Antw: over deze site

Updates, mededelingen en suggesties voor deze website.
Pachydiscus
Been thanked: 11 times
Antw: over deze site

Bericht door Pachydiscus » 12 mei 2007, 08:51

Tja, laatst vroeg ik iemand die al decennia lang met fossielen bezig is en echt wel een autoriteit op het gebied van slakken genoemd mag worden, waarom hij geen lid wordt van fossiel.net en alleen maar als \"schaduw-lezer\" af en toe meeleest. Zijn antwoord was dat hij zich soms mateloos ergert of zich slap lacht om de reacties van vele leden. Als voorbeeld gaf hij bovenstaand item, waar iemand een verroeste granaatpunt of iets dergelijks vindt, er er dan een heel verhaal over maraksiet en pyriet ontstaat. Ook zei hij dat hij waarschijnlijk binnen de kortste keren van debiel.net (want zo noemt hij deze site inmiddels helaas)afgegooid zou worden vanwege zijn heftige reacties die hij dan zou geven. Goed, dit is een site voor amateurs en de naam \"debiel.net\" vond ik wel een beetje te ver gaan en een beetje geduld moeten we natuurlijk betrachten met bepaalde zaken. Toch vind ik dat we een klein beetje niveau, al is het maar een beetje, moeten nastreven en als ik bepaalde berichten nalees, waar hij me op wees, moet ik hem helaas wel een beetje gelijk geven. ( Of moet ik nu ook al op gaan passen dat ik me misschien op glad ijs ga begeven met het risico dat iedereen over me heen valt?)
Misschien een taak voor de beheerders ( al weer) om een beetje te sturen? Begrijp me niet verkeerd; ik wil de boel niet afkraken, maar misschien wat minder, maar betere berichten plaatsen doet veel goed aan deze site.

Digger

De DinoDolsjes
Been thanked: 2 times
Fossiel.net: Bron van ergernis of Bron van kennis?

Bericht door De DinoDolsjes » 12 mei 2007, 10:05

First things first:
@ webmaster: maak hier even een aparte topic van a.u.b.!

Laat ik vooropstellen dat ik eenieders mening respecteer en meestal ook wel waardeer :) en ik niet wil dat dit een wedstrijdje modder smijten gaat worden, maar toch moet me iets van het hart.

Als ik dit bericht zo lees dan roept het een aantal (tegenstrijdige) gevoelens bij me op, waarbij teleurstelling overheerst. Dit gevoel noopt mij om te reageren en e.e.a. te nuanceren.

\"Schaduw-lezer\" heeft een punt als hij meent er wel eens discussies van twijfelachtig niveau zijn, maar hé, beginnen we ons leven niet allemaal als een \"tabula rasa\"? Verder is er niemand een ander dwingt alles te lezen wat er gepost wordt.
Waar ik moeite mee heb is dat er blijkbaar mensen zijn met enige statuur op een bepaald onderdeel van het uitgebreide gebied van fossielen, die, gelet op hun ervaring - die met de jaren moet zijn gekomen - al de nodige levenservaringen en wijsheden op moeten hebben gedaan, blijkbaar moeite hebben om deze kennis en ervaring uit te dragen dan wel te delen, ook op een semi-populaire website als deze. Doet me toch denken aan die leraar wiskunde op de middelbare school die je er met ferme toon even fijntjes op wees dat je weer \"een bok had geschoten\" ,maar niet thuis gaf wanneer je hem vroeg om e.e.a. dat nog eens uit te leggen (zo, dat is er ook even uit :))
Gelukkig zie ik ook met grote regelmaat interessante en leerzame discussies ontstaan n.a.v. naïeve vragen. Dus in dat opzicht: lang leve de naïeve vraag; hoe naïever hoe beter! En een schouderklopje voor de mensen die zich de tijd en moeite getroosten om de onwetenden kennis bij te brengen!
Persoonlijk weet ik dat wanneer een medium als dit een 30-tal jaren eerder beschikbaar was geweest, ik hedentendage wat beter beslagen ten ijs zou komen. En dan nog zou bij mij het besef overheersen dat ik nog niet alles zou weten. Maar één ding weet ik wel: ik houd er van om te leren en om kennis te delen, dus initiatieven als deze website, met alle mitsen en maren, kan ik alleen maar toejuichen!

Cheers.
Paul

If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser

Hoplites
Antw: Antw: over deze site

Bericht door Hoplites » 12 mei 2007, 11:14

Paul, dat onderschrijf ik graag.
Juist mensen die van een onderwerp veel meer weten, dan de gemiddelde leken hier,zijn voor ons juist fijn, zodat er veel te leren valt!!! Jammer dat zo iemand dat dus niet ziet zitten om mee-te-delen.

Hoplites

Supergraver

Bericht door Supergraver » 12 mei 2007, 11:24

Paul, ik ben het helemaal met je eens!

