versteende pit?
versteende pit?

Dit heb ik gevonden in de groeve in Winterswijk (Musselkalk). Het lijkt op een perzikpit, is versteend en zat in een soort omhulsel (lijkt op een vrucht). Wie kan mij vertellen wat dit is.
[Bewerkt door Craanen op 03-01-2005 om 19:33 NL]
[Bewerkt door Craanen op 03-01-2005 om 19:33 NL]
Arie Craanen
Antw: versteende pit?
vast geen perzik!
het kan een schelpje zijn oid, maar in winterswijk heb je een heleboel vage dingetjes, die misschien niet of misschien wel fossiel zijn, maar niemand weet echt wat het is. het kan een schelp zijn, misschien een brachiopode (die lijken heel soms nog wel eens op perzikpitten.) ik vind de foto ook niet erg duidelijk, ik heb er eigenlijk niet zoveel aan. een beetje overbelicht.
Groeten, Casper
het kan een schelpje zijn oid, maar in winterswijk heb je een heleboel vage dingetjes, die misschien niet of misschien wel fossiel zijn, maar niemand weet echt wat het is. het kan een schelp zijn, misschien een brachiopode (die lijken heel soms nog wel eens op perzikpitten.) ik vind de foto ook niet erg duidelijk, ik heb er eigenlijk niet zoveel aan. een beetje overbelicht.
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
ik zie er met een beetje fantasie wel een brachiopode in maar ik vindt t ook op een mislukt gipsafgietsel lijken, misschien kun je een grotere foto van de \"pit\" maken?
Hierbij nog een detailfoto van \"pit\". Ik hoop dat hij nu beter herkenbaar is.
Arie Craanen
Een Mussel? 
[Bewerkt door #84_NL op 04-01-2005 om 13:13 NL]

[Bewerkt door #84_NL op 04-01-2005 om 13:13 NL]
Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe
Goethe
Het zou ook gewoon een concretie kunnen zijn en dus geen fossiel...
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net