammonieten af? De foto lijkt me duidelijk genoeg....
[Bewerkt door Yoghurtje op 06-02-2007 om 17:04 NL]
- fossielengek
Antw: Antw: Antw: Ammoniet Luxemburg
Staat erbijyoghurtje schreef:Hangt ervan af. Over welk jura hebben we het hier? Heb je dit gevonden in Rumelange? (Het gesteente lijkt er enorm op, vandaar mijn vraag) Bovendien kan je er best ook iets over de grootte van de ammoniet bijzetten. Dit beestje lijkt me helemaal niet zo groot of vergis ik me?wimenkids schreef:
[Bewerkt door Yoghurtje op 06-02-2007 om 17:04 NL]

De grootte van het fossiel is al eerder gemeld: de diameter is zo\'n 5 cm. Hij komt uit de buurt van Sept Fontaines uit een brok steen, waaruit ik meerdere steenkernen heb kunnen halen, ook van veel gastropoden.
wim
-
- Been thanked: 1 time
Hoi Wim,
Het is een gokje, als er een kiel op zit: Alsatites sp. Gidsfossiel Hettangien,Onder Jura.
Groet,
Piet
Het is een gokje, als er een kiel op zit: Alsatites sp. Gidsfossiel Hettangien,Onder Jura.
Groet,
Piet
pieter