Maar ik vind wel dat we het bij fossielen moeten houden en geen grote topics beginnen over bijv. mineralen en oorlogmaterieel. Dit kan overigens weer wel op kleine schaal bij vermelding van vondsten in combinatie met de gevonden fossielen (lijkt mij)

Groeten uit Noorwegen!

Martijn

Patrick

Bericht door Patrick » 12 mei 2007, 11:34

Volledig mee eens Paul,ik dacht trouwens dat ALLE vragen mochten gesteld worden.

@\"schaduw-lezer\" Ieder is een idioot op zijn gebied (Socrates)

groetjes
Patrick

wie het kleine niet begeerd is het
grote niet weerd!!

binbinneke
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: over deze site

Bericht door binbinneke » 12 mei 2007, 11:38

Supergraver schreef:
Paul, ik ben het helemaal met je eens!

Maar ik vind wel dat we het bij fossielen moeten houden en geen grote topics beginnen over bijv. mineralen en oorlogmaterieel. Dit kan overigens weer wel op kleine schaal bij vermelding van vondsten in combinatie met de gevonden fossielen (lijkt mij)

Groeten uit Noorwegen!

Martijn
\'De bedoeling is dat er alleen over fossielen, geologie en aanverwante onderwerpen wordt gediscussieerd.\'
bron: the rules ;)

Hieruit kan ik afleiden dat mineralen ook mag, maar maakt niet echt uit. Ikzelf kijk ook meer naar de fossieltjes dan naar de mineraaltjes :D en oorlogsmateriaal vind ik er ook over. Verder kan ik het niet beter verwoorden dan Paul het heeft gedaan.

'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 12 mei 2007, 12:30

Ik ben het ook volkomen met je eens Paul!

Verder vraag ik me af waarom die man zo afgeeft op ons forum. Als hij kritiek heeft laat hij er dan maar mee komen! Waarschijnlijk is in zijn optiek dan het einde zoek, maar het feit dat het het heeft over \'onvolmaaktheden\' zegt wellicht ook iets over die persoon. Hij zou ook kunnen verwijzen naar interessante literatuur of Links. Dan zou eenieder zich kunnen verdiepen in de materie en niet hoeven wachten op antwoorden of uitleg van een meer ervaren forumlid. Ik durf soms ook al niet meer te komen met mijn vragen omdat ik weet (lees: er achter ben gekomen) dat ik met mijn \'kennis\' in kinderschoenen sta en dan vind ik het soms ook moeilijk om een beroep te doen op die \'kennis\' van een ander.

Groet

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 12-05-2007 om 11:59 NL]

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Patrick

Bericht door Patrick » 12 mei 2007, 12:56

Gerrit-Jan schreef:
...Ik durf soms ook al niet meer te komen met mijn vragen omdat ik weet (lees: er achter ben gekomen) dat ik met mijn \'kennis\' in kinderschoenen sta en dan vind ik het soms ook moeilijk om een beroep te doen op die \'kennis\' van een ander....
Dit is toch jammer, dat is wat ik bedoelde met ALLE vragen, niemand heeft toch de wijsheid in pacht en zoals de handtekening van onze Webmaster luidt: \"samen weten we meer dan alléén!\"
groetjes
Patrick

[Bewerkt door Patrick op 12-05-2007 om 11:57 NL]

wie het kleine niet begeerd is het
grote niet weerd!!

mineraal0

Bericht door mineraal0 » 12 mei 2007, 13:05

Bovendien is dit een forum voor alle leeftijden , zowel met beginners als experts!!! Dit maakt dit forum juist zo speciaal : nieuwe dingen leren , ervearingen delen, en nog veel meer!
Als die meneer \'schaduw lezer\' geen lid is van het forum dan kan hij niet eens de sfeer kennen , en moet hij ook niet zijn oordeel over deze site uitspreken. Met alle respect dat hij een expert is , maar dan verwacht ik toch wel iets positievere en verstandigere dingen hoor!! Dit is mijn mening.
gr,
g.

sjaak
Has thanked: 373 times
Been thanked: 362 times
Contacteer:

Bericht door sjaak » 12 mei 2007, 13:16

Toch kan deze meneer het kennelijk niet laten deze website te volgens, ondanks het in zijn ogen bedenkelijke niveau. Dat is toch al een compliment voor deze site!

Ik kan mij voorstellen dat professionals neerkijken op amateuristisch gebrabbel en daar wat afstand van willen houden. Maar sites als deze zorgen voor enthousiasme en interesse in hun vak en wetenschap bij een breder publiek. Dit kan de ontwikkeling daarvan alleen maar ten goede komen. Tenzij deze natuurlijk hun vak en kennis alleen met een select gezelschap wil delen...

Groet,

Niels

Gesloten