Ruilverzoeken
- Supergraver
Ruilverzoeken
Laat ik in ieder geval als eerste zeggen, dat ik niets heb tegen het kado geven van fossielen. Ik denk dat velen hier op het forum kunnen beamen dat ook ik bij de gulle gevers kan worden ingedeeld (hoewel sommigen meer geven dan anderen...... ehh Rene???
)
Wat ik de laaste periode steeds meer ontdek zijn verzoeken om bepaalde fossielen die op de volgende manier worden geplaatst:
Dag 1: \'Ik ben opzoek naar een ........., maar heb helaas niets of weinig te ruil. Stuur me een mailtje, mijn adres is krijglieverdandatikzoek@slim.com Alvast bedankt\'
Dag 2: \'Niemand?\'
Dag 3: \'Echt helemaal niemand?\'
Dag 4: (iedereen is het spuugzat, dus al gauw komen de gulle gevers, die liever spontaan wat weggeven) \'hier alsjeblieft ik stuur wel wat op\'
Nogmaals ik geef echt heel graag wat weg aan een beginnende verzamelaar, maar de Megalodon is nog niet binnen of er wordt alweer naar de grootste Trilobiet, Ammoniet of zee-egel gevraagd. \'Nee heb je en ja kun je krijgen\', maar het begint wel wat vervelend te worden.
Gr
Martijn

Wat ik de laaste periode steeds meer ontdek zijn verzoeken om bepaalde fossielen die op de volgende manier worden geplaatst:
Dag 1: \'Ik ben opzoek naar een ........., maar heb helaas niets of weinig te ruil. Stuur me een mailtje, mijn adres is krijglieverdandatikzoek@slim.com Alvast bedankt\'
Dag 2: \'Niemand?\'
Dag 3: \'Echt helemaal niemand?\'
Dag 4: (iedereen is het spuugzat, dus al gauw komen de gulle gevers, die liever spontaan wat weggeven) \'hier alsjeblieft ik stuur wel wat op\'
Nogmaals ik geef echt heel graag wat weg aan een beginnende verzamelaar, maar de Megalodon is nog niet binnen of er wordt alweer naar de grootste Trilobiet, Ammoniet of zee-egel gevraagd. \'Nee heb je en ja kun je krijgen\', maar het begint wel wat vervelend te worden.
Gr
Martijn
- binbinneke
- Contacteer:
Antw: Ruilverzoeken
Supergraver schreef:
...knipperdeknip...krijglieverdandatikzoek@slim.com ...knipperdeknip...

Voor de rest vind ik langs de ene kant wel dat je gelijk hebt, maar langs de andere kant hebben mensen zélf de keuze om dingen te geven of te houden. Ik vind het supersympatiek van die mensen, maar ik kan je wel begrijpen dat de spontaniteit er ergens wel in verdwijnt...
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
http://www.sharksandfossils.page.tl/
Ik begrijp je Martijn, ik zou dat niet eens durven vragen. Ik geef ook al gauw fossielen weg, maar zal ze nooit geven aan krijglieverdandatikzoek@slim.com
Ach ja,weet je,de wereld is aan de durvers,en de jeugt is nu eenmaal veel mondiger en \"ongegeneert\"op het vragend vlak,ze beseffen niet wat wij doen om een verzameling aan te leggen.
Jeugd denkt in termen van krijgen-kopen, moeite,zweet,eelt is van en voor een vroegere generatie,er zijn uitzonderingen (niwaar jeroen)maar aan ons zijn ook gebreken,wij hadden ze het maar niet zo gemakzuchtig moeten MAKEN,wij zijn tenslotte de schuldigen.Wij voeren ze bij de minste regen naar school,wij voeren ze naar de muziekles wij voeren ze naar de voetbal,wij geven ze zakgeld om...fossielen te kopen.
Mijn bompa zaliger zou zeggen \"het zijn je eigen luizen die bijten\"
Jeugd heeft nu eenmaal minder waarde en norm besef en wij moeten ze het maar bijbrengen door eens \"NEEN dat gaat niet\" te zeggen.
Jeugd denkt in termen van krijgen-kopen, moeite,zweet,eelt is van en voor een vroegere generatie,er zijn uitzonderingen (niwaar jeroen)maar aan ons zijn ook gebreken,wij hadden ze het maar niet zo gemakzuchtig moeten MAKEN,wij zijn tenslotte de schuldigen.Wij voeren ze bij de minste regen naar school,wij voeren ze naar de muziekles wij voeren ze naar de voetbal,wij geven ze zakgeld om...fossielen te kopen.
Mijn bompa zaliger zou zeggen \"het zijn je eigen luizen die bijten\"
Jeugd heeft nu eenmaal minder waarde en norm besef en wij moeten ze het maar bijbrengen door eens \"NEEN dat gaat niet\" te zeggen.
Theo
- Supergraver
Antw: Antw: Ruilverzoeken
Dat heb ik dus bij deze ook maar eens geprobeerdTheo schreef:

Ik denk dat velen onder ons zoiets hebben van: \'Hier jong, kijk eens voor jou een mooie.........(vul maar in)\' En ik geloof best dat zo\'n jeugdige verzamelaar er heel erg blij mee is en ik moet zeggen dat alle dat ook laten blijken. Maar dan.... na het bedankje is het (volgens mij): \'Zoooo die is binne, es kijken wat wil ik nog meer, hmmm....\' etc etc.
Gr
Martijn
- Hieronymus
- Contacteer:
Mercikes Theo!
Aan u heb ik toch veel te danken, dat mag ook wel gezegd worden, want ik heb van u toch ook al wel \'sjikke dinges\' gekregen.
Maar ge weet heel goed dat ik niks liever doe dan zelf op zoek te gaan, als de mogelijkheid zich voor doet, en dat ik zeker geen schrik heb om mezelf eens goed smerig te maken
.
Ik kan me wel aansluiten bij het meeste dat hier gezegd is: ruilen en kopen is wel leuk, krijgen ook natuurlijk, maar de kick van het zelf vinden is er wel volledig af.
Dan ga ik liever eens nar een beusr of een tentoonstelling om verschillende soorten tanden/fossielen te zien en eens vast te pakken, gewoon om het eens gezien te hebben, daarom hoef je ze zelf nog niet in je collectie te hebben (beurzen en musea zijn zeer goed om dingen te leren herkennen, evenals collecties van \"oude rotten in het vak\"
)
Greetz
Jeroen
Aan u heb ik toch veel te danken, dat mag ook wel gezegd worden, want ik heb van u toch ook al wel \'sjikke dinges\' gekregen.
Maar ge weet heel goed dat ik niks liever doe dan zelf op zoek te gaan, als de mogelijkheid zich voor doet, en dat ik zeker geen schrik heb om mezelf eens goed smerig te maken

Ik kan me wel aansluiten bij het meeste dat hier gezegd is: ruilen en kopen is wel leuk, krijgen ook natuurlijk, maar de kick van het zelf vinden is er wel volledig af.
Dan ga ik liever eens nar een beusr of een tentoonstelling om verschillende soorten tanden/fossielen te zien en eens vast te pakken, gewoon om het eens gezien te hebben, daarom hoef je ze zelf nog niet in je collectie te hebben (beurzen en musea zijn zeer goed om dingen te leren herkennen, evenals collecties van \"oude rotten in het vak\"

Greetz
Jeroen
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com
- zoekozoeko
- Contacteer:
Sorry, maar wat Theo zegt vind ik wel een beetje generaliserend. \'De jeugd\', wat is dat eigenlijk? Ook \'de jeugd\' heeft verschillende soorten personen, allemaal alleen te beoordelen op eigen gedrag. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat als een jeugdige verzamelaar ergens om vraagt, hij een kort, bot antwoord krijgt omdat hij/zij ook maar eens NEE moet horen? Mensen moeten als individuen worden beschouwd (dat zijn ze volgens mij ook), en het moet dus niet gebeuren dat iemand denkt:\"O, het is er weer zo één. Die heeft een aparte \'behandeling\' nodig\".
[Bewerkt door zoekozoeko op 14-03-2007 om 15:57 NL]
[Bewerkt door zoekozoeko op 14-03-2007 om 15:57 NL]
\"Als je vindt dat dijken duur zijn, probeer dan eens een overstroming.\"
Evert Wesker
Evert Wesker
- Supergraver
@zoekozoeko
Ik denk niet dat we de verschillende jeugdige personen per naam moeten aanspreken, dat is niet de bedoeling van deze oproep. Het is meer: wie de schoen past trekt hem maar aan z\'n jeugdige voetjes
Ik denk tevens dat NIEMAND hier een aparte behandeling krijgt, je wordt behandelt naar je je voordoet.
Ik denk dat jij niet begrijpt wat er precies met deze oproep bedoelt wordt.
Vragen mag, zeuren (liever) niet (simpel). Voel je je aangesproken, dan zou ik zeggen doe er je voordeel mee. Voel je je niet aangesproken, ehhh dan niet

Gr
Martijn
Ik denk niet dat we de verschillende jeugdige personen per naam moeten aanspreken, dat is niet de bedoeling van deze oproep. Het is meer: wie de schoen past trekt hem maar aan z\'n jeugdige voetjes

Ik denk tevens dat NIEMAND hier een aparte behandeling krijgt, je wordt behandelt naar je je voordoet.
Ik denk dat jij niet begrijpt wat er precies met deze oproep bedoelt wordt.
Vragen mag, zeuren (liever) niet (simpel). Voel je je aangesproken, dan zou ik zeggen doe er je voordeel mee. Voel je je niet aangesproken, ehhh dan niet

Gr
Martijn
- zoekozoeko
- Contacteer:
Antw: Antw: Ruilverzoeken
@ Supergraver:
Dit vind ik toch wel ver gaan, het lijkt wel of de hele jeugd zich hiervoor aangesproken moet voelen.
Theo schreef:
Ach ja,weet je,de wereld is aan de durvers,en de jeugt is nu eenmaal veel mondiger en \"ongegeneert\"op het vragend vlak,ze beseffen niet wat wij doen om een verzameling aan te leggen.
Dit vind ik toch wel ver gaan, het lijkt wel of de hele jeugd zich hiervoor aangesproken moet voelen.
\"Als je vindt dat dijken duur zijn, probeer dan eens een overstroming.\"
Evert Wesker
Evert Wesker
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
De jeugd LIJKT GEMIDDELD WAT mondiger geworden te zijn dan 

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)