Voorstel foto-pagina en jeugd
- fossielengek
Antw: Antw: Voorstel foto-pagina en jeugd
Ik ben het helemaal met je eens Sebas, het is volgens mij de bedoeling, en daar heeft iedereen wat aan, dat de fotopagina zo compleet mogelijk wordt. En daarom vind ik ook dat iedereen hier aan mee moet kunnen werken, maar natuurlijk onder de voorwaarden die al genoemd zijn.fossielenheerser schreef:
@Frederik, ik vind wel dat Robin gelijk heeft. Als de foto\'s goed zijn, de determinatie is goed en alle andere gegevens kloppen, waarom zouden wij, jongere forumleden, niet mee mogen helpen?
Ikzelf spaar ook al 8 jaar. Daardoor heb ik soorten die niet op de fotopagina staan, bij elkaar gespaard. Er staan diverse soorten tientallen keren op het forum, maar van sommige dus geen enkele. Waarom zouden wij dan niet die bijdrage kunnen leveren om die erbij op te zetten?
Dat we kinderen (pubers) zijn betekent niet dat we minder goed zijn in fossielen determineren.
Ook wat Robin zegt: Waarom moet je iemand eerst in real live zien? Als iemand van 14 nou goede foto\'s levert, juiste gegevens en je hebt hem nooit ontmoet, wat maakt het dat eigenlijk uit? Het gaat niet om de persoon, maar om de fossielen op de fotopagina, toch?
gr, Sebas
groetjes Jasper
Antw: Voorstel foto-pagina en jeugd
Ik vind dat het,mits een zekere controle, moet kunnen.Jongeren moeten een bijdrage kunnen leveren aan het forum.
ik zou zeggen,jongens neem degelijke fotos(genen brol),determineer ze juist en zend ze(in klein formaat)naar... ter controle. Verras hem!
In een vorig berichtje schreef ik dat de Jeugd mondiger is,bewijs het,ga er voor,als het mogelijk is moet het kunnen.
ik zou zeggen,jongens neem degelijke fotos(genen brol),determineer ze juist en zend ze(in klein formaat)naar... ter controle. Verras hem!
In een vorig berichtje schreef ik dat de Jeugd mondiger is,bewijs het,ga er voor,als het mogelijk is moet het kunnen.
Theo
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
fossielenheerser schreef:
Waarom?

Ik denk dat ik net heel uitgebreid heb uitgelegd waarom, en welke criteria ik hanteer (het kan best zijn dat Herman een andere mening hierover heeft).
Je moet wel goed willen lezen wat ik schrijf: ik heb nergens beweerd dat we iemand MOETEN kennen buiten het forum om.
Ik heb ook gezegd dat elke goede foto in principe welkom is.
Ik heb ook gezegd, dat met een controlesysteem, niets belet dat ook jongeren meedoen, maar dat zo\'n systeem nog veraf ligt.
VERGEET NIET DAT WIJ DIT ALLEMAAL FIKSEN IN ONZE VRIJE TIJD, en tijd is iets waar iedereen te weinig van heeft

En toch zie ik het, met het systeem in de huidige vorm, niet realistisch iedereen zonder meer toegang te geven, enkel en alleen omdat ze schone ogen hebben. Dat is toch LOGISCH?
Nogmaals: het kan goed zijn dat Herman hier een andere mening over heeft.
Verder wil ik nog meegeven dat correct determineren een bijzonder lastige discipline is, waarbij je toegang moet hebben tot goede en recente literatuur. Zelf wie hier tientallen jaren volop mee bezig is, leert nog bijna dagelijks bij (zie bijvoorbeeld de discussies over determineren van haaientanden hier).
Ik dacht tot kort ook nog dat Atrypa reticularis een brachiopode uit het Belgisch devoon was, terwijl deze soort in het devoon domweg niet voorkomt. Toch staat het zo in bijna elk boekje dat ik heb. Op die manier heb ik recent nog wel wat fouten uit mijn eigen bijdragen gehaald.
Geloof me vrij dat je met de \'Grote Encyclopedie der Fossielen\' van REBO niet ver geraakt wat determineren betreft.
Of, zoals Theo al aangeeft, wie:
- mooie foto\'s maakt
- met kennis van zaken determineert
- zich rijp toont om op een zelfstandige manier bij te dragen
Krijgt uiteraard vanzelf toegang.
(Spammen en te pas en ten onpas foutieve determinaties maken op het determinatieforum werken hierbij zeer contraproductief, om het even cru te stellen)
[Bewerkt door Frederik op 23-03-2007 om 20:23 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Supergraver
Ik ben het helemaal met Frederik eens. Je moet ergens een lijn trekken.
En als ik heel eerlijk ben, komt het op het moment al een beetje chaotisch over. Heel vaak zie je meerdere dezelfde soorten van dezelfde vindplaatsen van verschillende personen. Maakt opzich nog niks uit, maar er zijn heel wat mensen hier op het forum die bijv een Cosmopolitodus hastalis uit Mill hebben, en iedereen vindt ereen van zichzelf heel bijzonder, heel mooi, noem maar op. Stel je nu eens voor dat iedereen toegang had tot die fotopagina, dan heb je binnen de korste keren 300 Cosmopolitodus hastalissen op je fotopagina.
Tuurlijk , ik weet het, ik overdrijf weer eens. Maar het gaat hier om de kern van het verhaal
Gr
Martijn
En als ik heel eerlijk ben, komt het op het moment al een beetje chaotisch over. Heel vaak zie je meerdere dezelfde soorten van dezelfde vindplaatsen van verschillende personen. Maakt opzich nog niks uit, maar er zijn heel wat mensen hier op het forum die bijv een Cosmopolitodus hastalis uit Mill hebben, en iedereen vindt ereen van zichzelf heel bijzonder, heel mooi, noem maar op. Stel je nu eens voor dat iedereen toegang had tot die fotopagina, dan heb je binnen de korste keren 300 Cosmopolitodus hastalissen op je fotopagina.
Tuurlijk , ik weet het, ik overdrijf weer eens. Maar het gaat hier om de kern van het verhaal

