Mammoet of niet deel2
Antw: Antw: Mammoet of niet deel2
die van jouw lijkt wel veel dikker en groter,Smaug schreef:
Zou er best 1 kunnen zijn. Niet alle Mammoeten werden volwassen dus kleinere schouderbladen bestaan. Mijn eigen schouderblad (Niet MIJN schouderblad, maar mijn mammoet schouderblad) staat ondertussen ook online.
http://groups.msn.com/FossielenvanRicha ... ?Page=Last
Eigenlijk ben ik geen expert dus hecht niet al teveel waarde aan mijn woorden.
weet je zeker dat dit een schouderblad is?
gr dv
i just looove fossils
- Smaug
- Community Manager
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 109 times
Antw: Mammoet of niet deel2
Jup, hij is zo plat als een dubbeltje (je weet wel zo\'n ding uit de prehistorie). Ik heb 2 andere fotos van mijn schouderblad toegevoegd.
Die heb ik btw gevonden in een hoop zand die bij ons was afgeleverd voor het terras in de tuin
[Bewerkt door Smaug op 07-12-2004 om 21:21 NL]
Die heb ik btw gevonden in een hoop zand die bij ons was afgeleverd voor het terras in de tuin

My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
Antw: Antw: Antw: Mammoet of niet deel2
Ik heb m\'n schouderblad nu even niet bij de hand dus ik kan even geen doorsnee geven van de kom, maar de lengte van het hele schouderblad weet ik wel. 65 cm (maar als ie compleet was dan zou het wel ongeveer een meter zijn, dus het is geen jonkie) En ik denk dat die van jou echt geen mammoet schouderblad is, want ze zijn toch heel anders van vorm.davinci schreef:
Zou je mij kunnen vertellen wat de doorsnede is van de ´´kom´´
die van jouw lijkt prescies als die van mij.
mischien alleen wat minder verweerd.
Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.
Ik graaf dus ik ben.
Antw: Antw: Antw: Antw: Mammoet of niet deel2
Het zal wel aan mijn ogen liggen maar ik vind ze bijna het zelfde,mischien moet jeTrilobite schreef:Ik heb m\'n schouderblad nu even niet bij de hand dus ik kan even geen doorsnee geven van de kom, maar de lengte van het hele schouderblad weet ik wel. 65 cm (maar als ie compleet was dan zou het wel ongeveer een meter zijn, dus het is geen jonkie) En ik denk dat die van jou echt geen mammoet schouderblad is, want ze zijn toch heel anders van vorm.davinci schreef:
Zou je mij kunnen vertellen wat de doorsnede is van de ´´kom´´
die van jouw lijkt prescies als die van mij.
mischien alleen wat minder verweerd.
maar even op de link van smaug kijken
als hij de echte heeft hebben wij allebei iets anders.En omdat die van jouw langer is wil nog niet zeggen dat hij daarom ook groter was.mijn geschatte 48 cm was maar een voorzichtege gok.als jij me de doorsnee van de kom kan vertellen zal ik zeker zijn
van je gelijk.Vreemd trouwens ik kan gewoon bij al mijn fossielen.
gr dv
i just looove fossils
Antw: Antw: Mammoet of niet deel2
Ziet er goed uit smaug ,ik zou die bovenarmSmaug schreef:
Jup, hij is zo plat als een dubbeltje (je weet wel zo\'n ding uit de prehistorie). Ik heb 2 andere fotos van mijn schouderblad toegevoegd.
wel eens willen zien die daar bij hoorde.
Diameter van de kom is veel groter dan
mijn stuk,dus voor mij alleen nog de theorie dat het hier om een jong dier gaat.
Bedankt voor de moeite
gr dv
i just looove fossils
Ik denk dat het schouderblad van Smaug wel een Mammoet schouderblad is en die van mij ook, ik heb trouwens heel veel plaatjes enzo bekeken, en foto\'s van mijn Mammoet schoudeblad ook vergeleken met de Mammoet in Naturalis, toen ontdekte ik ook dat het om een linker schouderblad ging.
Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
Ik graaf dus ik ben.
Ik graaf dus ik ben.
Ik denk niet dat het hier om een mammoet schouderblad gaat. Dat zou niet in de stoel passen, want ze zijn echt groot. Het kan dan natuurlijk een jong beessie zijn, maar dan zou de epiphyse nog niet helemaal vergroeid zijn met de schacht van het bot; het articulatie vlak zou dan een duidelijke rand vertonen of geheel afwezig zijn. Toevallig heb ik afgelopen vrijdag een wolharige neushoorn schouderblad in mijn handen gehad, met dit plaatje in mijn achterhoofd en ik denk dus dat het hier om een wolharige neushoorn gaat.
\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin
wolharige neushoorn daar ben ik ook heeeel
blij mee hoor.
gr dv
blij mee hoor.
gr dv
i just looove fossils
En terecht, het is een prachtbeest! Mocht je nog eens op Texel verzeild raken, in Ecomare staat een hele mooie reconstructie van de wolharige mammoet. De moeite waard!
gr. Hanneke
gr. Hanneke
\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin
Eh.... ik bedoel natuurlijk wolharige NEUSHOORN...