Wat is dit ?? ??
Antw: Wat is dit ?? ??
heb je um gekocht?? maar ik kan je helaas niet helpen want ik kan er ook neit veel in zien
groeten marijn,
een phragmocoon van een (grote) belemniet is dit. de belemniet zelf is verdwenen.
Groeten, Casper
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
en als je dit niet weet ben je niet echt een professionele verkoper in mijn ogen.
als je spam rondstuurt ook niet. erg jammer voor je dat je het niet bedoelt als spam, maar het IS spam, dat wat ik in mijn mailbox had. ten eerste: het had commerciele doeleinden, ten tweede heb IK je mijn adres niet gegeven, daar ben je zelf achter gekomen.
Groeten, Casper
als je spam rondstuurt ook niet. erg jammer voor je dat je het niet bedoelt als spam, maar het IS spam, dat wat ik in mijn mailbox had. ten eerste: het had commerciele doeleinden, ten tweede heb IK je mijn adres niet gegeven, daar ben je zelf achter gekomen.
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
oh en dit hoort bij determinatie.
en wees voorzichtig met dit fossiel, het breekt erg snel, het is namelijk opgebouwd uit losse segmenten. gezien de grootte is deze van een megatheutis / cylindricotheutis maar dat weet ik niet zeker. hij is goed geconserveerd overigens.
Groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 10-01-2005 om 19:27 NL]
en wees voorzichtig met dit fossiel, het breekt erg snel, het is namelijk opgebouwd uit losse segmenten. gezien de grootte is deze van een megatheutis / cylindricotheutis maar dat weet ik niet zeker. hij is goed geconserveerd overigens.
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Antw: Antw: Wat is dit ?? ??
hee casper hoe weet je dat zo seker een belemiet lijkt helemaal niet opo dit fosseil en het heeft ook apsoluut niet de rondingen
Casper schreef:
oh en dit hoort bij determinatie.
Groeten, Casper
groeten marijn,
hoe kan dit een binnenkantje zijn als hij onder aan precies aansluit op de ondergrond?
let op: ik zei: de phragmocoon van een belemniet. dat zit binnenin.
ik weet echt 100 % zeker dat dit van een belemniet is, let maar op de buitenkant van de afdruk, daaar zie je een ribbel lopen, dat was dus de gleuf die zo typisch voor belemnieten is. ook aan het ding zelf kun je wel zien dat dit een phragmocoon is en bijvoorbeeld geen orthoceras. dan heb je ook nog de kleur van de steen en ga zo maar door.
Groeten, Casper
ik weet echt 100 % zeker dat dit van een belemniet is, let maar op de buitenkant van de afdruk, daaar zie je een ribbel lopen, dat was dus de gleuf die zo typisch voor belemnieten is. ook aan het ding zelf kun je wel zien dat dit een phragmocoon is en bijvoorbeeld geen orthoceras. dan heb je ook nog de kleur van de steen en ga zo maar door.
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
dat kan: de binnenkant was niet helemaal afgesloten. hij zit dus vast aan het gesteente met de buitenkant van de binnenkant als je begrijpt wat ik bedoel.
Groeten, Casper
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
ik snap t wel maar de buitenkant is dus weg. dan zou je verwachten dat er over de hele lengte van het fossiel een holte is als bovenaan maar onderaan sluit de matrix precies aan waar heeft de belemiet dan gezeten?