Gr
Martijn
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
hmmm ja daar heb je gelijk in supergraver maar als dat nou gewoon een regel wordt dan zijn er geen dubbele soorten maar wel meer verschillende soorten en das gewoon goed voor de site en de site bezoekers.
- Supergraver
En misschien zijn ze hier wel over aan het nadenken. Maar dan zal je zeker weer een aantal personen horen zeggen:masteroffossiles schreef:
hmmm ja daar heb je gelijk in supergraver maar als dat nou gewoon een regel wordt dan zijn er geen dubbele soorten maar wel meer verschillende soorten en das gewoon goed voor de site en de site bezoekers.
\'Ik wil ook wel een foto posten, maar alle fossielen die ik heb staan er al in, das ook nie eerlijk.\' enz, enz.
Maar als je wat moois hebt plaats het dan gewoon op het forum, daar kan ook iedereen er van genieten.
Gr
Martijn
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Die regel is er nu al. Zo zie je maar.masteroffossiles schreef:
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
oke das mooi nu alleen nog maar een regel dat ook de pubers foto\'s mogen plaatsen en zorgen dat iedereen zich aan die regel houd (de eerste regel natuurlijk he;))
- binbinneke
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Voorstel foto-pagina en jeugd
Frederik schreef:Die regel is er nu al. Zo zie je maar.masteroffossiles schreef:
Maar hoe komt het dan dat er bijvoorbeeld meerdere megalodons bij Lee Creek staan... meerdere escheri\'s bij Mill??? En wat Theo zegt vind ik 100% waar. En ergens vind ik dat men de jongeren, zo worden wij hier genoemd, ook toegang zouden moeten krijgen. Al is het onder voorwaardes of door selecties van de beheerders, maar door die sommige jongeren die niet zo\'n zuivere foto\'s hebben en niet zo veel ervaring hebben... moet de rest daar voor opdraaien. Terwijl, wat ik al zei, ik al 8 jaar met fossielen werk. Ik weet nog belange niet alles van fossielen en kan er nog zó veel over leren, maar ik ben wijs genoeg om een \"spirifer van een ammoniet te onderscheiden\", bijwijze van spreken. Ik kan geloven dat jullie misschien denken dat vele jongeren dan overbodige dingen op de foto-pagina\'s zetten, maar ik snap niet waarom +18ers dit \"enthousiasme\" niet kunnen hebben. Het is voor ons net zo leuk om te kunnen zeggen aan mijn ouders, kijk... dit heb ik nu dus op deze site gezet.

gr. robin
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
http://www.sharksandfossils.page.tl/
Hey kids: volgens mij is het gewoon een kwestie van jezelf bewijzen in plaats van bij aanvang al te rebelleren!
Maak eens wat mooie foto\'s en geef een aantal inhoudelijke goede bijdragen! Volgens mij mag je dan in no-time aan de foto pagina\'s bijdragen. Ik zie nu met name negatief geformuleerde berichtjes voorbijkomen als: \"wil ruilen, maar heb zelf niks\", \"jullie verpesten mijn topic\", \"ik kan niet zoeken want mijn ouders willen niet\". Please! Niemand zit daar op te wachten. Kom met positieve bijdragen (wordt lid van een lokale club) en binnen no-time heb je liften naar vindplaatsen, mag je op de foto pagina en wordt je gezien als de nieuwe jonge Darwin... tis maar waar je voor kiest.
Maak eens wat mooie foto\'s en geef een aantal inhoudelijke goede bijdragen! Volgens mij mag je dan in no-time aan de foto pagina\'s bijdragen. Ik zie nu met name negatief geformuleerde berichtjes voorbijkomen als: \"wil ruilen, maar heb zelf niks\", \"jullie verpesten mijn topic\", \"ik kan niet zoeken want mijn ouders willen niet\". Please! Niemand zit daar op te wachten. Kom met positieve bijdragen (wordt lid van een lokale club) en binnen no-time heb je liften naar vindplaatsen, mag je op de foto pagina en wordt je gezien als de nieuwe jonge Darwin... tis maar waar je voor kiest.
GIMME A HUG!
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/